Toon posts:

Norton Ghost bij boot, is dit realiseerbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, ik wil graag een image maken van een C schijf, en deze op de D schijf plaatsen, nu zou ik graag willen dat elke keer als de pc opnieuw wordt opgestart dat de image op de D schijf automatisch wordt teruggezet op de C schijf, en de C schijf dus eerst steeds helemaal leeggemaakt wordt.

Hoe is dit realiseerbaar? Wat moet ik precies doen met ghost, ik kom er zelf niet echt uit, ook niet met google

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is een Reborn Kaart geen betere oplossing? Ik neem aan dat je de pc telkens in originele toestand wilt brengen..

Verwijderd

Topicstarter
Wat kost zo'n kaartje, wil nl. niet meer dan 50 euro uitgeven, en norton ghost licentie heb ik al

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar zo'n kaartje maar ga toch liever voor ghost

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 13:37:
Ik heb even gekeken naar zo'n kaartje maar ga toch liever voor ghost
:?

naja, het moet niet zo moeilijk zijn. je kunt norton ghost gewoon met parameters opstarten, en als je die weet kun je ze ook in de autoexec.bat zetten (evt dos 6.22 installeren voor het OS dat je nodig hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Het moeilijkst vind ik nog het volgende:

Ik moet dus booten vanaf C, en daarna moet ie dus alles vanaf C wissen en de image van partitie D naar c schrijven, maar volges mij moet ik dit met behulp van een bootdisk doen, of denken jullie dat ik toch alles van de C kan wissen als ik ervan geboot ben?

En wat zou ik dan in autoexec.bat moeten toevoegen om de image van schijf D: genaam "ghost" te schrijven op schijf c, maar eerst dus schijf c quick format

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
1. Vanaf D opstarten
2. Ghost met parameters etc de boel naar C laten zetten
3. Partitie C actief laten maken (bijvoorbeeld met simpel programmaatje als PowerQuest Boot) en rebooten.
4. In autoexec.bat van C laten zetten dat ie D actief maakt en niet herstart, maar gewoon doorstart.
5. Begint bij reboot weer bij 1.

Bij Ghost hoef je de C niet eerst te formatteren, want alle gegevens worden sowieso verwijderd bij het schrijven van 'n image naar die partitie.

Kijk verder even via Ghost /? naar de parameters/switches.

[ Voor 28% gewijzigd door guillaume op 06-06-2004 13:59 ]

Verwijderd

quickformat is onzin, je bent toch alles kwijt als je een partitie overschrijft.

je kan zeker over de gebootte partitie heen ghosten, da's nou juist het mooie van dat programma.
wat jij wil kan gewoon, die parameters moet je maar even opzoeken, staan wel in de help.

maar waarom in godsnaam zo ingewikkeld? haal gewoon een reborn kaartje. je kunt je norton ghost licentie altijd nog inruilen, symantec doet daar helemaal niet zo moeilijk over

Verwijderd

Illusion is hetgeen jij nodig hebt. Elke keer als het reboot, zet het een image op je schijf, zodat je nix kunt opslaan, config. wijzigen, installeren... Bij ons op school gebruiken ze dat, en geloof me, het is best niet makkelijk te kraken;-)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
of Deep Freeze.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 09:43
sluit ik me helemaal bij aan
http://www.deepfreezeusa.com (inmiddels onderdeel van faronics)

geen extra laadtijd tijdens het opstarten, wel 100% systeemrestore na een reboot, wanneer gebruikt op een NTFS bootpartitie niet uit te schakelen (onder FAT was het gewoon met een opstartdiskette de Deep Freeze directory verwijderen). Kosten zijn rond de 20 euro per workstation. Trailversie van 60 dagen downloadbaar op bovengoenoemde site (voor DF standaard).

Ben zeer tevreden over het programma, en ben het op dit moment aan het implementeren op mijn stage.

/dev/null

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 14:02:
Illusion is hetgeen jij nodig hebt. Elke keer als het reboot, zet het een image op je schijf, zodat je nix kunt opslaan, config. wijzigen, installeren... Bij ons op school gebruiken ze dat, en geloof me, het is best niet makkelijk te kraken;-)
idd, daarmee kunnen ze alle onzin van de wereld op een pc installeren; maar zodra het systeem opnieuw word gestart staat ie weer in originele staat.

en zoiets moet je dus ook hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 22:40 ]

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:08

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zoek iets zoals Deep Freeze waarbij je wel nog kan rebooten (bv. een optie "Restore (Yes / no)" bij het booten).

We gebruiken nu ghost op het werk maar een restore duurt 2 minuten... en dat 10x per dag.

EDIT:
Deep Freeze Pro is what i need :P

[ Voor 13% gewijzigd door WhiteDog op 07-06-2004 00:28 ]

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 09:43
WhiteDog schreef op 07 juni 2004 @ 00:25:
Ik zoek iets zoals Deep Freeze waarbij je wel nog kan rebooten (bv. een optie "Restore (Yes / no)" bij het booten).

We gebruiken nu ghost op het werk maar een restore duurt 2 minuten... en dat 10x per dag.

EDIT:
Deep Freeze Pro is what i need :P
Deep Freeze Standard kan al wat jij wil...
je kan zelf kiezen of je wel of niet wilt restoren bij de volgende reboot

/dev/null

Pagina: 1