[DutchWeb] Goedkoop ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:51
Naar aanleiding van de volgende post van WiNIUx over goedkoop ADSL van Dutch Web Services, zou ik graag ervaringen over Dutch Web willen horen.

WiNlUx in "Ervaringen Demon DSL-Express # 13"

code:
1
2
3
4
5
ADSL :          Prijs Incl. BTW:
     512/256    22,50,-
    1024/512    29,50,-
    2048/1024   47,50,-
2-8 Mbit/1024   52,50,-

• Overboeking 1:25
• Thuisnetwerk Toegestaan
• Modem Gratis VoDSL/Ethernet modem
• IP-adres vast

Dit lijkt me wel erg aantrekkelijk, 52 euro voor een 8Mbit abbo. Wat zijn de ervaringen met Dutch Web en zit er niet toevallig ergens een addertje onder het gras.

Verwijderd

Ben hier ook sterk aan het denken om dit abbo te nemen. Ervaringen wil ik graag horen.

Aansluitkosten is alleen bij een 2-jarig abbo gratis.
Bij 1 jarig abbo zijn de aansluitkosten € 77,35

Modem is alleen voor analoog gratis.
Voor ISDN is het modem € 99,-

Er wordt geen gebruik meer gemaakt van een USB-modem.

Ervaringen van mensen hoor ik erg graag, ben benieuwd!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 18:39
* Chillz heeft de 1024/512 variant

maar dan lekker voor € 24,95 :P

Ben naar DutchWeb overgestapt toen m'n vorige ISP (Fast-XS) over de kop ging. DutchWeb kon voor 25 euro m'n verbinding overnemen. Gelijk maar gedaan :)

Over de verbinding heb ik weinig te klagen.
Ik heb in de tussentijd nog (bijna) geen downtime meegemaakt. Nog maar een paar 'hikjes' , met een kleine momentele verbrekening

De service van DutchWeb ben ik echter nog niet over te spreken
het is me totaal onduidelijk hoe en wanneer ik steeds moet betalen (acceptgiro/ automatisch of niet? en wanneer) De post die ze me gestuurd hebben maakt het ook allemaal weinig duidelijker
Ook heb ik daarover een aantal mails gestuurd; en ik heb op nog geeneen daarvan echt een directe reactie gekregen (1x een reactie doormiddel van een brief, waarbij ik me nog steeds afvraag of dat als reactie op mijn mail was of dat ze die toevallig die week massaal verstuurd hebben... verder nog geen reply's op m'n emails)

Leeg - Sinds 20180907

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44
Ben ook goed te spreken over Dutchweb, maar goed na het Fast-XS gedoe kon het ook niet slechter gaan. In ieder geval is de verbinding goed te noemen, helemaal als je naar de prijs kijkt. Minpunten zijn wel dat tot op heden nog steeds geen webspace beschikbaar is en ook geen meerdere mailadressen.

Verwijderd

Als KPN eindelijk de overstapprocedure naar een ander netwerk goed heeft geregeld, ben ik weg, want ik betaal nu mooi 55,- voor m'n Planet abo :(

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:02
ach ik heb nu adsl van zonnet 1120/3** voor 34.50 ofzo, ben er dik tevreden over en misschien komt er over een paar maanden weer een upgrade. het is betrouwbaar, heb er in 2 jaar nog maar 2x een middag uitgelegen. voor mij dus niet de moeite om over te schakelen

Verwijderd

dit klinkt te goed om waar te zijn 8)7

1e plaats http://www.speedtest.nl/D...TI=on&chkCTD=on&chkCTW=on O-) hmm interessant

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 19:04 ]

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
Chillz schreef op 05 juni 2004 @ 20:15:
DutchWeb kon voor 25 euro m'n verbinding overnemen. Gelijk maar gedaan :)
Hmmm heb ook interresse naar die 2-8/1mbit abonnement..alleen overnemen deden ze niet :/ Anders had ik dat al gedaan...

Maar hoe is de ping daar? Zit nu namelijk op Demon en qua ping is het nu echt slecht om het mild uit te drukken.
En als hun aktie wordt verlengt dan ga ik denk ik ook naar dutchweb..maar de vraag is idd Zijn ze wel goed?

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• Chutney
Hoe zit het met extra service bijvoorbeeld Newsgroups of mailservers.

