Toon posts:

Online laten afdrukken foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je je foto's via Pixum wilt laten afdrukken in welk formaat kun je die foto's dan het beste uploaden?
En moet je ook nog rekening houden met DPI of gebeurt dat in de centrale?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

In een zo groot mogelijk formaat, gaat wel veel tijd in zitten met uploaden, maar dan krijg je wel de beste foto's.

Formaten houden ze in de 'centrale' rekening mee. 1024x768 foto's worden bijv. 15x10 cm foto's. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Het grappige is dat je vraag op de site van Pixum zelf beantwoord wordt
____________Goed_____________ Optimaal
9cm_________ 684 x 456 Pixel____1400 x 1000 Pixel
10cm ________760 x 512 Pixel____1500 x 1100 Pixel
13cm ________1136 x 763 Pixel___1800 x 1300 Pixel
20cm ________1536 x 1024 Pixel__3000 x 2000 Pixel
Hieruit blijkt dat de fysieke resolutie van de apparatuur van Pixum waarschijnlijk ongeveer 250dpi is, ofwel 100pixels/cm

Via de Search kun je nog meer topics met vergelijkbare vragen vinden.
Als de bandbreedte geen rol speelt zou ik de foto's gewoon uploaden in de resolutie waarin ze origineel staan. Iedere Jpeg-hercompressie zal de kwaliteit verslechteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 06-06-2004 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu namelijk een serie foto's geschoten op 6.3 Mp en ze zijn per stuk zo'n 1,8 MB groot, is dit formaat niet wat groot om te uploaden, ik wil de foto's namelijk op 13cm hebben.
Ze raden aan op de site de foto te uploaden in 1200x1800pixels als je deze maat wilt hebben.
Over DPI wordt met geen woord gerept.

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op 06 juni 2004 @ 10:08:
Het grappige is dat je vraag op de site van Pixum zelf beantwoord wordt

[...]

Hieruit blijkt dat de fysieke resolutie van de apparatuur van Pixum waarschijnlijk ongeveer 250dpi is, ofwel 100pixels/cm

Via de Search kun je nog meer topics met vergelijkbare vragen vinden.
Als de bandbreedte geen rol speelt zou ik de foto's gewoon uploaden in de resolutie waarin ze origineel staan. Iedere Jpeg-hercompressie zal de kwaliteit verslechteren.
Ja ik had het al gezien, het lijkt me idd het best als ik de foto's upload in het formaat zoals ze uit de camera kwamen.
Het wordt mijn éérste bestelling hier, iemand misschien ervaring hoe de foto's qua kleur enzo eruit komen?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Als je niet zoveel wilt uploaden kun je ze wel croppen tot de gewenste grootte (niet te klein). JPEG compressie is NIET aan te raden tenzij je artifacts leuk vind :P
Toen ik nog het trage @home had was ik met 128kbps ook altijd de fullsize 1MB foto's aan het uploaden en dat duurde ongeveer 1min per foto. Gewoon op een avondje aanzetten dus ;)
Ik drukte het af bij AH. De software die je kunt downloaden daarvoor heb ik als erg handig ervaren en het is niet te duur :) (werkt ook direct via je browser en/of met java)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

pixum gebruik ik altijd, ben er erg tevreden over. Je kunt haast niet zien dat het digifoto's zijn.
ik heb eerder getest met kruidvat en AH, en nog een nadeel is dat ze daar niet de juiste verhoudingen doen (/deden). Wat uit je cam komt is verhouding 4:3, een analoge cam heeft 2:3, dus als je 10x15 cm doet met digifoto's worden de randen eraf gesneden. Dat wil ik dus liever niet.
Ook waren de kleuren (met name bij kruidvat) erg flets en de oranje tinten juist veel te verzadigd.
Laatste keer dat ik kruidvat gebruikte was een jaar geleden dus misschien hebben ze hun leven gebeterd, maar geef mij maar pixum (hoef je ze niet eens op te halen en er zitten basis fotobewerkingstools zoals rode ogen enzo in de software)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Kruitvat is nog steeds slecht.. ze zitten aan je kleuren...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Ik heb het ook een keer gedaan bij hema.nl.
de site werkt wel lekker, en je kunt de foto's gewoon ophalen bij de dichts-bijzijnde hema. De foto's zagen er helemaal niet slecht uit, ze waren 10x15 op 1600x1200 dacht ik. €0,27 per foto.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik vind de foto's van zowel Quelle als FotoHome heel aardig van kwaliteit. De laatste ondersteunt ook afdrukken in 4:3 verhouding. Bij beide liggen de foto's na 3 tot 4 werkdagen bij het afleverpunt van jouw keuze.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49
Ik doe het vaak bij de hema. Die hebben nu ook een nieuwe afmeting. 11,3 x 15. Daardoor hoef je niks meer af te snijden. Werkt erg goed.

Verwijderd

iemand ervaring met Mediamarkt foto´s?

