mijn vraag is welke core gemiddeld de beste prestaties neerzet. ik heb ergens een best uitgebreide vergelijking gezien. toen bleek de t-bred meestal de snelste. maar deze info was nogal gedateerd. ik heb verder weinig kunnen vinden. bovendien kreeg ik de indruk dat de barton veel populairder is. ik moet zeggen dat een dubbele hoeveelheid L2 mij ook aantrekkelijker lijkt. maar is dit wel nuttiger dan een hogere clock? of is het bijvoorbeeld veel simpeler om de barton te overclocken(is het nou een c of een k). Ik ben overigens wel een leek op dat gebied, maar ik wil het graag leren, tips voor goeie sites hierover zijn ook welkom.
.
Waarom post je het niet gewoon hier? amd xp2800+
Erm, ok
Nou, die barton core is dus uitgerust met 512KB L2 cache. Dit is een enorm verschil met de 256L2 cache van de t-bred. Verder is de barton uitgerust met een FSB van 166 (333DDR) wat hem makkelijker te overclocken maakt.
Die FSB was even fout. Dat moet 166 zijnVerwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 00:26:
dus er bestaat geen t-bred met een 333 fsb? ik kreeg die indruk namelijk uit de pricewatch.
Mischien doe je er goed aan om bijvoorbeeld eerst dit door te lezen. Dat legt al een heleboel uit
oh ja, nog iets. is het nuttig pc3200 geheugen te kopen ipv de meest ideale pc2700, met als doel later nog te overclocken? of maakt dat niet uit?
Als je moederbord pc3200 ondersteunt is het natuurlijk altijd slim om voor het snellere geheugen te gaanVerwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 00:29:
oh ja, nog iets. is het nuttig pc3200 geheugen te kopen ipv de meest ideale pc2700, met als doel later nog te overclocken? of maakt dat niet uit?
Je zegt dat je een leek op dit gebied bent. Dan raad ik je ten zeerste aan om de PMG FAQ door te nemen. Hier staat enorm veel informatie in, en wordt alles goed en duidelijk uitgelegd.
[ Voor 19% gewijzigd door UTM op 06-06-2004 00:35 ]
Drugs are bad, mmkay?
Verder zou ik maar de rest van de nacht rustig de basics gaan doornemen, zoals w03f ook al aangeeft
Verder zou ik maar de rest van de nacht rustig de basics gaan doornemen, zoals w03f ook al aangeeft
[ Voor 72% gewijzigd door BalusC op 06-06-2004 00:40 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()