gtk2-apps zich als emacs laten gedragen (keystrokes)

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23
er is iets wat ik me nu al een tijdje afvraag... haast alle apps in een unix-omgeving snappen in tekstvelden ctrl-a en ctrl-e, die net als in emacs begin en einde van de regel voorstellen. firefox, bash, emacs zelf, echt haast alles... behalve dingen die met gtk2 werken. nu heb ik net nautilus genomen als file manager en ik word nu knettergek omdat die dingen het daarin niet doen. ik weet dat het ergens mogelijk moet zijn het gedrag van gtk2-apps te veranderen zodat emacsachtige dingen weer mogelijk zijn, maar ik ben vergeten waar en ik kan het ook niet 123 weer vinden ;(...

ik hoop dat een van jullie het weet :)

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Bananenplant
okay, sorry dat ik schop, maar het kon met gnome-keyboard-properties. wat ik nu het stomme vind... als ik dat programma laad is het gelijk goed, in alle gtk2-windows. is er iets wat gnome-keyboard-properties start wat ik zelf zou kunnen starten ofzo :?

nog iets raars: in nautilus doen ineens alle default-icoontjes het weer, eerst zag ik alleen maar losse briefjes ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Bananenplant op 06-06-2004 01:40 ]

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik denk dat de gnome-settings-daemon dat regelt, die staat tegenwoordig in /usr/lib/control-center/gnome-settings-daemon en zou automatisch moeten opstarten met je gnome-session.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Bananenplant
code:
1
2
/usr/lib/control-center/gnome-settings-daemon &
fluxbox

dit staat er nu in m'n .xinitrc en het werkt :)
naja, nu nog even uitzoeken hoe ik zorg dat dat ding netjes afgesloten wordt als ik X sluit, maar daar moet wel uit te komen zijn :)

• Bananenplant
ow f*ck, nu wordt .Xdefaults genegeerd en heeft m'n emacs geen leuke kleurtjes meer :(

naja, ik kom er wel achter wat het is en hoe ik het fix, dan post ik het hier wel 8)7