Toon posts:

Bestanden sturen over netwerk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Spelletjes spelen gaat goed over het netwerk (behalve dan een vette ping van rond de30 bij UT), maar bestanden sturen via Windows gaat voor geen meter. Ik heb Win2000 en die andere puter heeft Win98. Met Win2000 is het een makkie, maar met Win98 lukt het totaal niet! Je kan niet eens mappen delen.

Dus nu is mijn vraag: Hoe doe je dat onder Win98? En kom niet aan met installeer Win2000 ook op die andere com. want die is er te langzaam voor (Celeron 400, 128MB)!

Verwijderd

in win98 kun je pas mappen delen (rechtermuisknop op de map -> delen) nadat je bij de netwerksettings "bestanden delen" hebt aangevinkt en hebt gereboot.

Verwijderd

Ik neem aan dat je met "met win 2000 lukt het wel" bedoelt dat je wel met je windows 2000 computertje de shares op je windows 98 computertje kunt benaderen, maar niet andersom?

Je moet in windows 2000 nog wel ff de computer die de verbinding legt invoeren (netbios naam van je win 98 computertje)
Verder kan je (hoeft niet) nog een gebruiker op de windows 2000 computer aanmaken. Vervolgens de sharing alleen toelaten voor die gebruiker

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 december 2000 21:24 schreef plop het volgende:
in win98 kun je pas mappen delen (rechtermuisknop op de map -> delen) nadat je bij de netwerksettings "bestanden delen" hebt aangevinkt en hebt gereboot.
Het is gelukt, dit hierboven wist ik niet.

Bedankt plop en nelske! :)

Verwijderd

FTP ?

Verwijderd

ftp is wel sneller ja... op m'n 10mbit hub haal ik daar 1,1 mbyte/sec mee, en file transfer via windows sharing komt daar niet eens in de buurt :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
hmm pingtijd van mijn netwerk, nog nooit gemeten eingelijk, is gewoon goed... wacht ff... ping>10ms.... gemiddelde van 4 pings 3MS... hoe kom jij in G@ds naam op 30MS ??????

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1