Toon posts:

Counter-Strike: FPS en ATi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit van het volgende systeem:

Asus A7V266
AMD Thunderbird 1.33 GHZ
256 MB DDR RAM PC2100 / 266
Hercules ATi Radeon 9800 SE 128 MB
Creative Live! 1024
Maxtor 40 GB 7200 RPM
Iiyama 17 inch Vision Master Pro 411
300 W voeding (Mycom behuizing)

Het bekende en inmiddels zeer oude spel Counter-Strike wil maar niet goed draaien op mijn comp.
Ik weet dat mijn comp niet meer de snelste is, maar Counter-Strike hoort toch met 100 fps te draaien. (op dit moment draait hij niet slecht maar meestal met een fps à 60, op de map de_aztec begint zelfs het cijfer 30 in beeld te komen) Sinds november vorig jaar heb ik een nieuwe videokaart gekocht (Hercules ATi Radeon 9800 SE 128 MB) Daarvoor had ik een Asus Geforce 2 GTS 64 MB, op die kaart draaide Counter-Strike probleemloos.

Maar met mijn ATi kaart heb ik last van framedrops etc.

Ik heb al het volgende geprobeerd:

-vert sync uitzetten in opengl (geen succes)
-monitor op 100 hz gezet (geen succes)
-bij OpenGL tabblad van ATi alles op laag gezet (counter-strike zag er vaag uit en geen 100 fps > geen succes)
-config tweaks in het spel zelf (geen succes)
-nieuwe en oude drivers van ATi (Catalyst 3.6 schenen goed te werken met cs en de omega drivers schenen ook goed te zijn > geprobeerd > geen succes)
-zelfs alles tegelijk heeft geen nut 8)7

Van mensen hoor ik verschillende dingen die volgens mij niet de oorzaak kan zijn:

-te weinig voeding (andere games draaien juist beter op mijn ATi dan op mijn Geforce 2 (bijvoorbeeld: Warcraft 3, Need For Speed Underground), behalve Counter-Strike)
-te weinig geheugen (op me Geforce 2 GTS met 256 DDR geheugen heeft hij het perfect gedaan)

Ik heb zelf geen idee meer hoe ik 100 fps moet krijgen. Toch zie ik veel mensen met een ATi kaart die wél 100 fps halen.

Help! Een gamer in nood :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 01:11 ]

Verwijderd

Heb je de search al gebruikt? Volgens mij is dit al een aantal keer langsgekomen.

Verwijderd

draait in direct3d ipv opengl en type in console: fps_max 99

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik heb search gebruikt (search: ati +counter-strike)
> topics waren niet echt informatief

Counter-Strike draaien in Direct 3D mode en dan fps_max 100 werkt ook niet

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 15:48
probeer dit eens:

open met kladblok je config.cfg en zoek daar ati_npatch en ati_subdiv eens op.

verander de waarders in 0 dus:

ati_npatch "0"
ati_subdiv "0"

edit.

ff snel opgezocht waar het ook al weer voor was :+

met ati_npatch kan je de truform in cs aan/uit zetten met ati_subdiv kan instellen hoe hoog de truform moet zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door mrboomblaster op 06-06-2004 10:28 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
bij de nieuwste ati drivers staat truform standaard al uit.
probeer je SE trouwens eens te softmodden :) geeft een enorme performance boost, niet dat de SE geen 100 fps zou moeten geven.

[ Voor 53% gewijzigd door unfor op 06-06-2004 14:01 ]

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Sjah, ik heb hier zelf de laatste 2 maand ook al last van...
Sinds een of andere update van steam/1.6(daar heb je het toch over?) haal ik gewoon nooit meer een constante hoge fps. Altijd wel drops, in welk level dan ook.
Ik draai hier zelf ook met een Radeon, 9700, die normaliter alle games nog goed kan draaien.

De oplossingen die ik hier zo zie staan hebben bij mij nog niet geholpen, dus steek er niet al teveel hoop in. Ondere andere in het steampowered forum hebben ze het erover en tot nog toe is er gewoon fix voor uit :(

Ik wacht nu al 2 maand geduldig op een fix, maar heb het idee dat ik maar beter kan gaan wennen aan de framedrops :/

Alhoewel ik nu net lees dat er hier iemand met wat nieuws is(al hoewel ik er iet echt veel van geloof) ook weer op steampowered forum: http://steampowered.com/f...&perpage=15&pagenumber=37

Verwijderd

Topicstarter
ati_npatch "0"
ati_subdiv "0"

ik weet niet of deze instellingen er wat mee te maken hebben:

cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
cl_rate 25000

resultaat: schommelende fps die maar niet op 100 komt. (er is wel een plek waar ik 100 fps haal en dat is in console als ik de game opstart :P)

toch bedankt voor het snelle antwoorden :)

edit:
resolutie: 800x600 in OpenGL en op 32bit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 15:45 ]

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01-2025

WJP

Shibby

ik heb er ook last van met mn ati 9700 en natural selection (ook hl mod)

er was ook al eens eerder een topic over en daar was ook nooit echt een altijd werkende oplossing voor...

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Pagina: 1