Wachten voor drogen inkt

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-04 20:29

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Ik heb een HP Deskjet 3650 printer. De printkwaliteit hiervan is goed, en hij was zeker niet te duur.
Hij heeft echter geen "rails" waar de pagina opkomt terwijl hij geprint wordt. (zoals bvb de 930C, 690C,...)
Dit zorgt ervoor dat de inkt van de vorige pagina vaak wordt uitgeveegd door de pagina die erna komt. De inkt is nog niet opgedroogd als er al een nieuwe pagina aankomt. Nu moet ik er altijd bijblijven als hij iets afprint, en de pagina's zeer snel manueel verwijderen. Het spreekt voor zich dat dit niet erg gebruiksvriedenlijk is.
Ik wil hier dus iets aan doen. Ik wil er voor zorgen dat hij langer wachten tussen het printen van verschillende pagina's van hetzelfde document. Als ik de "droogtijd" in de instellingen verander, dan wijzigt er niets.
De logische vraag die hieruit volgt is dan ook: wie weet raad?

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

Verwijderd

inkthoeveelheid verminderen?, zie je dikwijls niet en geeft toch goede resultaten

zorg ook dat je printerinstelling aangepast is aan het papier waarop je print

soort papier:
vb als je op transparanten afdrukt gaat het heel traag; is ook wel noodzakelijk...

misschien een idee om je papiersoort anders in te stellen

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 15:26 ]

• HellFish

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 15:25:
inkthoeveelheid verminderen?, zie je dikwijls niet en geeft toch goede resultaten

zorg ook dat je printerinstelling aangepast is aan het papier waarop je print

soort papier:
vb als je op transparanten afdrukt gaat het heel traag; is ook wel noodzakelijk...

misschien een idee om je papiersoort anders in te stellen
Ik gebruik het officiële HP Printing Paper. Ik heb ook al geprobeerd een andere papoersoort in te stellen, dit hielp niets.
Printen in concept kwaliteit helpt inderdaad, maar de kwaliteit is dan ook maar "concept".
Dat is dus niet de oplossing vrees ik.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
print kwaliteit op max zetten :P dan is hij zo lang bezig datie andere pagina al droog is :)

haha, kun je geen klemmetje omhoog zetten zodat je pagina omhoog blijft staan, en dat hij dus sneller droogt?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Een klemmetje zal wel niet werken, want je moet t dan nog steeds manueel oplossen. Aangezien anders elke pagina op dat klemmetje blijft liggen.
Of begrijpen we elkaar verkeerd ;)

System Specs

Verwijderd

mischien wat ruwer papier gaan gebruiken zodat de inkt makkelijker in de vezels gaat zitten en daardoor sneller droog is

Verwijderd

ik bedoelde niet de kwaliteit van het printen verlagen....

ik weet niet of de optie bij jou bereikbaar is maar ikzelf heb bij verschillende hp printers de mogelijkheid om 'inktlevel' / 'inktvolume' in te stellen... dan gooit hij er gewoon enkele procenten minder inkt op (het is een schuifbalkje en zit bij 3820 onder 'geavanceerd' en bij 5550 onder iets van functies>geavanceerd, bij de 8xx reeks kan je het ook instellen maar moet je iets meer zoeken) ik zou zeggen probeer eens elke knop op het instellingengeheel, misschien vind je het

deze bovenstaande functie moet ik zelf vaak gebruiken als ik inkt hervul... door de slijtage moet je dan minder inkt instellen

verder: als je je printer op transparanten zet , gaat hij ongelofelijk traag, indien hij dan nog strepen geeft is er echt wel iets niet in orde...

die 3650 is toch die zwarte met die cartridge van 10 ml? 27/28 of zo.... dat is dus een recente printer, die functie moet er maw inzitten
(ik moet wel zeggen: jij bent wel afgezopen met zo kleine cartridges... kijk eens op www.millennium.be

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 10:41 ]

• HellFish

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 10:37:
die 3650 is toch die zwarte met die cartridge van 10 ml? 27/28 of zo.... dat is dus een recente printer, die functie moet er maw inzitten
(ik moet wel zeggen: jij bent wel afgezopen met zo kleine cartridges... kijk eens op www.millennium.be
Die is inderdaad 10ml, ik gebruik dan ook al de millenium inkt :)
Daar heeft het echter niets mee te maken, want met de originale partronen was het ook al.
Ik ga het in het weekend eens proberen met een lager inktlevel in te stellen. Ik heb morgen nl examens, dus niet zo veel tijd...

Verwijderd

ik ook, veel chance!

owja: je moet ook weten: het is normaal dat hervulinkt iets trager droogt en net iets minder waterbestendig is, spijtig genoeg.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 19:30 ]

• HellFish

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 19:28:
ik ook, veel chance!

owja: je moet ook weten: het is normaal dat hervulinkt iets trager droogt en net iets minder waterbestendig is, spijtig genoeg.
Het examen was wel ok ;)
dat van die navulinkt kan wel zijn, maar met de cartriges die er standaard bijzaten was het ook al; de eerste pagina die ik printte had het al.

Verwijderd

al eens geprobeerd die functie te vinden?

anders kan ik wel eens bij een vriend van mij kijken maar het zijn examens en dus moet ik wachten tot hij tijd heeft. (ik ben zowat klaar... nog eentje oo 22e)

ik geloof dat die functie te vinden is op:
dubbelklikken rechtsonder op dat ikoontje van je printerdriver (dus zodat je de printereigenschappen krijgt)

>onder 'basis'
>geavanceerd
>inktlevel

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 18:13 ]

• HellFish

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:08:
al eens geprobeerd die functie te vinden?

anders kan ik wel eens bij een vriend van mij kijken maar het zijn examens en dus moet ik wachten tot hij tijd heeft. (ik ben zowat klaar... nog eentje oo 22e)

ik geloof dat die functie te vinden is op:
dubbelklikken rechtsonder op dat ikoontje van je printerdriver (dus zodat je de printereigenschappen krijgt)

>onder 'basis'
>geavanceerd
>inktlevel
Daar staat het inderdaad, na mijn examens ga ik het zeker eens proberen. Ik zal dan hier verslag uitbrengen.

Pagina: 1