[HD Maxtor Ex] One Touch netwerkmap backuppen

Pagina: 1
Acties:

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb ten eerste geen idee of dit in OM of in SA hoort (als het in SA hoort aub een kick)

A fijn laatst een Maxtor Externe One Touch 120gb HD gehaald, netjes geïstalleerd. Alles doet het perfect, alleen kan ik geen gebruik maken (in mijn geval) van de One Touch backup-systeem. Dit is een knop aan de voorkant van de HD, en als je die indrukt maakt hij automatisch een backup van een vantevoren ingestelde map(s)/drive(s)/file(s). Nu heb ik een (novell)server staan waar een reserveringssysteem op draait. De PC's maken gebruik van het systeem, maar het draait op de server (d.m.v. netwerkverbinding als een schijf, hier als Z:\ schijf)

Nu moet je in het bijgeleverde programma genaamd Retrospect, de map(s)/drive(s)/file(s) instellen, die hij moet backuppen als je op de knop drukt, alleen kan ik niet de netwerkverbindings(map) selecteren, alleen 'echte' locale harde schijven, terwijl het de bedoeling is dat hij de map van de reserveringssysteem backup'd

Heeft iemand hier een oplossing voor (eventueel met een ander programma)?

• EmRuTToY
  • Niet online
Subtiel kickje..

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 12:14
Batch scriptje met Xcopy

• EmRuTToY
  • Niet online
Zou je wat specifieker kunnen zijn?

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 12:14
EmRuTToY schreef op 07 juni 2004 @ 14:13:
[...]

Zou je wat specifieker kunnen zijn?
Maak een bestandje genaamd backup.bat
plaats hierin
xcopy [parameters] "source" "destination"

Zoek op google xcopy als je nooit met dos hebt gewerkt.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ikzelf gebruik het programma SyncBack: http://www.2brightsparks.com/syncback/syncback-hub.html

Het programma is sowieso dubieus. Moet je maar eens gaan googlen dan lees je dat er wel meer mensen problemen mee hebben.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

EmRuTToY schreef op 05 juni 2004 @ 20:22:
Ik heb ten eerste geen idee of dit in OM of in SA hoort (als het in SA hoort aub een kick)

A fijn laatst een Maxtor Externe One Touch 120gb HD gehaald, netjes geïstalleerd. Alles doet het perfect, alleen kan ik geen gebruik maken (in mijn geval) van de One Touch backup-systeem. Dit is een knop aan de voorkant van de HD, en als je die indrukt maakt hij automatisch een backup van een vantevoren ingestelde map(s)/drive(s)/file(s). Nu heb ik een (novell)server staan waar een reserveringssysteem op draait. De PC's maken gebruik van het systeem, maar het draait op de server (d.m.v. netwerkverbinding als een schijf, hier als Z:\ schijf)

Nu moet je in het bijgeleverde programma genaamd Retrospect, de map(s)/drive(s)/file(s) instellen, die hij moet backuppen als je op de knop drukt, alleen kan ik niet de netwerkverbindings(map) selecteren, alleen 'echte' locale harde schijven, terwijl het de bedoeling is dat hij de map van de reserveringssysteem backup'd

Heeft iemand hier een oplossing voor (eventueel met een ander programma)?
Is dat Retrospect voor Windows of voor Mac? Bij mijn weten kan die voor Mac wel degelijk over het netwerk backuppen!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• EmRuTToY
  • Niet online
Ramzzz schreef op 09 juni 2004 @ 11:34:
[...]

Is dat Retrospect voor Windows of voor Mac? Bij mijn weten kan die voor Mac wel degelijk over het netwerk backuppen!
Voor win :X

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik begrijp je :X, maar het is toch van de zotte dan hetzelfde progje op mac het wel van en op pc niet? :? OK, op PC heb je andere manieren om een hd te delen dan op mac, maar het netwerk blijft hetzelfde...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• EmRuTToY
  • Niet online
Ja dat wel.. Ik denk dat xcopy toch wel de beste oplossing is voor mij, moet alleen even de juiste parameters uitvogelen.
Pagina: 1