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb ervaring met de mediamarkt, ik vind hun foto papier grof, waardoor het beeld onnodig korrelig wordt.

check mijn webshop!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Mediamarkt is wel goedkoop: (10x15) € 0,15 / foto, geen opstartkosten
Zelf net afgedrukt bij de AH FotoService € 0,18 / foto, let wel: 10x13 formaat
afgedrukt op Agfa Prestige Paper en de kwaliteit is goed-redelijk.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik al enige tijd de fotoservice van Schlecker. Erg goed en erg goedkoop ;)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 18:09

Cis

In aanvulling op dit topic: zal een fotozaak gaan zeuren als je foto's in origineel formaat aflevert via de website? Ik wil een zooi foto's laten afdrukken, maarja: ze zijn meer dan 2 mb per stuk. Echter wil ik de kwaliteit niet onderuit halen...

(en is het aan te raden om ze in psd te sturen om de JPEG compressie te ontwijken? :) )

[ Voor 18% gewijzigd door Cis op 25-08-2004 10:29 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

heb gister avond een bestelling geplaatst bij Blokker
Is dus Kodak papier, je hebt de verwerkings kosten per bestelling van0.99 cent,
en het koste per foto 0.20 euro cent
heb 5 foto's gedaan, (10 cm. foto's)
expres allemaal aparte foto's gewoon om es te zien hoe ze dat doen
heb een wallpaper van mij en mijn vriend opg estuurd die is dus vrij groot heb em op vrij hoge resolutie staan.
Kijken hoe ze dat gaan doen,
heb een foto genomen van iets mindere kwaliteit, een wat kleinere foto en een gewone.
wil gewoon eens weten hoe dat eruit komt te zien,
dit kost me bij elkaar 1.99 euro, en ik mag ze ophalen bij het filliaal van mijn keuze,
ik kan precies volgen waar mijn foto's op dit moment zijn.
Ik vind het allemaal heel netjes geregeld daar bij Blokker zo, ik hoef me niet in te loggen zoals bij hema. wat ik eerst probeerde, maar na het plaatsen van mijn foto's viel hema.nl eruit.. dus had ik het voor niets allemaal gedaan.
toen bij blokker, en dat i s allemaal heel netes geregeld,
en als de foto's ook goed zijn, weet ik wel waar ik voortaan heen ga met mijn digitale foto's.!!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Zonet foto's opgestuurd naar Dixons...niet dat ik er veel vertrouwen in heb, maar ik moest een paar foto's per se morgen klaar hebben en Dixons is bij mijn weten de enige (die ik zo snel kon vinden) die ze de volgende dag al klaar heeft leggen.

Normaal gesproken ga ik voor PIXUM: handige software, geen problemen met uploaden en foto's van zeeer goede kwaliteit...had wat foto's tussen analoge afdrukken gestopt en familie kon er de digitale foto's alleen maar uithalen omdat...."de kleuren veel sprekender waren"... :) dus niet vanwege een 'digitaal uiterlijk'

Mijn advies: originelen uploaden, niet de resolutie naar benedenbrengen en zeeeker geen extra JPEG-compressie.. Over DPI wordt uiteraard geen woord gerept, want als jij je foto's gewoon op het pixel-formaat aanlevert waarvan zij zeggen dat het een goede kwali geeft bij de afmeting die je wilt hebben, dan hoef je dus niets over de DPI te weten (de hobbyisten kunnen dat dan fijn uit gaan rekenen :) )

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12

Keida

dr.

Ik vraag me af of er online foto services zijn die foto's kunnen afdrukken in custom formats ?

Heb hier een aantal grote panorama's die ik graag op 1 foto wil hebben afgedrukt, zeg maar ongeveer 100 x 20 cm oid.. Iemand een idee of een fotoservice dit aanbiedt ?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Verwijderd

Onlangs foto's afgedruk bij www.kral.nl. Erg tevreden mee - goede kwaliteit. Statusmelding van bestelling echter niet geheel goed verlopen.
Maar ik ga er zo weer naar toe - ben tevreden over het resultaat

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05
Ik begrijp niet dat iedereen zo tevreden is over z'n foto's van Blokker, Kruitvat, en andere drogisten. Geen van deze aanbieders levert een kleurenprofiel, dus het is niet te voorspellen hoe je foto er op de afdruk uit zal zien.

Pixum geeft bij mij bijvoorbeeld veel te verzadigde kleuren, terwijl ze er op mijn gekalibreerde mac monitor (gamma 1.8) uitstekend uitzien. Van de Hema heb ik inmiddels wel een kleurenprofiel. Hiermee zijn uitstekende afdrukken te verkrijgen; exact conform wat op de monitor verschijnt.

Misschien ben ik wel veel kritischer dan jullie....?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld omdat ik er zelf werk, maar op www.fujiprint.nl kun je ook laten afdrukken :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb boven verwachting goede resultaten gekregen met m'n Ixus 300 (2.1mp) bij Schlecker op 10x15 en nog goedkoop ook!
Pagina: 1