Loopt dat allemaal een beetje?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 18:39
misstickjoint schreef op 06 juni 2004 @ 19:50:
Maar hoe is de ping daar? Zit nu namelijk op Demon en qua ping is het nu echt slecht om het mild uit te drukken.
En als hun aktie wordt verlengt dan ga ik denk ik ook naar dutchweb..maar de vraag is idd Zijn ze wel goed?
heb even een Speedtestje (.nl :)) gerunt om even een globaal idee te geven...

resultaat:
code:
1
2
3
4
 Download                107.7 KByte/sec  (=862 kbps) 
 Upload                  46.2  KByte/sec  (=370 kbps) 
 Connection              362.0 Conn/min 
 Ping test Nederland     28.0  ms

verbinding: DutchWeb - 1024/512

wel even erg crappy aangelegd op 't moment...
minstens 15 meter telefoonsnoer naar de USB-modem en géén splitter gebruikt
kon ff niet anders, maar het werkt en daar gaat het om ;)

Leeg - Sinds 20180907

• Chutney
is jou ping altijd zo hoog?...

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 07:39
Ook ik ben overgestapt van uit Fast-XS naar Dutchweb.
Ik ben zeer te spreken over Dutchweb.
Goede alfhandeling van de meldingen die gedaan heb onder de tijd dat ik bij fast-xs zat en zij de hosting deden voor fast-xs.
Bij hun werd het probleem binnen een dag opgelost en bij fast-xs kon ik wel een week wachten.

ik denk er nu over om VoDSL bij hun te nemen. :P

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Chutney schreef op 07 juni 2004 @ 00:46:
is jou ping altijd zo hoog?...
Ik denk dat dat ligt aan z'n 15m telefoonsnoer en het missen van een splitter, voor de rest zijn z'n snelheden wel redelijk, ik haalde niet hoger toen ik nog 1024kbit down had. Upload is aan de lage kant maar dat kan ook een uitschieter zijn.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:58
misstickjoint schreef op 06 juni 2004 @ 19:50:
[...]

Ping voor games was nogal hoog. Schijnt wel wat beter te zijn nu (heb ik me laten vertellen door een vriend die ook via bbned zit). Maar dat kan wijkgebonden zijn.
Dus houd voor de zekerheid rekening met een hoge ping voor games (mocht je die online spelen dan natuurlijk he).

• misstickjoint
heb nu al redelijk hoge ping en PL als ik ga gamen met demon.. slechter kan het niet worden..toch? Maar als ik zo kijk naar www.speedtest.nl dan pingt het lager dan die demon abonnement die ik nu heb... tenminste als je die ping test op die site mag geloven

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-02 12:46
Je kan je adsl tegenwoordig toch naadloos (zonder uitval) over laten zetten??

Ik zit nu bij planet en betaal 55 euro voor 2,2 mbit.

Modem en splitter heb ik al, en ik ben al 3 jaar lang aangesloten.

Dit lijkt me wel leuk 8 mbit.

Das 1 mb/s!!!! _/-\o_

Volgens mij heb ik het addertje gevonden, dit vind ik opder specificaties bij abbo's
Zie punt 9

1. Tot 15 juni krijgt u bij een Economy ADSL aansluiting een gratis VoDSL/Ethernet modem. Klik hier voor de specificaties.
2. U kunt de modem uiteraard ook door een van onze monteurs laten installeren. Tarieven op aanvraag.
3. Bij opzegging van uw overeenkomst betaalt u eenmalig een extra bedrag van € 77,35 inclusief BTW.
4. Alle prijzen zijn inclusief BTW.
5. Economy ADSL beschikt in principe over een vast IP adres, er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend en kan om technische redenen en/of administratieve redenen worden aangepast.
6. De snelheid is afhankelijk van de afstand van uw postcode tot de telefooncentrale.
7. Onze Fair Use Policy heeft betrekking op misbruik, zoals het versturen van spam en dergelijke. Er is geen datalimiet.
8. Op het Economy-ADSL abonnement is geen SLA (Service Level Agreement) mogelijk, hetgeen betekent dat er geen garantie wordt afgegeven op beschikbaarheid en/of snelheid.
9. De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is voor alle gebruikers, is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers aangeboden wordt. Bij Dutch Web Services is de overboekingsratio 1:25 - dat houdt in dat in het slechtste geval, als alle gebruikers op hetzelfde moment de maximale bandbreedte gebruiken, elke gebruiker gemiddeld maar over één vijfentwintigste deel van hun bandbreedte kunnen beschikken. Het door Dutch Web Services goed beheerde netwerk zorgt ervoor dat onze particulier ADSL gebruikers vrijwel altijd de beschikking hebben over de volledige bandbreedte.

