Hoi
,
Ik heb hier een oud systeem, wat ik een beetje wilde upgraden met wat spullen die ik nog had liggen, zodat het een aardig internet/oude spelletjes-systeempje zou worden.
Het probleem is echter: hij start niet op. Zodra ik de stekker in het stopcontact steek, lichten de drie keyboard-LEDjes heel even op, maar als ik op de aan/uit-knop druk, gebeurt er niets.
Geen piepjes, geen ventilatortjes die even gaan draaien, geen lampjes die even gaan branden, niets.
Wat ik heb geprobeerd (allen zonder resultaat)
- Alles loskoppelen, behalve geheugen, processor en videokaart.
- Helemaal alles loskoppelen, alleen toetsenbord aansluiten.
- Andere voeding.
- Andere processor.
- 1 van de 2 bankjes geheugen weggehaald.
- Andere videokaart.
- Bios-batterijtje verwisseld (oude gaf 2.97 volt, nieuwe 3.02 (onbelast, volgens m'n multimeter).
- Clear CMOS (pas aan het einde, daarna diverse dingen opnieuw geprobeerd).
- Voedingskabel verwisseld.
Specs:
Mobo: Abit LX6
CPU's: P2 233 en P2 333
Geheugen: 32MB en 64MB Dane-Elec pc66 (denk ik)
Videokaarten: Diamond Stealth 2 4BM (PCI) en Hercules Terminator 2x/i (AGP)
Voedingen: 235W en 110W
Alle stekkertjes en dergelijke zijn aangesloten, de aan/uit-schakelaar (softswitch) werkt (getest), de BIOS-batterij geeft volgens m'n multimeter 2,97V af (onbelast dus.. zou die leeg kunnen zijn?).
Het systeem heeft een week of 5/6 van de stroom af gestaan en was een jaar of 6 oud, daarna heb ik de CPU en de videokaart verwisseld en er een brander uitgehaald. Ik heb het helaas niet eerst getest of het vantevoren nog werkte, daar ging ik vanuit omdat het voor het van de stroom ging prima werkte
.
Heeft iemand enig idee of dit te redden is, of is het moederbord gewoon dood?
Ik heb hier een oud systeem, wat ik een beetje wilde upgraden met wat spullen die ik nog had liggen, zodat het een aardig internet/oude spelletjes-systeempje zou worden.
Het probleem is echter: hij start niet op. Zodra ik de stekker in het stopcontact steek, lichten de drie keyboard-LEDjes heel even op, maar als ik op de aan/uit-knop druk, gebeurt er niets.
Geen piepjes, geen ventilatortjes die even gaan draaien, geen lampjes die even gaan branden, niets.
Wat ik heb geprobeerd (allen zonder resultaat)
- Alles loskoppelen, behalve geheugen, processor en videokaart.
- Helemaal alles loskoppelen, alleen toetsenbord aansluiten.
- Andere voeding.
- Andere processor.
- 1 van de 2 bankjes geheugen weggehaald.
- Andere videokaart.
- Bios-batterijtje verwisseld (oude gaf 2.97 volt, nieuwe 3.02 (onbelast, volgens m'n multimeter).
- Clear CMOS (pas aan het einde, daarna diverse dingen opnieuw geprobeerd).
- Voedingskabel verwisseld.
Specs:
Mobo: Abit LX6
CPU's: P2 233 en P2 333
Geheugen: 32MB en 64MB Dane-Elec pc66 (denk ik)
Videokaarten: Diamond Stealth 2 4BM (PCI) en Hercules Terminator 2x/i (AGP)
Voedingen: 235W en 110W
Alle stekkertjes en dergelijke zijn aangesloten, de aan/uit-schakelaar (softswitch) werkt (getest), de BIOS-batterij geeft volgens m'n multimeter 2,97V af (onbelast dus.. zou die leeg kunnen zijn?).
Het systeem heeft een week of 5/6 van de stroom af gestaan en was een jaar of 6 oud, daarna heb ik de CPU en de videokaart verwisseld en er een brander uitgehaald. Ik heb het helaas niet eerst getest of het vantevoren nog werkte, daar ging ik vanuit omdat het voor het van de stroom ging prima werkte
Heeft iemand enig idee of dit te redden is, of is het moederbord gewoon dood?
[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 06-06-2004 10:49 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN