Mijn ervaring tot nu toe:
Ik ben aan het overstappen van Publishnet naar Dutchweb om een aantal redenen (doen er nu even niet toe).
Ik had al een extra tellijn genomen (gebruik normaal isdn, maar heb er een analoog belbudget abbo bij genomen).
Aansluiting is wat chaotisch verlopen:
Me aangemeld, formulier gekregen (per post) ingevuld en gefaxt. Op het formulier Dutchweb gemachtigt om van mijn rekening af te boeken.
Toen werd het stil na ca 10 dagen maar eens gebeld met de helpdesk (goed bereikbaar !). Bleek dat ze aan het wachten waren op mijn overboeking. Ik heb ze toen uitgelegd dat ik een machtiging had getekend. Ze hebben excuses aangeboden, en de aanvraag ging weer verder, ik moest echter nog wat geduld hebben tot de capaciteitsproblemen in de centrale in Zeewolde waren opgelost (daar kan Dutchweb natuurlijk niets aan doen).
Twee weken geleden kreeg ik signaal op mijn lijn, ik bellen naar Dutchweb, maar die konden nog niets doen omdat KPN officieel de lijn nog niet had opgeleverd, bummer. Wel mac adres doorgegeven en mijn voorkeuren qua email adres.
Vorige week een telefoontje, uw lijn is gereed, maakte zelf een foutje in het opgeven van mijn mac adres, maar nadat ik met de helpdesk de instellingen was doorgelopen werkte alles (ik had het interne mac adres van mijn draytek door gegeven, en dat scheelde een digit met het externe mac adres, weer wat geleerd).
Alles werkt dus sinds vorige week donderdag, echter ontving ik geen details qua email adres en instellingen en newsserver. Zaterdag daarover gebeld, maandag zou de technische dienst mij verder helpen.
TD heeft mij vandaag getracht te bellen maar ik was niet thuis. Heb vanavond zelf gebeld, bleken ze mijn voorkeuren qua email adres kwijt te zijn. Wel ontving ik de details qua newsserver.
De rekening van Dutchweb is niet zo helder: er staat niet op voor welk tijdsvak de rekening is en ze gebruiken een aparte datums aanduiding zonder erbij te zetten hoe die is (volgens mij maand dag jaar dus 06-04-04)
Dan de snelheden:
Hoera !
Up 896Kb/s
Down 8064Kb/s (waardes uit mijn router)
Upload bij Mordax tussen de 80 en 91 KB/s (bij Speedtest schommelt het erg op en neer)
Pingtest Nederland bij Speedtest 15 ms
Downloaden met Reget Deluxe uit Easynews met 800-850 KB/s
Gamen (MOHAA en COD) gaat erg goed

, met publishnet viel hij vaak uit (storingen van een halve tot anderhalve minuut), maar met Dutchweb nog geen storing gehad.
De newsserver van Dutchweb ben ik net aan het uitproberen. De headers uit a.b.dvdr haalde mij met ca 6,2 Mb/s

retentie is meer dan een week in die groep en verschrikkelijk compleet

. Staat nu een film te downloaden en het schommelt welliswaar maar gaat een stuk sneller dan usenetserver.
Kortom ik ben erg tevreden, het aansluiten ging danwel niet meteen 100% goed, maar het belangrijkste een snelle stabiele verbinding klopt !
(al met al een lang verhaal geworden)
[
Voor 103% gewijzigd door
Bart-01 op 07-06-2004 20:48
. Reden: typo's ]
Do as I say, don't do as I do.