Toon posts:

[XP] geen internet maar wel pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers

ik zit met het volgende probleem

ik heb hier een netwerk met 3 pc's die met een multiport speedtouch modem zijn aangesloten op adsl van xs4all en het internet werkt niet naar behoren op de pc's.

op pc1 werkt het totale internet niet meer. de pc krijgt wel het goeie ip adres van de router. de pc kan de websites pingen zowel ip adres als de domein naam. maar zodra je het ip adres of de domein naam intikt in IE krijg je de kan de pagina niet vinden foutmelding.

op pc2 is dit probleem nagenoeg hetzelfde, maar dmv mozilla of een andere browser werkt het wel wat op pc1 niet het geval is

op beide pc's is ad-aware al gerund dus de pc's zijn virus vrij, daarnaast heb ik ook al geprobeerd om te werken met statische ip adressen en zelfs met andere dns adressen dan van xs4all

op het moment ben ik radeloos waar het aan kan liggen, heeft iemand hier ervaring mee gehad??

thnx in advance

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De tips in dit artikel al eens opgevolgd? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal winsockxpfix wel eens even proberen, maar ik weet niet of dit wel gaat werken omdat ik ook niet op ip adres kan internetten zoals ik ook al heb verteld ;)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 23:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Scan eens op virussen. De Sasser worm veroorzaakt dit gedrag ook....

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
virusscanners waren actief in het netwerk, en het sasser virus hadden ze hier niet want ze zitten achter een router :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 14:21:
virusscanners waren actief in het netwerk, en het sasser virus hadden ze hier niet want ze zitten achter een router :)
offtopic:
Een virusscanner is geen Magisch Iets dat alle virussen stopt, het maakt enkel de kans op virussen en andere troep lager kleiner. En achter een router zegt niet genoeg afhankelijk van hoeveel je van het doen en laten op de PC's weet. Een ingeplugde laptop, niet beveiligd wireless netwerk en/of een VPN verbinding door je router doet genoeg :o

Maar de winsock fix draaien is zeker handig, ook wil je ook met andere spyware scanners checken. Idem met iets als de stinger virusscannen. Zie de Beveiliging & Virussen sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) en check ook die van Software Algemeen.

Erg onwaarschijnlijk, maar check in je router of je niet poorten of protocollen hebt geblokkeert :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59
stel je proxyserver in op wwwproxy.xs4all.nl poort 8080.

Waarschijnlijk filtert xs4all jou internetverkeer, mogelijk door een virus, trojan.

check in ieder geval je web-mail daar zou een e-mailtje in moeten staan voor de reden van jouw filter.

Als je een beetrje goed had gezocht had je dit trouwens ook in de search kunnen vinden :Y)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Stel op alle pc's de DNS van XS4all in ;) en gebruik maybe ook een proxy van xs4all
check eventueel op je host file...
check firewall, check virusscanner etc

[ Voor 34% gewijzigd door n00bs op 06-06-2004 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de winsockxpfix gedraaid en dit werkt perfect

thnx all :D :D
Pagina: 1