[2k3] Problemen met beveiligingsgroepen *

Pagina: 1
Acties:

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Heb zojuist een ftp aangemaakt op de server, het permissies toewijzen is me gelukt uiteindelijk ondanks de beveiligingsgroepen wat anders zijn dan met de 2000 versie. :7

Zit nu alleen met het probleem dat als ik met adminrechten de site opga en naar de UPLOAD folder ga ik niets kan wegschrijven ondanks het feit dat ik volledig beheer heb over die map permissies van de subfolders niet over worden genomen etc. Ik denk dat ik het al weet de schrijf permissie van de hoofd directory waar de ftp subfolders instaan staat uit die zou alleen van toepassing moeten zijn voor die folder en niet de subfolder dat moet je als zodanig aangeven via de advanced knop van het permissies scherm. momentje gaik ffe proberen... dat was ik nog net ffe vergeten... :|

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Nee, lukt nog steeds niet de permissies voor de rootmap v/d ftp is geconfig. geldend alleen voor de map zelf. het overnemen van bovenstaande mappen staat uit en het deployen van rechten aan submappen staat ook uit.

De submappen werken wel inzodanig want dat heb ik getest, in die zin dat gebruikers de mappen kunnen openen waar ze rechten hebben en niet aan diegene waaraan die rechten niet zijn toegewezen.

Het probleem blijft voorlopig alleen dat tijdens het testen van de Upload map ik als ADMIN met volledig beheer over die map vanaf mijn pc thuis geen bestand kan uploaden naar die UPLOAD map maar kan het wel openen.

Heb ik iets over het hoofd gezien ? Want de firewall was niet enabled tijdens het configureren van de Internet verbinding, misschien dat iemand de wizard opnieuw heeft gedraaid en de firewall heeft aangezet. Hoe zou ik dat via externe buro verbinding kunnen checken, hoe dan ook suggesties zijn welkom..

De toegang tot de mappen is geregeld als volgd;
onderverdeeld in hoofdzakelijk 3 hoofdgroepen.

Administrators - volledig beheer alle mappen
Firma personeel - beheer peperkt aantal mappen
schrijfrechten upload map
Anon verbinding - lees rechten voor 1 map

directory hoofdmap (naam van site)

submappen

admin - toegang alleen admin - vol.beheer
upload - toegang alleen firma - schrijf recht
drivers - toegang alleen firma - lees recht
software - toegang alleen firma - lees recht
publiek - toegang anon verbinding - lees recht

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

fU_fITA, als je binnen 24 uur wat toe wilt voegen aan je post zou je dan gebruik willen maken van de editbutton? Verder pas ik je topictitel even aan zodat deze voldoet aan de policy :)

Beveiliginggroepen complex [Winsvr. 2003] > [2k3] Problemen met beveiligingsgroepen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Heb je in de IIS management console wel FTP read/write rechten.... met alleen read kom je er natuurlijk niet.