[ Voor 76% gewijzigd door Dekaasboer op 07-06-2004 18:00 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Chutney
Punt 9 dat is bij alle providers zo, overboeking van 1 op 25 via BBNed.

Ik heb het hier dan over consumenten ADSL ..bunisness wil nog wel is 1 op 10, 1 op 4 of 1 op 1 worden.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Chutney schreef op 07 juni 2004 @ 18:25:
Punt 9 dat is bij alle providers zo, overboeking van 1 op 25 via BBNed.

Ik heb het hier dan over consumenten ADSL ..bunisness wil nog wel is 1 op 10, 1 op 4 of 1 op 1 worden.
Ja klopt, en volgens mij is 1:25 nog niet eens zo veel. Ik meen me andere abbo's te herinneren met 1:50.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Nou, een kennis van mij heeft dan Dutchweb 8 mbit, en die gaat met 850 kB's down :)

Niet slecht toch? Hij woont een dikke 2 KM van de centrale :D

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Mijn ervaring tot nu toe:

Ik ben aan het overstappen van Publishnet naar Dutchweb om een aantal redenen (doen er nu even niet toe).
Ik had al een extra tellijn genomen (gebruik normaal isdn, maar heb er een analoog belbudget abbo bij genomen).

Aansluiting is wat chaotisch verlopen:

Me aangemeld, formulier gekregen (per post) ingevuld en gefaxt. Op het formulier Dutchweb gemachtigt om van mijn rekening af te boeken.

Toen werd het stil na ca 10 dagen maar eens gebeld met de helpdesk (goed bereikbaar !). Bleek dat ze aan het wachten waren op mijn overboeking. Ik heb ze toen uitgelegd dat ik een machtiging had getekend. Ze hebben excuses aangeboden, en de aanvraag ging weer verder, ik moest echter nog wat geduld hebben tot de capaciteitsproblemen in de centrale in Zeewolde waren opgelost (daar kan Dutchweb natuurlijk niets aan doen).

Twee weken geleden kreeg ik signaal op mijn lijn, ik bellen naar Dutchweb, maar die konden nog niets doen omdat KPN officieel de lijn nog niet had opgeleverd, bummer. Wel mac adres doorgegeven en mijn voorkeuren qua email adres.

Vorige week een telefoontje, uw lijn is gereed, maakte zelf een foutje in het opgeven van mijn mac adres, maar nadat ik met de helpdesk de instellingen was doorgelopen werkte alles (ik had het interne mac adres van mijn draytek door gegeven, en dat scheelde een digit met het externe mac adres, weer wat geleerd).

Alles werkt dus sinds vorige week donderdag, echter ontving ik geen details qua email adres en instellingen en newsserver. Zaterdag daarover gebeld, maandag zou de technische dienst mij verder helpen.

TD heeft mij vandaag getracht te bellen maar ik was niet thuis. Heb vanavond zelf gebeld, bleken ze mijn voorkeuren qua email adres kwijt te zijn. Wel ontving ik de details qua newsserver.

De rekening van Dutchweb is niet zo helder: er staat niet op voor welk tijdsvak de rekening is en ze gebruiken een aparte datums aanduiding zonder erbij te zetten hoe die is (volgens mij maand dag jaar dus 06-04-04)

Dan de snelheden:

Hoera !

Up 896Kb/s
Down 8064Kb/s (waardes uit mijn router)

Upload bij Mordax tussen de 80 en 91 KB/s (bij Speedtest schommelt het erg op en neer)
Pingtest Nederland bij Speedtest 15 ms :P
Downloaden met Reget Deluxe uit Easynews met 800-850 KB/s

Gamen (MOHAA en COD) gaat erg goed _/-\o_ , met publishnet viel hij vaak uit (storingen van een halve tot anderhalve minuut), maar met Dutchweb nog geen storing gehad.

De newsserver van Dutchweb ben ik net aan het uitproberen. De headers uit a.b.dvdr haalde mij met ca 6,2 Mb/s :9 retentie is meer dan een week in die groep en verschrikkelijk compleet _/-\o_ . Staat nu een film te downloaden en het schommelt welliswaar maar gaat een stuk sneller dan usenetserver.

Kortom ik ben erg tevreden, het aansluiten ging danwel niet meteen 100% goed, maar het belangrijkste een snelle stabiele verbinding klopt !

