Toon posts:

[Outlook2k3] Geen gewone emal wel test mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met outlook waar ik niet uitkom. Als ik outlok start dan krijg ik de volgende error melding. het rare is dat je vanuit outlook wel de test email kan sturen en die komen ook aan op me webmail. Maar zo sne als ik op 'verzenden en ontvangen' druk dan krijg ik de volgende foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.netone.nl/fout.jpg

Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb office al compleet opnieuw installed maar dit had geen enkel effect.

Ik heb windows xp pro met nav2004 en verderest niets speciaal. Firewall wordt afgehandeld door linux router.

Kent iemand dit of zijn er oplossingen voor ? het 'zou' naar mijn idee aan het netwerk kunnen liggen maar ik heb verderest geen problemen.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
2 tips:

- emailscannen in Norton uitschakelen
- Netwerkinstellingen resetten met WinsockXPfix

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

WimB schreef op 06 juni 2004 @ 10:25:
2 tips:

- emailscannen in Norton uitschakelen
- Netwerkinstellingen resetten met WinsockXPfix
Wat doet dat WinsockXPFix.exe nou precies? Heb je misschien een linkje (naar wat uitleg) oid? Beetje eng om zomaar een exe te runnen :)

Wees consequent, maar niet altijd

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Ik had dit probleem ook. Ik neem aan dat je een exchange server probeert te benaderen? In dat geval: Het hielp bij mij (maar ik weet niet of dat bij jou ook kan) om in de lijst van e-mail accounts eerst een POP account te plaatsen en dan lager in de rij een exchange account. Dan begint ie op de een of andere manier hier niet over te mauwen.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik benader geen exchange server. Het is gewoon een pop/smtp lijst.

ik heb ook die winsock fix geprobeerd en ook norton uitgeschakeld die al uit was, maar dit had geen resultaat.
Ik heb het idee dat outlook een block heeft oid, maar ik weet niet waar, want test-emails werken wel prima.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Misschien helpt Outlook's 'veilige modus' iets?
CTRL ingedrukt houden tijdens het opstarten

[ Voor 11% gewijzigd door Ook op 06-06-2004 10:47 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 10:41:
Ik benader geen exchange server. Het is gewoon een pop/smtp lijst.
In dat geval: wat is je connection mode?

Verwijderd

Topicstarter
in reply op safe mode:

Dit had geen effect, outllok start normaal maar wederom met dezelfde melding

Conncection:

Ik heb een lan verbinding via me switch naar linux router. Tot voor gisteren werkte alles nog prima. (en nee helaase system restore werkte niet :P )

Het is een gewoon email account van planet internet, pop.planet.nl en mail.planet.nl. Ik weet niet of dit is wat je wilde weten.

ik gebruik atm Norton 2004, zou het kunnen zijn dat die iets blokkeert? ik heb email scanners enz uit staan, maar int begin van windows krijg ik toch de melding cannot start ccEmailProxy. reinstallen van norton gaf dezelfde fout. Dus ik vermoed zelf dat het niet aan outlook / norton ligt maar aan iets anders. De vraag is natuurlijk wat. OF dat het toch aan norton / outlook ligt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 11:10 ]

• jbr

jbr

Right back @ ya

Ja, dat is wel wat ik wilde weten.

Tja een beetje systematisch testen of de verschillende onderdelen in je netwerk niks blokkeren kun je denk ik zelf wel (vanuit Outlook Express werkte het nog wel zei je toch?), maar misschien werkt een import account vanuit outlook express wel, dat heb ik ook een keer gehad (heel raar).

Het irritante is dat je helemaal niks aan de stomme foutmelding hebt. :(
Ik kan dus zo snel ook even niks bedenken, maar als je nog nieuwe dingen ontdekt moet je het hier maar even neerzetten, dan kijk ik nog wel regelmatig. Misschien dat me dan nog iets te binnen schiet. :/

Verwijderd

Topicstarter
Ja outlook express werkt wel. daarmee doe ik de newsserver syncen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het heel gemakkelijk allemaal opgelost.

Format C:\ Ik kwam er niet meer uit bij deze error.

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 16:22:
Ik heb het heel gemakkelijk allemaal opgelost.
Nou ja het is maar wat je makkelijk noemt. Iedere keer je schijf formateren als je deze melding krijgt lijkt me nou ook niet echt een makkelijke oplossing :P

Pagina: 1