Mijn scriptje...
probleem:
heb een sql die uitgevoert moet worden nadat een paar andere sql's uitgevoert wordt namelijk:
$resultaattype, die moet dus later uitgevoert worden
want mijn navigatie moet eerst $totalrecords krijgen
en dan pas komen de $navigation waardes.
Nu had iemand tegen me gezegt dat ik dan de resultaattype2 beter kan omzetten naar een subquery zodat ik wel $totalrecords eerst krijgt waardoor $resultaattype kan werken.
alleen die gast heeft me weer doorgestuurt naar mysql documentatie... en ik zit nu al 2 uur te lezen en het proberen te begrijpen
en nog steeds weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen.. hoe ik het moet aanpakken dus als iemand mij ff wilt bijsturen in de zin van hoe moeten mijn lines worden. zou echt geweldig zijn.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if($_GET['zoeknaam']) { $_GET['zoeknaam'] = preg_replace('/\*/','%',$_GET['zoeknaam']); $_GET['zoeknaam'] = preg_replace('/\?/','_',$_GET['zoeknaam']); $resultaattype2 = mysql_query("SELECT count(*) FROM movie WHERE naam LIKE '".$_GET['zoeknaam']."%'") or die(mysql_error()); $totalrecords = mysql_result($resultaattype2, 0, 'count(*)'); $resultaattype = mysql_query("SELECT * FROM movie WHERE naam LIKE '".$_GET['zoeknaam']."%' ORDER BY movies ASC LIMIT ". $navigation['startpoint'] . ", " . $navigation['endpoint']) or die(mysql_error()); } |
probleem:
heb een sql die uitgevoert moet worden nadat een paar andere sql's uitgevoert wordt namelijk:
$resultaattype, die moet dus later uitgevoert worden
want mijn navigatie moet eerst $totalrecords krijgen
en dan pas komen de $navigation waardes.
Nu had iemand tegen me gezegt dat ik dan de resultaattype2 beter kan omzetten naar een subquery zodat ik wel $totalrecords eerst krijgt waardoor $resultaattype kan werken.
alleen die gast heeft me weer doorgestuurt naar mysql documentatie... en ik zit nu al 2 uur te lezen en het proberen te begrijpen
en nog steeds weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen.. hoe ik het moet aanpakken dus als iemand mij ff wilt bijsturen in de zin van hoe moeten mijn lines worden. zou echt geweldig zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door fly op 05-06-2004 21:26 ]