(al met al een lang verhaal geworden)

[ Voor 103% gewijzigd door Bart-01 op 07-06-2004 20:48 . Reden: typo's ]

Do as I say, don't do as I do.

• Dekaasboer
Ow ik zit slecht 1 km.
DAt wordt overstappen deze vakantie!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zit er aan te denken om dutchweb te nemen.
Heb nu nog een 56k modem >:)

Kheb niet echt snelheid nodig,maar wil goedkoop abonnement met natuurlijk
zo hoog mogelijke up en down.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Ook ik ben een voormalig Fast-xs klant. Eerlijk gezegd had ik niet zoveel problemen gehad met Fast-xs, nu ik Dutchweb heb ook niet. Verbinding is stabiel en valt zelden uit, wel jammer is dat er nog geen webspace beschikbaar is. Owja sinds kort kan je gebruik maken van de newsserver (heb nog geen ervaring mee).

• Dekaasboer
Voor webspace check www.spymac.com es.

350 mb webspace gratis
1 gb mailbox gratis

• WiNlUx
Maar wat ik nu dus meekrijg van sommige users hier, is dat de helpdesk wel een opfrisser kan gebruiken :D

Maar de verbinding dus gewoon betrouwbaar? Geen schommelingen tussen de 600 en 850 kB's ?? :D Ping BLIJFT goed??

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
Op de website lees ik:
Onze Fair Use Policy heeft betrekking op misbruik, zoals het versturen van spam en dergelijke. Er is geen datalimiet.
Mag je dus een server draaien en 24/7 op 1mbit uploaden?

• WiNlUx
Flint schreef op 08 juni 2004 @ 09:20:
Op de website lees ik:

[...]

Mag je dus een server draaien en 24/7 op 1mbit uploaden?
Tuurlijk wel. Alleen zodra je een open mail relay dreigt te hebben, dan gaan ze maatregelen nemen.

Verwijderd

Zit sinds een paar maanden nu ook bij Dutchweb (sinds dat gedonder met Fast-XS)

Dit zijn de resultaten van speedtest.nl

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jun 8 2004 om 09:26:14 UTC+0200)

Download : 105.8 KByte/sec
Upload : 43.1 KByte/sec
Connection : 575.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

(1024/512 variant)

• Ploink
  • Laatst online: 19-02 13:41
Demon 1024/512:
(Overgenomen op Tue Jun 8 2004 om 15:26:52 UTC+0200)

Download : 111.5 KByte/sec
Upload : 45.9 KByte/sec
Connection : 919.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

Best wel goeie ping :P

• misstickjoint
Ploink schreef op 08 juni 2004 @ 15:46:
[...]

Demon 1024/512:
(Overgenomen op Tue Jun 8 2004 om 15:26:52 UTC+0200)

Download : 111.5 KByte/sec
Upload : 45.9 KByte/sec
Connection : 919.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

Best wel goeie ping :P
Ben je aangesloten via Baby XL of BBnet.. indien Bbnet.. probeer maar eens te pingen rond 20uur ofzo >:)

Maar wat ik hoor klinkt het best goed bij Dutchweb...eens kijken als ze die aktie verlengen ofniet indien wel dag is het DUTCHWEB here i come en BYE BYE DEMON
:P

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
Hmm ik weet niet, maar op de site van dutchweb, www.dutchweb.nl kan ik echt niets vinden over tarieven / snelheden ofzo :?

Product overzicht:
1. Analoog en ISDN linesharing
2. Beveilig en niet beveiligd ADSL en SDSL (zie voor beveiliging hieronder)
3. Snelle 2 – 8 Mbit
4. Vanaf 512/256 t/m 2048/512

Hmm ? Voor de rest niets ..

Edit: Ho het was .net ^_^

[ Voor 5% gewijzigd door Matthijs op 08-06-2004 17:50 ]

• Bart-01
EvilTuinHekje schreef op 08 juni 2004 @ 17:10:
Hmm ik weet niet, maar op de site van dutchweb, www.dutchweb.nl kan ik echt niets vinden over tarieven / snelheden ofzo :?

Product overzicht:
1. Analoog en ISDN linesharing
2. Beveilig en niet beveiligd ADSL en SDSL (zie voor beveiliging hieronder)
3. Snelle 2 – 8 Mbit
4. Vanaf 512/256 t/m 2048/512

Hmm ? Voor de rest niets ..

