Toon posts:

flashen speedtouch 510i van home naar pro

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

zoals de titel al aangeeft wil ik mijn adsl modem flashen naar een pro.
het is namelijk zo dat ik een ftp server wil draaien, maar als deze aanstaat is hij niet bereikbaar via het internet.

wie kan me vertellen, door het modem te flashen, verhelp ik hiermee het probleem?
en gaat mijn upload omhoog dan??

wat heb ik er nog verder aan om mijn modem te flashen?

hoor het graag van iedereen!

gr robby

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welkom op GoT :)

Over het flashen van een Speedtouch Home naar een Pro versie is reeds een zeer lang draadje gaande. Wellicht kan je hier even kijken of je vraag beantwoord wordt.
Zie Speedtouch home naar -> Pro w Fwall of 510

en anders kan je met de search ook een hoop info over de Speedtouch vinden.
[search=speedtouch]

[ Voor 76% gewijzigd door Microkid op 06-06-2004 11:29 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 06 juni 2004 @ 11:26:
Welkom op GoT :)

Over het flashen van een Speedtouch Home naar een Pro versie is reeds een zeer lang draadje gaande. Wellicht kan je hier even kijken of je vraag beantwoord wordt.
Zie Speedtouch home naar -> Pro w Fwall of 510

en anders kan je met de search ook een hoop info over de Speedtouch vinden.
[search=speedtouch]
kan best maar daar haal ik niks uit op!
wel ben ik op www.bruring.com geweest waar het uitgelegt wordt hoe het moet. het enigste wat ik het belangrijkste vind is dat mijn upload hoog is en dat mijn ftp server bereikbaar is via het internet..

wie weet hier een oplossing voor??

gr robby

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nog een vraagje:
Heb je nu een Speedtouch 510i modem of een Home?? (Om het 100% zeker te weten, heb je aan de voorzijde van het modem lampjes zitten of aan de bovenzijde?)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 06 juni 2004 @ 11:36:
Nog een vraagje:
Heb je nu een Speedtouch 510i modem of een Home?? (Om het 100% zeker te weten, heb je aan de voorzijde van het modem lampjes zitten of aan de bovenzijde?)
de lampjes zitten aan de bovenkant!!

gr robby

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
het enigste wat ik het belangrijkste vind is dat mijn upload hoog is en dat mijn ftp server bereikbaar is via het internet..
je upload gaat alleen omhoog als je een duurder abbo neemt en om je server via internet te laten bereiken moet je je poorten mappen in je router (dus de speedtouch)

en heb je de speedtouch home of de speedtouch 510??
ik maak namelijk op uit je titel dat je een 510 hebt en als ik me niet vergis hoef je die niet te flashen om er een router van te maken dat is ie al

gr robby
a dat is dus de speedtouch home

kennelijk heb ik het verkeerd begrepen 8)7

mappen doe je als volgt:

start -> run telnet 10.0.0.138
dan nat
dan create
bij protocool tcp of udp
bij internal poort de poort
inside ip is logisch
bij external poort de poort (zelfde als de inside poort)
bij outide ip: 0.0.0.0

dan save

e dan kan je je telnet sluiten...

[ Voor 35% gewijzigd door mschol op 06-06-2004 11:44 ]

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 11:37:
[...]

gr robby
Dan heb je dus al een router en hoef je dat ding dus ook niet te flashen naar een Pro. Het flashen naar een Pro is nl. voor de oude Speedtouch modems die standaard geen routerfunctie hadden.

Om een ftp-server te draaien zul je dus in de NAT-settings van je modem de poort open moeten zetten die de FTP-server gebruikt om verbinding van buitenaf mogelijk te maken.

@mschol: als de lampjes aan de bovenkant zitten is het een 510 en geen home.

[ Voor 28% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-06-2004 11:41 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Korakal

Up up up!

Als de lampjes aan de bovenkant zitten heb je een SpeedTouch 510, en heb je met het hele home/pro verhaal niks te maken. Je ST510 ís al een router. Als je in je modem configuratie pagina (standaard http://10.0.0.138) onder 'advanced' naar 'NAPT' gaat kun je instellen dat je poort 20 en 21 (beiden TCP) moeten worden doorgestuurd naar je interne IP. Je FTP server is dan bereikbaar van buitenaf. Zelf testen kan niet vanaf je interne LAN, want dan krijg je een soort 'kringverwijzing'.

Even voor de duidelijkheid:

SpeedTouch Home:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouchdsl.de/images/big/spthome.jpg
(lampjes aan de voorkant :+)

SpeedTouch 510:
Afbeeldingslocatie: http://www.cbezdrat.cz/adsl/speedtouch_st510.gif
(lampjes aan de bovenkant :+)

[ Voor 27% gewijzigd door Korakal op 06-06-2004 11:44 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

ik weet niet hoe het moedem is maar de wat oudere 510 routers hadden nog oude firmware maar dat staat op de site van de kpn uitgelegd hoe je naar de nieuwe firmware kan flashen . maar dat is geloof ik alleen nodig voor modems van voor december 2002 oid.

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 06 juni 2004 @ 11:41:
Als de lampjes aan de bovenkant zitten heb je een SpeedTouch 510, en heb je met het hele home/pro verhaal niks te maken. Je ST510 ís al een router. Als je in je modem configuratie pagina (standaard http://10.0.0.138) onder 'advanced' naar 'NAPT' gaat kun je instellen dat je poort 20 en 21 (beiden TCP) moeten worden doorgestuurd naar je interne IP. Je FTP server is dan bereikbaar van buitenaf. Zelf testen kan niet vanaf je interne LAN, want dan krijg je een soort 'kringverwijzing'.

Even voor de duidelijkheid:

SpeedTouch Home:
[afbeelding]
(lampjes aan de voorkant :+)

SpeedTouch 510:
[afbeelding]
(lampjes aan de bovenkant :+)

en wat vul ik waar in????

heb er niet zoveel verstand van namelijk :|

dit scherm krijg ik te zien, zeg maar wat ik in moet vullen!!

http://bestanden.vwijngaarden.com/naamloos.jpg
thanx!!

gr robby

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 11:48:
[...]

en wat vul ik waar in????

heb er niet zoveel verstand van namelijk :|

dit scherm krijg ik te zien, zeg maar wat ik in moet vullen!!

http://bestanden.vwijngaarden.com/naamloos.jpg
thanx!!

gr robby
Je link werkt niet..

Maareh.. download dit programma maar. Hier kun je heel eenvoudig je poorten mee open zetten. (Wel draaien op de pc waar je de ftp-server wil laten draaien)

Als het nog niet lukt, download dit dan ook nog ff.. Is de handleiding voor dat programmaatje..

offtopic:
Dat "gr robby" hoef je niet iedere keer te plaatsen..

[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-06-2004 11:54 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Korakal

Up up up!

Afbeeldingslocatie: http://bestanden.vwijngaarden.com/naamloos.JPG
(je was vergeten .JPG ipv .jpg te doen)

Als je Het Grote Poortmappingsverhaal eens doorleest snap je ook waar het over gaat. Inside en outside port moeten met elkaar overen komen, dus je maakt 2 entries aan, een voor TCP 20 inside/TCP 20 outside en een voor 21/21. Dat soort dingen vind je ook terug in de handleiding van je router.

Ik denk dat het goed is om het topic hier af te ronden, hoewel we niet allemaal evenveel verstand van computers hebben is er best achter te komen hoe e.e.a. werkt met wat eigen initiatief, dit is ook de policy zoals die op GoT geldt. Eerst zelf zoeken, dan pas vragen! Lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) goed door en hou dat in je achterhoofd!

De vraag zoals je 'm hier stelt is prima te vinden m.b.v. handleidingen/GoT-search/google/etc. Daarom sluit ik het topic. Succes met portmappen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.