Toon posts:

Moederbord max 1800+, toch overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een K7T Turbo moederbord, waarin met de nieuwste bios maximaal 1800+ in kan. Deze proc heb ik dus enige tijd geleden gekocht. (Is ook een stuk koeler dan mn duron 1Ghz).
Nou vroeg ik me af of iemand weet of ik desondanks toch mn proc kan overclocken.
Ikzelf heb het lef niet echt om het maar gewoon te proberen.
Ik las ook uit de search dat deze mobo's wat brakke condensatoren zouden hebben.
Iemand een idee of het toch kan of beter, het zelf geprobeerd?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer gewoon eens de FSB iets te verhogen kom je er vanzelf achter of het wel of niet werkt, al denk ik zelf dat het geen probleem moet zijn

dus verhoog de FSB eens met 5 Mhz en kijk of het werkt

Verwijderd

ja zeker kan dat ;) . ik heb ook een kt133a moederbord gehad en kreeg een 1800+ op 1850mhz (150x12.5)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01

UTM

Dit kan gewoon hoor ;). Dat je moederbord max een 1800+ slikt heeft meer met chipsets en pinnetjes (makkelijk uitgelegd ;)) te maken en in mindere maten met de snelheid. Probeer dus gewoon wat je FSB omhoog te gooien, in kleine stapjes, en wanneer het niet meer goed gaat gewoon even de CMOS jumper clearen. Dan is alles weer standaard

Verwijderd

volgens sommige sites kan ik met mijn moederbord op zn hoogst 3 ghz cpus erin steken ;) mooi toch dat ik mn 2.66 al naar de 3.48 heb geholpen ;) lariekoek dus :+

Verwijderd

De specs van een bord zeggen niks over de max snelheid, maar over de gegarandeerde werking met een type CPU. Grote kans dat elke CPU met een fsb van 133MHz het doet, maar geen garantie dat het werkt.
Pagina: 1