Edit: Ho het was .net ^_^
En toch staat het er......
kies adsl en sdsl
kies overzicht of prijzen

• Matthijs
Bart-01 schreef op 08 juni 2004 @ 17:52:
[...]

En toch staat het er......
kies adsl en sdsl
kies overzicht of prijzen
Zie me edit: ik dacht dat het .nl was .. is ook een site namelijk over adsl internet :)

Het lijkt toch wel behoorlijk aantrekkelijk :D

• Matthijs
[UPDATE]

http://www.consumentenbon...um_reacties&threadid=5417

Hierin wordt verteld dat dutchweb klanten voor het blok heeft gezet, incasso bureau's op de mensen heb afgezet, klanten van fastxs 'opgelicht' .... hmm allemaal vrij maffioso achtig komt het over :X :?

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02

404error

Page Not Found

EvilTuinHekje schreef op 09 juni 2004 @ 22:10:
[UPDATE]

http://www.consumentenbon...um_reacties&threadid=5417

Hierin wordt verteld dat dutchweb klanten voor het blok heeft gezet, incasso bureau's op de mensen heb afgezet, klanten van fastxs 'opgelicht' .... hmm allemaal vrij maffioso achtig komt het over :X :?
Ik zie het als ex-fastxs klant meer als een bevrijding!!!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• Matthijs
404error schreef op 09 juni 2004 @ 23:42:
[...]

Ik zie het als ex-fastxs klant meer als een bevrijding!!!
Haha ja misschien wel ja .. maar als je eerst 17 euro betaalde, en daarna 30 euro MOEST betalen ... kan je dit bedrijf dan wel vertrouwen? Ik vertrouw ze liever wel, ik vind die prijzen geweldig :D

• we_are_borg
  • Laatst online: 15:42

we_are_borg

You will Comply

WiNlUx schreef op 08 juni 2004 @ 09:27:
[...]

Tuurlijk wel. Alleen zodra je een open mail relay dreigt te hebben, dan gaan ze maatregelen nemen.
Wel die open relay is ook geen probleem, ik kwam er achter dat een server van me bedrijf al drie weken werd misbruikt om spam te sturen, we waren vergeten om Exchange zodanig in te stellen dat niemand van buiten af er bij kon komen. In al die tijd heb ik niets vernomen van Dutchweb.

Iemand vroeg over de nieuwsserver. De kwaliteit is redelijk tot goed hier onder een traceroute:

Bezig met het traceren van de route naar nf2.news-service.com [195.114.230.36]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 8 ms 8 ms 213.19.188.121
3 8 ms 8 ms 8 ms 213.19.188.1
4 8 ms 8 ms 8 ms ams-ix.br07.m3x.support.nl [195.69.145.57]
5 8 ms 8 ms 8 ms gw-ams1.news-service.com [195.114.231.36]
6 9 ms 10 ms 10 ms nf2.news-service.com [195.114.230.36]

Zoals je ziet is het uit besteed aan een derde partij. De server is momenteel weer snel en de retentie is goed. Weet niet in hoevere de server compleet is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• WiNlUx
misstickjoint schreef op 08 juni 2004 @ 16:51:
[...]

Ben je aangesloten via Baby XL of BBnet.. indien Bbnet.. probeer maar eens te pingen rond 20uur ofzo >:)

Maar wat ik hoor klinkt het best goed bij Dutchweb...eens kijken als ze die aktie verlengen ofniet indien wel dag is het DUTCHWEB here i come en BYE BYE DEMON
:P
Ik denk BBNED want ze leveren geen BabyXL

• misstickjoint
WiNlUx schreef op 10 juni 2004 @ 10:55:
[...]

Ik denk BBNED want ze leveren geen BabyXL
Maar het kan zijn dat je op babyxl netwerk zit...dat bedoelde ik meer :)

Maar de laatste 2 dagen is me ping weer beter geworden..hopelijk blijftt het ook zo...

[ Voor 17% gewijzigd door misstickjoint op 10-06-2004 11:55 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10
Haha, zoek het allemaal maar uit voor een dubbeltje op de eerste rang adsl.

Doe mij maar een betrouwbare provider. Het moet toch uit de lengte, of uit de breedte komen. Er moet echt winst gemaakt worden, en anders gaat dat tenkoste van andere dingen.

[ Voor 37% gewijzigd door mhr-zip op 10-06-2004 12:04 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• WiNlUx
mhr-zip schreef op 10 juni 2004 @ 12:03:

Doe mij maar een betrouwbare provider. Het moet toch uit de lengte, of uit de breedte komen. Er moet echt winst gemaakt worden, en anders gaat dat tenkoste van andere dingen.
Hier ben ik het niet mee eens.

