Toon posts:

Van PII300 naar PIII800: instabiel systeem!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS P3B-f moederbord en heb net de P2-300 vervangen door een P3-800E CPU.

Alle dipswitches uitgezet en jumperless switch aan, opstarten, bios ingaan en cpu op 800 zetten. No problemos so far!

Maar, de pc is sinds dat moment erg instabiel, oftwel de fatal exceptions:
0E in VXD EMU10K1(01) vliegen sindsdien me rond de oren, zelfs al gewoon bij het opstarten van windows (98se).

Sommige applicaties, waaronder Diablo2 krijgt ook het bekende blauwe scherm en start vervolgens niet op.

Naast de CPU switch is er niets veranderd aan de configuratie!

Iemand een idee wat de reden kan zijn?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:40
Wat voor geheugen heb je erin?

Verwijderd

Ff nieuwe drivers voor je SB live downloaden en alles werkt weer . Probleem zit hem in je Live die niet goed met Coppermine's overweg kan .

Verwijderd

Topicstarter
Er zit 128Mb geheugen in (4 x 32MB van verschillende merken, maar daar had ik met de vorige CPU geen last van).

De drivers van SB Live (ik heb de simpele value versie) heb ik pas nog vernieuwd. Zou dus goed moeten zijn (of is er een specifieke driver of zo die ik nog moet installeren?)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Toch maar even een formatje en de hele zooi opnieuw installeren denk ik. Weet je (bijna) zeker dat het weer helemaal lekker werkt.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:34
Nee, niet opnieuw installeren. Maar inderdaad nieuw Liveware van Creative downloaden. EMU10K1 is de naam van de chip op de SB Live

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Dat geheugen is dat wel pc 100 of pc133, als dat niet zo is verklaart dat het waarom het met een pentiumII 300 wel goed ging want die heeft een FSB van 66 en de 800E van 100 en de 800EB van 133.

Do as I say, don't do as I do.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Bij mijn weten zijn er nooit, of anders iig zeer weinig, 100Mhz 32MB modules geweest, dus daar zal het idd wel aan liggen!

Suc6

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Waar heb je dat vandaan? Er zijn wel degelijk 32 MB PC100 Dimms in omloop geweest, sterker nog, ze zijn bij winkels als Informatique nog gewoon te koop....

Verwijderd

Lullen jullie maar verder over geheugen . EMU10K1 is toch 200% zeker de coppermine bug van de SB Live! Waarom denk je anders dat ik dat roep terwijl hij niet eens gezegd heeft dat ie er een heeft in z'n 1e post ?

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 22:44 schreef Damon het volgende:
Bij mijn weten zijn er nooit, of anders iig zeer weinig, 100Mhz 32MB modules geweest, dus daar zal het idd wel aan liggen!

Suc6
Wat een onzin, ze zijn zelfs nog steeds te koop!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
PeeJee heeft gelijk en trouwens. wat voor een kwaad kan nieuwe drivers downloaden nou? Gewoon doen!

Verwijderd

ik heb een keer een soortgelijk probleem gehad maar toen ik de sb live uninstallde
en reinstallde (ZONDER DOS-dRIVERS!!) (kun je uitvinken in de custom setup ) waren de probs weg
try het! suc6 :+
(je kan ook nieuwe liveware downen, maar ach: je zult wel geen internetverbinding hebben *D ) Ik had toen nog deze celly (zie onder) een vriend van me had hetzelfde met een Duron, dus het was bij mij niet de beruchte coppermine bug
maar goed suc6 nogmaals :9~

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 17:31
wat voor Socket 370/Slot 1 verloopje heb je? Support die wel coppermine? Die van ASUS werken over het algemeen het best op een P3B-F

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hiero ook een Asus P3B-F, heb ook een SB Live. Precies hetzelfde probleem....

Liveware gedownload voor mijn geluidskaart en het probleem was weg. Probleem ligt hier voor de hand.

Die-hard Brexiteer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

BeyondHorizon heeft gelijk. Ik had precies hetzelfde probleem, en ook bij mij werkte een patch van SB prima. De live-ware 3.0 of Win98se herinstalleren heeft echt geen zin.

Patch is bij www.creative.com wel te vinden.

* Delerium vindt het dessalniettemin een heel vaag probleem

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Misschien ligt het wel aan windows ?

try *nix ;)

http://mrfloris.com

Verwijderd

GVD !!

het ligt aan de live drivers luister nou eens !!!
ik had t zelfde probleem !
pIII 650@902 abit be6 II 2x 128mb pc 133
loopt als een speer !en natuurlijk de sblive
gr

jakob (8>

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt!!

Wie er nou precies gelijk heeft in theorie laat ik graag in het midden.

In mijn geval geeft de suggestie LiveWare 3.0 herinstalleren prima geholpen!

Niet één keer meer de problemen gehad sindsdien dus ik ga ervan uit dat het probleem opgelost is.
Pagina: 1