Toon posts:

[XP][display] Zware distortion in windows beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat gebeurt er nu! vroeg ik me af :(
heb windows xp, en een matrox g550 kaart

mijn display ging INEENS gek doen, grote distortion over mijn beeldkaart! op allebei mijn beeldschermen! weet niet of het een display issue is of niet (zo ja verplaats aub)

ik kon op mijn eigen beeldscherm nog nauwelijks zien wat ik deed. dus met VNC vanaf een andere plek op mijn pc ingelogd. en het beeld is nog steeds net zo distorted als op de pc zelf!

ik weet niet precies hoe VNC werkt, maar als VNC het beeld van mijn beeldkaart of van beeld-driver doorgeeft, dan is mijn display driver op tilt geslagen, zo niet, dan geeft windows verkeerde informatie aan mijn beeldkaart of is er iets anders mis waardoor mijn beeld _garbled_ raakt.

ik plaats zo even een screenshotje wat met VNC gemaakt is....

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alternative/display.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 04:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de nieuwste drivers, de nieuwste xp updates, een schoon systeem, netstat -a kan ik niet bekijken helaas (zou het een virus of zoiets kunnen zijn>?)

mijn cursor is op 1280x1024 een blokje van 2 bij 2 centimeter ongeveer.

wisselen va resolutie(s) in het display control panel heeft geen resultaat,
mijn videokaart is actief gekoeld met een dikke fan dus het lijkt me dat het daar ook niet aan kan liggen.

na een reboot is het probleem weer weg.. is mijn pc 8)7 8)7 geworden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 04:57 ]

Verwijderd

Dit ziet er ernstig uit. Ik heb het eerder gezien: videogeheugen stuk.
- Kun je die kaart niet even in een ander systeem testen?
- Fan op een G550?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 05:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff testen in een ander systeem gaat helaas niet (want dat heb ik niet bij de hand), sterker nog, als ik 1x opnieuw opstart dan zie ik het probleem dus al niet meer, dit was een toevalstreffer denkik

heb probleem vorig jaar precies 1x eerder gehad; na een herstart blijft het weg, verwacht het de komende maanden niet nog eens.
heb bij applicaties ook geen problemen verder, maar als het misgaat dan gaat het ook goed mis. en dat is <gelukkig> niet regelmatig

fan --> omdat ik ooit eens dacht dat mijn matroxje wat warm werd blaast er half half een kast-fan overheen, blijft nu lekker koel :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 05:15 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Zou je in het vervolg gebruik kunnen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifeditbutton? Het telkens onderelkaar plaatsen van berichten wordt op GoT gezien als 'kicken' van je topic. Dit zien we liever niet. Gebruik daarom de editbutton als je wat toe wilt voegen binnen 24 uur na je laatste post.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1