Vele providers gaan hun abbo's GOEDKOPER maken om meer klanten te trekken. Dit wil niet meteen zeggen dat je een super slechte provider hebt met ping problemen / capaciteits problemen. Je zult straks zien dat vele andere ADSL providers (en misschien ook wel XS4ALL) hun prijzen omlaag gaan schroeven.

Verder is dit een topic dat gaat over ADSL van Dutchweb, en niet over Demon ADSL ;)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 10 juni 2004 @ 12:03:

Lekkere bijdrage aan het geheel. Jij weet niet wat Dutchweb aan de verbindingen overhoud voor het zelfde geld vedienen ze meer aan een 2-8Mbit verbinding dan xs4all aan een 4Mbit verbinding. Dutchweb is niet alleen afhankelijk van DSL verbindingen maar doet ook nog Hosting en heeft ook zeer veel zakelijke klanten. Dus je kan dan wel eens op gebied van DSL genoegen nemen met minder winst per maand.

Ik download trouwens meestal rond de 800KBps en de ping is gemiddeld 17ms

[ Voor 5% gewijzigd door we_are_borg op 10-06-2004 12:11 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• mhr-zip
WiNlUx schreef op 10 juni 2004 @ 12:07:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens.

Vele providers gaan hun abbo's GOEDKOPER maken om meer klanten te trekken. Dit wil niet meteen zeggen dat je een super slechte provider hebt met ping problemen / capaciteits problemen. Je zult straks zien dat vele andere ADSL providers (en misschien ook wel XS4ALL) hun prijzen omlaag gaan schroeven.

Verder is dit een topic dat gaat over ADSL van Dutchweb, en niet over Demon ADSL ;)
Demon? Noway, ik had het over kwaliteit, niet over Demon.

Wat andere providers meer kosten, wordt echt niet perse om gezet in dikke sigaren voor de directeur.

Maar bijv. om adsl af te nemen op ATM ipv. IP niveau. Dat is bij bbned al een dikke winst.

Mijn ping is trouwens 7 ms naar www.tweakers.net

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 10-06-2004 12:14 ]

Verwijderd

weet iemand waar je goedkope adsl modems kan kopen die door bbned gecertified zijn? via dutchweb zijn ze ietwat prijzig ;)

sorry als dit al 1000x gevraagd is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer

ik heb een router en heb dus eigenlijk aan een 1-ports-modem genoeg, het liefst geen usb modem, ethernet ruled usb :P

iemand een idtje?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

FF naar de mycom? SMC-tje die het prima doet voor 7 of 8 tientjes.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

kom ik dan niet in de problemen als de speed geupgraded wordt?
er staat namelijk bij snelheid 1 mb/s...dat is de snelheid nu...en als die dan een keer hoger wordt ben ik dan niet het lulletje? :)

Verwijderd

iemand?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Sowieso gaat de huidige adsl standaard maar tot 8/1 maximaal. En de huidige modems zijn niet geschikt voor toekomstige technieken.

Er zijn een paar kleine uitzonderingen te vinden van modems die reeds de capaciteit hebben om met een firmware aanpassing wel de nieuwe technieken aan te kunnen. Maar je zocht iets goedkoops.... wil nu niet alles voor niets hebben dat lukt je niet of je krijgt rommel vaak.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

maar bv de kabelmodems kunnen tot 30 mbit en die zitten ook nog onder de 100 euro grens volgens mij...het zou namelijk zonde van mijn geld zijn dat als ze de abbo's gaan upgraden dat ik dan mijn modem zou moeten vervangen

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04-2025

GeBas

--

is dutch web neit hetzelfde als fast XS, zoek daar maar eens op in de search of google, dan wil jehet echt niet meer hebben.

Ik ben nog steeds gelukkig met tiscali

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 17:20:
maar bv de kabelmodems kunnen tot 30 mbit en die zitten ook nog onder de 100 euro grens volgens mij...het zou namelijk zonde van mijn geld zijn dat als ze de abbo's gaan upgraden dat ik dan mijn modem zou moeten vervangen
Je heb het over kabelmodems niet over DSL het is een geheel andere techniek.

