Asus P4R800-VM vreemde problemen

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Asus moederbord zoals in de titel al staat met een Ati chipset, maar met een aantal problemen.
De processor is een Intel Celeron 2.4 ghz
512 mb ddr geheugen
80 gb 7200 samsung nieuw
nec dvd writer
samsung cd writer
zalman 300w koeler
zalman cpu koeler

Dit is een demosysteem om te laten horen hoe stil die is en niet hoe slecht die werkt wat die wel dus doet.

Mijn ps/2 toetsenbord wordt door windows vaak niet herkend en start dus wel en die doet het wel in de bios maar niet in Windows. Echt heel vervelend wat dus betekend dat je nog een keer moet opstarten. USB toetsenbord wordt heel vaak herkend maar dat is een notebook toetsenbord dus echt niet lekker qua typen.

Ik heb vaak een USB externe harde schijf aanhangen maar dat is compleet geen succes. Als ik dus een backup dus 20 gb overpomp naar de vaste harde schijf dan kan ik wachten tot dat ik een ons weg qua reageren en dan doet de computer niets meer maar de processor wordt maar voor 10% belast.

Netwerkverbinding zijn af en toe een ramp. Dan doet die het of soms gewoon niet.

Bios update helpt niets
IRQ zijn keurig verdeeld en niets met elkaar geshared
I/O ziet er ook keurig uit
DMA is ok

Driver toetsenbord heb ik al een andere geprobeerd maar helpt simpelweg niet

nieuwe USB driver helpt ook niet(zowel Open en Univers geen verschil)

Iemand nog een oplossing voor dit bord of kan ik beter zeggen terug naar de RMA?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is die Netwerkverbinding Onboard? Wat werkt er precies niet?

Heb je bij dat toetsenbord geen verloopstukje gehad naar USB? Misschien is je ps2 poort kapot, probeer het op een USB poort.

Welk OS draai je? Ondersteund deze zulke grote schijven?

Meer info zou welkom zijn >:)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
usb problemen zijn één van de dingen waar de ati chipset last van heeft. ik zou niet gaan klooien maar dat bordje terugsturen en er een p4p800vm van maken.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Inderdaad. Je wilt niet weten hoeveel P4R800-VM borden ik al RMA heb gestuurd.

Die borden hebben super vage problemen, random lock-ups/ps-2 probs/NIC die steeds uitvalt...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ATI igp mobo's, wat een drama dingen, ik heb ze ook al vaak RMA gestuurd en klanten iets laten bijbetalen voor een mobo met zelfde formaat + intel chipset, deze verkoop/raad ik niet aan bij de klanten die ik krijg.
Dr.Q schreef op 06 juni 2004 @ 19:54:
Inderdaad. Je wilt niet weten hoeveel P4R800-VM borden ik al RMA heb gestuurd.

Die borden hebben super vage problemen, random lock-ups/ps-2 probs/NIC die steeds uitvalt...
fulltime TD, bij welke winkel/bedrijf? :)

[ Voor 44% gewijzigd door Mister_X op 06-06-2004 21:16 ]

• itsalex
  • Niet online
Ik heb er wel 1 zonder problemen van verkocht. Ik heb het bord eigenlijk gebruikt voor DIVX encoding maar toen kwam ik met veel problemen net op de 9/10 frames en nu met een AMD Athlon 2000 met een Shuttle Nvidia 400 Ultra bord op 17 frames met hetzelfde geheugen en langzamere processor. Ik heb de computer uitelkaar al gesloopt. De harde schijf kon zonder formateren gebruikt worden met Windows XP op de AMD Athlon XP dus dat was heel relaxed.

Ik had nog speciaal voor de computer TV-Out module gekocht maar ja dat heeft nu ook geen zin meer. Echt vreselijke borden dus al ik het zo hoor van jullie. Ik had het deels al in de gaten.

Ik had al eerder een topic geopend met de 3Com LAN adapter die stuk liep op mijn 3Com 100mb hub. Het vreemde is dat die 3Com NIC wordt gestuurd door een Realtek controller. Dat is de 8201 controlchip van Realtek die ook wordt gebruikt voor de normale 8139 kaarten. De 3Com 920 driver is namelijk niet geschikt voor de "normale" 3C920 chipset(dat weet ik namelijk omdat ik hier een Asus TUEP2-M had).

Maar waarom komt dit bord dan door zoveel review als een heel goed bord heen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
itsalex schreef op 08 juni 2004 @ 10:13:
Maar waarom komt dit bord dan door zoveel review als een heel goed bord heen?
reviews zeggen vaak heel erg weinig over de praktijk. in de meeste reviews draaien ze wat benchmarks en kijken ze of de layout een beetje oké is. daar houdt het dan wel op. er is maar één site die ik ken waar ze ook usb performance testen enzo.

daar komt nog bij dat een review al helemaal niks zegt over levensduur. de msi k7t pro reeks kwam overal geweldig uit, evenals de ibm deskstar 75gxp. werd overal bruut aanbevolen. bleek beide een totale ramp te zijn achteraf.

• itsalex
  • Niet online
hahah ik heb hier nog zo'n ramp product en dan nog wel 2 stuks. De Gigabyte 8SINXP1394. Op papier prachtig en in de praktijk nogwel met een Intel P4 1,6 en een Intel P4 2 ook zo langzaam. Echt dat moederbord is niet vooruit te branden maar wel beter dan die Asus P4R800. Ik heb gesproken met ze maar het bord omruilen tegen betaling voor een Asus P4C800-FW. Dat vind ik nou een goeie deal.

Je zou toch van Asus niet verwachten dat je zo'n bagger bord op de markt brengt. Dat verkoopt toch niet lekker. Gigabyte gaat deze moederborden ook verkopen. Ik zal nooit meer deze moederbord met deze chipset kopen. Trouwens ik ga toch over naar AMD omdat die Intel Celeron toch geen doen meer is. Zelfs in budget testen komt de Duron 1400 er op de meeste punten beter uit dan de Intel Celeron 2.6 ghz. Dat wil wel wat zeggen.

Pagina: 1