Elke 1/10 sec wordt hd aangesproken waarom?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Net een nieuwe comp en dus ook een nieuwe hd samsung spinpoint 160gb. Prima ding, lekker stil. Maar na het starten van windows als hij idle staat. (dus niets doet).
Spreekt hij steeds even de hd, steeds licht dat lampje even op en hoor je de schijf arbeid verrichten.

Ik begin hier helemaal gek van te worden. Wat is dit en vooral hoe zet ik het uit?

Ik heb zelf al het indexeren van de schijven om zoekacties te versnellen uitgeschakeld, maar dat was het dus blijkbaar niet.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
edit: dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door ErikRo op 06-06-2004 09:06 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Ik heb hetzelfde..
en ik heb ooit hier hetzelfde vraag gesteld. Maar de oplossingen die me werden aangedragen hebben niet geholpen.
1 daarvan was inderdaad dat geindexeer.

Zelf denk ik dat wat geheugen bijprikken een oplossing kan zijn, en virtueel geheugen helemaal uitschakelen...

• ErikRo
Hoi ik heb 1 gig intern geheugen en de swap is uitgeschakeld. Dus dat zou niet mogen. 8)7

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geef eens een completer beeld vd situatie?

Windows versie? XP neem ik aan -> check Indexing service, en Optimize HD when idle setting (TweakUI for XP)

Verder: welke programmaatjes draai je allemaal op de achtergrond?
(virusscanners, ...)
-> Via taakmanager alles uitschakelen behalve Windows services en checken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

[ Voor 26% gewijzigd door roelio op 06-06-2004 10:14 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
heb je soms een paar USB porten in gebruik die altijd in de USB geplugt zijn?
door een paar USB porten in gebruik te hebben (printer, scanner, memmory card reader, webcam ect.) gaat je pc hard werken tijdens het opstarten (meestal bij het laden van winXP, na dat je het load screen ziet. dat is precies wat je bedoelde...de idle zwart beeld dus)

probeer eens alle USB kabels eruit te pluggen voor dat je, je pc opstart. dit kan helpen. Ik had hetzelfde :/

[ Voor 11% gewijzigd door whiteclear op 06-06-2004 10:56 ]

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

misschien een virus scanner die aan staat die continu aan het scannen is, ik had dit met zone alarm (stond antivirus monitoring aan) :)

het kan natuurlijk ook een ander programma zijn, schakel is wat uit met bv: msconfig en kijk of dat helpt. ;)

offtopic:
te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Koekje op 06-06-2004 11:20 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volgens mij was dit een bekend probleem. Het is geen indexeren wat ie doet, maar her-calibreren. :)

Onzekere schijf ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• ErikRo
Hoi het is een nieuw geinstalleerde windowsXP. Er staan nog geen viruskillers of scanners aan. Ook zit er niets in de usb poorten. Het is eigenlijk nog een maagdelijke windows met geluid en grafische drivers.

Als het idd hercalibreren is ben ik nog niet jarig. Het zou de stilste schijf moeten zij die er is en dat klopt ook wel. Maar als hij 10 x per sec hercalibreerd dat hoor je dat wel.

Is dat nog uit te zetten ergens?

• Akerboom
  • Laatst online: 26-02 14:10

Akerboom

Codito, ergo sum

ben je aan het downloaden? :)

• ErikRo
Goed alle services die ik kon uitschakelen zijn uitgeschakeld of waren niet uit te schakelen en nee ik dload niet :-)
Begin toch aan de HD te twijfelen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Effe filemon downen en dan kijken welk proces 't doet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1