• Bart-01
Chillz schreef op 05 juni 2004 @ 20:15:
* Chillz heeft de 1024/512 variant

maar dan lekker voor € 24,95 :P

Ben naar DutchWeb overgestapt toen m'n vorige ISP (Fast-XS) over de kop ging. DutchWeb kon voor 25 euro m'n verbinding overnemen. Gelijk maar gedaan :)

Over de verbinding heb ik weinig te klagen.
Ik heb in de tussentijd nog (bijna) geen downtime meegemaakt. Nog maar een paar 'hikjes' , met een kleine momentele verbrekening

De service van DutchWeb ben ik echter nog niet over te spreken
het is me totaal onduidelijk hoe en wanneer ik steeds moet betalen (acceptgiro/ automatisch of niet? en wanneer) De post die ze me gestuurd hebben maakt het ook allemaal weinig duidelijker
Ook heb ik daarover een aantal mails gestuurd; en ik heb op nog geeneen daarvan echt een directe reactie gekregen (1x een reactie doormiddel van een brief, waarbij ik me nog steeds afvraag of dat als reactie op mijn mail was of dat ze die toevallig die week massaal verstuurd hebben... verder nog geen reply's op m'n emails)
Zelfde ervaring qua betaling, maar ik heb ze gebeld en ze zouden alles in orde brengen.
Ik heb het 8/1Mb abbo en qua snelheid en betrouwbaarheid zit het erg goed. Sinds afgelopen zondag echter trained mijn modem echter helaas niet meer met de max snelheid in (7.6 ipv 8Mb) maar dat licht aan het BBned/kpn gedeelte (heb je met andere aanbieders ook last van).
DE newserver is erg wisselvallig; dan weer met 7-8Mb headers downloaden en dan weer met 50Kb.......
Maar goed een stabiele verbinding en geen FUP (vwb dataverbruik) of datalimiet.
Ik ben tevreden.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Bart-01 schreef op 18 augustus 2004 @ 20:44:
[...]

Zelfde ervaring qua betaling, maar ik heb ze gebeld en ze zouden alles in orde brengen.
Ik heb het 8/1Mb abbo en qua snelheid en betrouwbaarheid zit het erg goed. Sinds afgelopen zondag echter trained mijn modem echter helaas niet meer met de max snelheid in (7.6 ipv 8Mb) maar dat licht aan het BBned/kpn gedeelte (heb je met andere aanbieders ook last van).
DE newserver is erg wisselvallig; dan weer met 7-8Mb headers downloaden en dan weer met 50Kb.......
Maar goed een stabiele verbinding en geen FUP (vwb dataverbruik) of datalimiet.
Ik ben tevreden.
Meerdere menen klagen hier over ik heb zelf totaal er geen last van. Maar ik kan wel een paar adviesen geven.

1. Windows update uitvoeren.
2. Kijk na of de modem/router onderstuend wordt door BBned
3. Wordt het onderstuend update firmware naar minimale versie die wordt aangegeven
4. Niet onderstuend update Firmware naar de beste versie die er is.

Verwijderd

fast xs is overgenomen door dutchweb waardoor ze uit de problemen kwamen als ik het goed begreep... volgens mij is die overgang redelijk soepel gegaan nog, zonder downtime etc

en gezeur met rekeningen vind ik minder erg dan lage download oid

maar...zijn alle adsl modems tot 8 mbit/1mb/s of zijn er ook die al hoger ondersteunigen 10/100 mbit oid?

en wordt de huidige adsl niet hoger als 8/1?
met name de upload kan toch nog wel omhoog? full duplex moet toch kunnen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 17:34 ]

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:24:
fast xs is overgenomen door dutchweb waardoor ze uit de problemen kwamen als ik het goed begreep... volgens mij is die overgang redelijk soepel gegaan nog, zonder downtime etc
Die verbindingen zijn ook alleen op papier over gegaan. Fysiek, blijft alles het zelfde.

Verwijderd

dan nog...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:24:
full duplex moet toch kunnen?
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Je gokt maar wat in de ronte, niet?

[google=adsl specifications]
[google=adsl whitepaper]

Veel leesplezier.

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 20-08-2004 17:10 ]

Verwijderd

Ik gokte niet dit was mij verteld door een chellomedewerker. Dus ik ga niet gelijk een factcheck doen als zij mij iets vertellen hoor. Maar iig bedankt om dat op te helderen.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 22:48
*Kickje*

Zijn hier mensen die in de tussentijd al Dutch Web genomen hebben? (Die dus in dit topic gereageerd hebben) :Y) Ik zou namelijk graag willen overstappen van mijn Cistron ADSL 1024/512 abbo naar een 8 mbit abbo van Dutch Web.

