Toon posts:

Vreemde vervorming Canon Powershot A80 foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe A80 aangeschaft en heb een paar testplaatjes geschoten.
Tot mijn verbazing hadden enkele foto's de volgende vervorming:

Afbeeldingslocatie: http://viper.onthanet.nl/~madlemon/groen.jpg

Dit gebeurt echter alleen als ik de hoogste resolutie kies, en de beste kwaliteit (superfine).
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een instelling van de camera of is er iets defect?

• lieb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 23:10
als de camera deze groene verkleuring normaal geeft en het probleem is repcoduceerbaar dan is het een defect.

Gebeurt het alleen op de hoogste resolutie en kwaliteit ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gebeurt alleen op de hoogste kwaliteit en de hoogste resolutie. Het is wel reproduceerbaar, maar dat is nog niet alles : Ik heb meer foto's gemaakt van die kerk op de bovenstaande foto, allemaal zonder problemen. Alleen zodra er bomen op de foto staan, krijg ik groene waas. Alsof hij het groene niet kan verwerken.

Als extra test heb ik een foto gemaakt van een groene gieter, ook geen enkel probleem.. ik denk zelf aan een instelling, maar ik heb de camera nog maar net en zou niet weten waar ik het moet zoeken...

• lieb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 23:10
de verkleuring uit de voorbeeld foto kan bijna geen setting zijn (het komt te plaatselijk voor).

Als het idd alleen in de hoogste setting voorkomt dan zou je toch eens moeten kijken of dat het alleen met bomen is (dat het met de gieter dan weer niet is is vaag.)

Heeft het wellicht met de stand van je camera te maken (doet ie het alleen als je portrait foro's maakt.

Ik zou iig een paar voorbeeld foto's naar canon sturen, en zorg wel dat je de exif info erin laat zitten. Ze zullen je dan zo vertellen wat ze er mee gaan doen (waarschijnlijk repair.)

PS: als de camera nu pas 8 dagen of minder in je bezit is .. terug naar de dealer ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de foto neem zie ik een snapshot op mn screen, geen groen.
Scroll ik hem later terug, dan zit er opeens wel groen op..
Het lijkt dus alsof hij de data niet snel genoeg weg kan schrijven oid

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het alleen als ik hem op manual zet. Als ik de foto's neem in de P stand met dezelfde instellingen als manual, dan werken ze wel..

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:42
ik zou zeker zsm terug naar de dealer gaan...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Die groene baan is een defekt.
Het enige serieuze probleem van de A80 is vignetting onder bepaalde omstandigheden.

Bor_de_Wollef in "Canon A80 ervaringen topic deel II"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zelf nu ook wel van overtuigd dat dit een defect is.
Gezien het feit dat ik de camera nog maar een dag heb, hoop ik dat ik hem direct om kan ruilen...

Verwijderd

Breng maar terug want de mijne schiet op de beste stand probleemloos mooie plaatjes. De jouwe lijkt me dus echt defect.

Verwijderd

Gooi je kaartje er eens uit en maak eens een foto met de computer (dus even aansluiten op de pc, software starten, foto maken en resultaat bekijken) en kaartje er NIET IN. Het kan namelijk ook aan het kaartje liggen.

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd met de standaard 32 mb en de extra 256 mb..
Beide kaartjes vertonen hetzelfde resultaat, dus daar kan het bijna niet aan liggen...
Bovendien, als ik plaatjes in de P-stand schiet, dan treedt de vervorming niet op.

Verwijderd

Breng hem dan maar meteen terug idd.

offtopic:
madlemon heeft 2 accounts :?

Verwijderd

offtopic, ja ik heb 2 accounts..
Ik weet alleen het password van dit account niet meer (was nog ingelogd met laptop) en kan hem ook niet wijzigen, vandaar dat ik *nog* een account heb aangemaakt...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan log je toch uit en vraag je een nieuw password aan? Je krijgt dan gewoon per email eerst een bevestiging en als je op dat linkje klikt in de mail, krijg je een nieuw password toegestuurd :) Daar hoef je geen nieuw account voor te registreren.

Verder sluit ik me aan bij de rest: terugbrengen die A80 :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Password retrieval heb ik geprobeerd, maar die stuurt een mail naar mijn school-account en die is inmiddels al opgeheven.
"Verander dan nu je email-adres" hoor ik jullie zeggen, maar ik kan mijn profiel niet wijzigen.. krijg steeds een "error encrypting password" fout.
Maar suggesties zijn welkom :)

Ontopic : Ik ga zo even norrod bellen om te kijken of ik vandaag de camera kan omruilen voor een nieuwe. Iemand een idee of Norrod de camera ruilt, of dat ze hem gaan opsturen?
Eigenlijk geen zin om 2 weken op een reparatie te wachten :(

Verwijderd

Misschien is het een reflectie van radioactieve stof in de bomen? ;)

Maar even zonder dollen, het is gewoon een deffect en dus terugbrengen en direct een nieuwe eisen, je staat gewoon in je recht hoor. Let erop dat ze niet naar achteren lopen en terugkomen met dezelfde camera! (heb daar een verhaal over gehoord)

Maar was het nou echt nodig een nieuw topic te beginnen? Je kunt het ook gewoon in het Canon powershot A80 forum vragen hoor.

Verwijderd

Ik heb net even met Norrod gebeld en ik kan het toestel vanmiddag ruilen, hopelijk zijn hiermee de problemen opgelost ;)
Pagina: 1