Eerst even de situatie schetsen:
- in 1998 maakt mijn vader een databankje in Access 97 (op een windows 98 pc als ik mij niet vergis)
- dit databankje verdwijnt in de vergeethoek tot verleden week
- bij het openen in Access 2000 (windows 2000 pc) verschijnt volgende melding:
. Het is trouwens de eerste keer dat ik hiervan hoor. Ik dacht dat je een .mdb vrij kon verplaatsen tussen verschillende configuraties.
2. de eigenaar kan er zelf niet meer aan
3. dan begint access weer te neuten over toegangsrechten
Is er nog een andere mogelijkheid om aan de gegevens in deze databank te komen? Zelf dacht ik nog aan 2 zaken:
- Access 97 terug installeren, maar daarover beschik ik niet meer
- Mijn toevlucht zoeken in minder legale toestanden om de boel te 'kraken' <-- let wel, ik vraag geen links of diensten
(dat zoek ik zelf wel uit moest het echt niet anders kunnen).
- in 1998 maakt mijn vader een databankje in Access 97 (op een windows 98 pc als ik mij niet vergis)
- dit databankje verdwijnt in de vergeethoek tot verleden week
- bij het openen in Access 2000 (windows 2000 pc) verschijnt volgende melding:
Uit deze melding maak ik op dat mijn vader toegangsrechten heeft ingesteld op deze db, maar zelf beweerd hij van niet. Na wat zoekwerk op de site van microsoft en google heb ik een 3-tal oplossingen gevonden:The current user account doesn't have permission to convert or enable this database.
*een hoop advies*
1. de system tables van access97/win98 heb ik natuurlijk niet meer in mijn bezit na zoveel jaren1. If you are a member of the Admins group, change the permissions on the system tables to include Administer.
2. Have the database owner convert the file.
3. Import the objects into a new database file. This method is the least desirable because it will remove the existing security settings from the file.
2. de eigenaar kan er zelf niet meer aan
3. dan begint access weer te neuten over toegangsrechten
Is er nog een andere mogelijkheid om aan de gegevens in deze databank te komen? Zelf dacht ik nog aan 2 zaken:
- Access 97 terug installeren, maar daarover beschik ik niet meer
- Mijn toevlucht zoeken in minder legale toestanden om de boel te 'kraken' <-- let wel, ik vraag geen links of diensten
Clowns to the left of me, Jokers to the right