Ik heb net heel het topic doorgenomen, en na alles gelezen te hebben komt Dutch Web wel goed uit de verf, maar er was ook iemand die t had over oplichten oid? :?

Cistron is bij mij rete stabiel, het heeft er misschien 30 min uitgelegen sinds dat het aangesloten is. Dit verlang ik natuurlijk ook van Dutch Web, dus ik weet niet of iemand mij kan vertellen of zij ook zo stabiel zijn als Cistron. Allebei zijn het namelijk BBNED providers.

Met de snelheid van Dutch Web 8 mbit zit het wel snor, dat had ik namelijk al gelezen in dit topic en ook gezien bij Speedtest.nl.

• mhr-zip
Psboy schreef op 22 september 2004 @ 17:21:
*Kickje*

Zijn hier mensen die in de tussentijd al Dutch Web genomen hebben? (Die dus in dit topic gereageerd hebben) :Y) Ik zou namelijk graag willen overstappen van mijn Cistron ADSL 1024/512 abbo naar een 8 mbit abbo van Dutch Web.

Ik heb net heel het topic doorgenomen, en na alles gelezen te hebben komt Dutch Web wel goed uit de verf, maar er was ook iemand die t had over oplichten oid? :?

Cistron is bij mij rete stabiel, het heeft er misschien 30 min uitgelegen sinds dat het aangesloten is. Dit verlang ik natuurlijk ook van Dutch Web, dus ik weet niet of iemand mij kan vertellen of zij ook zo stabiel zijn als Cistron. Allebei zijn het namelijk BBNED providers.

Met de snelheid van Dutch Web 8 mbit zit het wel snor, dat had ik namelijk al gelezen in dit topic en ook gezien bij Speedtest.nl.
Speedtest.nl zegt niks over de uiteindelijke snelheid. De kwaliteit van je lijn, is mede bepalend. Maar ook de routering van je ISP. Dutchweb kan wel fijn aan de ams-ix hangen, en dan haal je misschien wel een goede snelheid bij speedtest. Maar dat zegt niks over hoe de routering met transit providers geregeld is. En de redundancy van de routing etc.

En snelheid is echt niet alles! Latency etc.

En ja, Cistron is wat duurder, maar ja. Dat weet je van te voren. Klote verbinding, dat weet je pas achteraf.

Dat wat Cistron duurder is dan Dutchweb, dat wordt echt niet uitgeven aan lease auto's, bedrijfs feesten en dikke salarissen naar wij dachten.

Wat ik je wel kan vertellen, is dat de helpdesk erg goed is. Ik melde een probleempje bij Cistron, over me modem. Niks ernstig, na 5 min wordt ik gebeld. Cistron aan de telefoon. En ze hebben het heel netjes opgelost, ook al had ik me modem niet eens via hun, en werkte me verbinding ook nog gewoon goed. Kijk, dat vind *ik* klasse.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 23-09-2004 11:09 ]

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 22:48
Subtiele kick**

Nog mensen die al Dutch Web hebben ??

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 21-02 08:29
Ik ben ook rond aan het kijken naar een nieuw abootje (ga verhuizen, zit te twijfelen tussen quicknet en Dutchweb -beide 1/8 abo)

Dus als er mensen zijn die eerder in het topic aangaven over te willen stappen, zijn zij ook overgestapt en wat zijn de ervaringen in het algemeen en specifiek op het gebied van:
-newsgroepen?
-mailserver?

[ Voor 13% gewijzigd door ChefChocolateball op 27-09-2004 15:24 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Psboy schreef op 23 september 2004 @ 18:56:
Subtiele kick**

Nog mensen die al Dutch Web hebben ??
Ik heb Dutchweb bijna 3 jaar en ben zeer tevreden. Ze hebben wel eens storing mar niet meer als andere DSL providers. Snelheden bij mij zijn goed tot zeer goed.

• mhr-zip
we_are_borg schreef op 27 september 2004 @ 15:05:
[...]

Ik heb Dutchweb bijna 3 jaar en ben zeer tevreden. Ze hebben wel eens storing mar niet meer als andere DSL providers. Snelheden bij mij zijn goed tot zeer goed.
Storingen of bbned onderhoud?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 27 september 2004 @ 15:33:
[...]

Storingen of bbned onderhoud?
Storingen, onderhoud ontkom je niet aan als je internet wilt blijven houden dat hoort er nu eenmaal bij.

Pagina: 1