Toon posts:

Drivers PCMCIA op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de beschikking over een oude laptop. Een Compaq LTE 5250 (PI 100Mhz 24 mb, win98se, infrarood, GEEN cd-rom, GEEN floppy-drive)

Nu zit daar een oud Digital PCMCIA kaartje in, alleen ontbreken nog de drivers daarvan op de laptop. Hoe deze daar te krijgen?

Nulmodemkabel?
Geprobeerd, maar mijn desktop (win xp Home) wil niet communiceren met win 98.(niet als host, niet als gast).

Infrarood?
Ook geprobeerd, laptop ziet wel infraroodsignaal van de desktop, maar win XP wil er niets mee.

Ik heb nog een oude modem staan (56k) en deze er serieel op aangesloten. Hoera! Internet gaat me leiden naar de drivers. Groot is mijn teleurstelling dat na een seconde of 15 er geen data meer naar of van internet afkomt. De verbinding zelf is er dus nog wel, maar geen data meer.

Ik kan de drivers dus ook niet downloaden.

De bedoeling is dat uiteindelijk de laptop aan het multipc-modem komt te hangen naast de desktop, maar daar zijn toch echt die drivers voor nodig.

Is er iets dat ik over het hoofd zie?
Wat kan ik nog meer doen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je wel inet hebt, kun je toch gewoon die drivers op een andere PC downloaden, en dan via die verinding overtrekken ?
Of anders ff de harde schijf in de PC hangen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 05 juni 2004 @ 21:23:
Als je wel inet hebt, kun je toch gewoon die drivers op een andere PC downloaden, en dan via die verinding overtrekken ?
Of anders ff de harde schijf in de PC hangen ?
Dat is het hem nu juist. De internet-verbinding (op de laptop, via 56k) stopt na een seconde of 10, 15 met data versturen. De verbinding is er nog wel, maar er komt geen data meer door.

En de HD in een andere PC hangen zou ik graag willen, maar het is een laptop-HD. Geen standaard IDE dus.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:56:
[...]
En de HD in een andere PC hangen zou ik graag willen, maar het is een laptop-HD. Geen standaard IDE dus.
Je kunt voor een euro of 5 een converter halen bij elke zichzelf respecterende pc-boer, dan kun je de schijf gewoon aan de ide poort van je pc hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Teddy schreef op 05 juni 2004 @ 22:00:
[...]

Je kunt voor een euro of 5 een converter halen bij elke zichzelf respecterende pc-boer, dan kun je de schijf gewoon aan de ide poort van je pc hangen.
Daar kwam ik inderdaad achter, maar als ik foto's van die dingen zie (die converters), dan zie ik er een stroomkabel bij en die kan dus niet aangesloten worden op de HD uit de laptop.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 02:44

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

wel, de stroomaansluiting van een laptop HDD zit gewoon in die rij pinnen. wel opletten dat je de connector(adapter) niet ondersteboven doet. daar kunnen ze niet (lang) tegen.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik heb hier nog wel een adapter voor je liggen, weet niet waar je ergens woont.

De laptop krijgt zijn stroom via de pinnetjes, die losse voedingsplug gaat op de voeding in je pc omdat in een normale pc de stroom NIET door de ide kabel gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 06 juni 2004 @ 11:03:
Ik heb hier nog wel een adapter voor je liggen, weet niet waar je ergens woont.

De laptop krijgt zijn stroom via de pinnetjes, die losse voedingsplug gaat op de voeding in je pc omdat in een normale pc de stroom NIET door de ide kabel gaat :)
Ah, daar was ik inderdaad benieuwd naar :)

Ik woon in Spijkenisse (onder Rotterdam), ik zie dat je zelf in "het midden van het land" woont...

Verwijderd

misschien met PCMCIA kaartje waar je een compact flash kaartje in kan stoppen? Heb je misschien wel windows driver nodig, weet niet of de win98 cabs er wel op staan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fish heeft een pcmcia hardddisk (die klakkeloos herkend word door 98, of was het nou 95 :? mmmz)

zoek anders een oude pcmcia die windows wel onderstuend

Doe ide converter is btw wel een "must have" voor jouw denk ik
stal dat je er een nieuw os op wil zetten !

[ Voor 64% gewijzigd door Fish op 06-06-2004 14:55 ]

Iperf

Pagina: 1