Toon posts:

Pc start veel langzamer op na installeren van roundedkabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste medetweakers,

ik was vandaag lekker aan het tweaken... beetje casemodden, harddisk cooler geinstalled, verder 2 xtra cas fan's met blauw ledje, en een neon balkje erin. Verder roundedkabels lekker meshen van de andere kabels.. mooi mooi mooi, kan helaas pics niet posten (geen adresje voor)

Goed ik stroom erop en het duurt zo enorm lang voordat hij iets begint te doen. Shit misschien iets fout in de voeding... kabels erweer uit opnieuw controle controle..

Maar het probleem blijft. Het duurt verdomme gewoon 3x zo lang voordat hij opstart als normaal.. echt bizar in de tussentijd heb ik er niks bijzonders meegedaan. 8)7

Mijn spec's:

Amd 64 3000+
msi k8t neo mobo ----> VIa chipset
seagate barracuda 160 gb harddisk
ati radeon 9800 pro @ xt speeds
en een 340 watt voeding (kan dat dus ook niet wezen)

Enig idee wat het probleem is?????

edit:

bij de bios, als hij xp gaat laden dan gaat hij weer op normale snelheid

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 21:44 ]

Verwijderd

Waar duurt het lang met opstarten in het bios of met het opstarten van windows xp (waar ligt dus de grootste vertraging? )

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Kan het zijn dat je iets teveel van de voeding vraagt? Probeer eens om de neon-balk en de led-fans eens af te koppelen.

Ik had hetzelfde probleem met de Fancontroller, toen ik die even afkoppelde was het weg goed, heb daarna een dikkere voeding geprobeerd en toen was het wel goed....

Wat heb je verder zelf nog uitgeprobeerd?

edit:

Oh een fancontroller op de zelfde voedingsaansluiting als een HD wil wel eens de HD net laten opspinnen
Ik weet alleen niet of je ook een FC erin hebt zitten

[ Voor 22% gewijzigd door [FSF]Moses op 05-06-2004 21:45 ]

Moses

Verwijderd

Topicstarter
Door FSF-Moses - Saturday 05 June 2004 21:44

Wat heb je verder zelf nog uitgeprobeerd?

edit:

Oh een fancontroller op de zelfde voedingsaansluiting als een HD wil wel eens de HD net laten opspinnen
Ik weet alleen niet of je ook een FC erin hebt zitten
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

jah ik heb dus gekeken, hoe mijn voeding zat, nu heb ik dus de stekkers verwisseld.

En zelfs mijn extra fannentjes en neon balkje eraf gehaald, maar gaan reslutaat..

Verwijderd

Wat duurt nou langer? Het opstarten van Windows? Misschien heb je oude (en dus langzamere) kabels gebruikt om te rounden :?
Anders ligt het denk ik inderdaad aan je voeding.

Verwijderd

als het in de bios is, dan komt dat door die ide kabels! waren het toevallig ata 133 kabels? van die hele dunne draadjes? die mag je namelijk niet rounden!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29

BCC

Dit klinkt inderdaad als interferentie in je (zelf)gerounde kabels..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Leek mij ook na de hele thread nog eens goed te hebben gelezen.... Heeft TS misschien nog een andere soort rounded liggen waarmee een en ander uitgeprobeerd kan worden?

Moses

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

ata133 rounded cables zijn errug kieskeurig wat betreft aansluiting.
een als master gejumperde disk die aan de slave connector (middelste) van je kabel hangt met nog een ander device op de master aansluiting kan hele vage problemen geven.
De meeste van deze kables hebben niet voor niets hele grote flappen met de text "master" en "slave" erop.
check eens....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Sluit gewoon je oude flatcable nog een keer aan en kijk dan of het verschil maakt. Gaat het opstarten sneller, dan weet je dat je rouded cabels crap zijn. Maakt het geen verschil, dan moet je verder zoeken.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

BCC schreef op 05 juni 2004 @ 22:14:
Dit klinkt inderdaad als interferentie in je (zelf)gerounde kabels..
Er kan zelfs interferentie onstaan als kabels tegen de kast aanliggen.

Verwijderd

Topicstarter
damm dat wist ik niet....

Het vage is dat die rounded ide kabels en fdd kabels gewoon hardstikke stug zijn moelijk door de kast de leiden,

Het rare is dat op de kabels niks staat over welke kant wat is. Ik heb gekeken maar normaal kan je de kant die op je mobo moet onderscheiden van de gene die op de slave/ master moet. NU DUS niet!!

ik heb aardig zitten rommelen, en helemaal top hij is weer sneller..... (oude niveau) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kijk das nou het mooie van al die expers hier, als je het zelf niet weet en google ook niet dan effe posten.

Thanx guys :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29

BCC

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 23:14:
Het rare is dat op de kabels niks staat over welke kant wat is. Ik heb gekeken maar normaal kan je de kant die op je mobo moet onderscheiden van de gene die op de slave/ master moet. NU DUS niet!!
Zolang de blauwe op je moederbord zit, en je jumpers goed staan, kan er niet zoveel gebeuren.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1