Is er een betere kernel dan 2.2.18 ?

Pagina: 1
Acties:

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik ben nu kernel 2.2.18 aan het downloaden om mijn linuxbak van een nieuw kerneltje te voorzien.
Vanmiddag bij IBM had ik nogal veel problemen met de laatste beta kernel 2.4.0-test12
Ik weet dat 2.2.18 de laatste stabiele is, maar heeft er iemand ervaring met een stabiele 2.4 versie ??

ACM, ik heb de juiste versie's er maar even bij gezocht. Geen idee hoe ik bij 18 kwam, ik bedoelde dus 12. Dank je.

Ik heb de 18 MB weer binnen, leuk,.

Signature?

Verwijderd

Wat dacht je van kernel 2.4.0-test12?

Dit is de allerlaatste testkernel!
Ik heb hier thuis test11 draaien en die is enorm stabiel!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wel knap als je het voor elkaar krijgt om een 2.4beta14 kernel te gebruiken....
Want officieel bestaat die niet.
2.4.0-test12 en 2.4.0-test13-pre3 bestaan wel, waarbij eerstgenoemde behoorlijk stabiel is en misschien beter dan 2.2.18

Anders "heb je toch echt pech"
Misschien bestaan er patches om de kernels stabieler te krijgen op de systemen die je nodig hebt?
Maar bij mij hebben alle kernels stabiel gedraaid vanaf 2.2.5 en zeker vanaf 2.2.14
En nu draait 2.4.0test11 al behoorlijk stabiel bij mij

Verwijderd

Moeizaam, waarom verander je nu je originele post???:?

Nu klopt er niks meer van het hele verhaal en komen onze opmerkingen nogal dom uit de lucht vallen!

Trouwens nog een kleine tip om je kernels een stuk stabieler te maken;
Gooi alle zooi die je niet gebruikt uit de kernel als je hem opnieuw gaat compileren!

• moeizaam
  • Laatst online: 27-04-2024
Op donderdag 21 december 2000 22:41 schreef nelske het volgende:
Moeizaam, waarom verander je nu je originele post???:?

Nu klopt er niks meer van het hele verhaal en komen onze opmerkingen nogal dom uit de lucht vallen!

Trouwens nog een kleine tip om je kernels een stuk stabieler te maken;
Gooi alle zooi die je niet gebruikt uit de kernel als je hem opnieuw gaat compileren!
Mijn verhaal klopt naar mijn idee nog helemaal en is eigelijk ook heel simpel te begrijpen. :)
Ik heb problemen met de 2.4.??? kernel, welke is niet relevant omdat ik er namelijk al meerdere geprobeerd heb, en toen had ik het over een versie 18 welke dus nog niet bestaat.
Sorry, :( ; Jeroen, techneuten zijn toch allemaal zeikerds.

Vraag blijft welke ervaring jullie hebben met de 2.4.??? kernel ?
Mijn ervaringen zijn namelijk niet zo best.

Signature?

Verwijderd

Jouw verhaal klopt nog wel, alleen onze reacties niet echt meer:)
Het is niet echt netjes om je post te veranderen nadat er al replies op gekomen zijn (tenzij je mensen gewketst hebt o.i.d).
Maar goed meer woorden zal ik er niet aan vuil maken :)

Om nog ff op je vraag terug te komen.
Ik gebruik al een hele tijd de 2.4.0-test kernels op 1 van m'n servers (ik ben begonnen met test6 meen ik).
Ik moet zeggen dat ik ook wel alle zooi die ik toch nooit gebruik uit zo'n kernel sloop, zodat ie een stukje stabieler wordt.
Tot nog toe heb ik echt een hele stabiele linux-server:)
Het zit dus wel goed met de test-kernels!
Overigens zou meen ik deze maand (of in ieder geval snel) de uiteindelijke kernel komen. De test-kernels zijn dus al in een ver gevorderd stadium!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45
Ja, Linus had belooft nog dit jaar 2.4.0 uit te brengen, hopelijk wordt het een leuk kerstkadootje ;)

Maareh test kernels op je server? Ik neem aan dat dat geen al te belangrijk ding is? Want op een server zou ik nou nooit een test kernel gebruiken, vanaf .4 ofzo misschien een keer... (ik heb alleen maar een gateway servertje lopen, dus echt van toepassing is het niet op mij...

• N8w8
  • Niet online
Ik draai de experimentele sinds 2.3.48, en die is stabiel gebleven tot 2.4.0-test11.

Daarna (tot 2.4.0-test13-pre3) kreeg ik allerlei zombies, vastlopers, on-umountbare filesystems etc dus ben nu blijven steken bij 2.4.0-test11.

Ik ben voor de grap ns 2.2.16 gaan draaien maar dat was n regelrechte ramp. Echt ultra-sloom.

Natuurlijk geldt dit niet perse voor iedereen omdat maar weinig mensen dezelfde hardware hebben als ik.

Verwijderd

Ja Arjen Alle techneuten zijn ZIEKERDS inclusief jij dus. en ik ook dan ;)
Ik draai op dit computertje nu kernel 2.4.12 en draai tot of heden zonder problemen....

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 09:32 schreef nightshade het volgende:
Ja Arjen Alle techneuten zijn ZIEKERDS inclusief jij dus. en ik ook dan ;)
Ik draai op dit computertje nu kernel 2.4.12 en draai tot of heden zonder problemen....
Zal ik dan nog maar een keer de zeikerd uithangen?:)
Ik mag hopen dat dat kernel 2.4.0-test12 is en niet 2.4.12!
Sorry kon het niet laten, ik moest toch ff zeiken he:) LOL
Pagina: 1