Toon posts:

[XP] Na inloggen wordt ik direct uitgelogd *

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb XP op mijn pc zitten en als ik mijn PC opstart en op het scherm kom waar ik met mijn gebruikersnaam en paswoord dien in te loggen dat blijkt alles normaal te lopen tot hij plots gewoon terugkeert naar dit inlogscherm van XP. Ik zit dus in een lus en ik geraak er niet voorbij. Help, wat moet ik doen? Heeft iemand dit probleem reeds voorgehad?

Groeten,

Nicodemus

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 09:48

M-ThijZ

Riding on Rails

Wel een vreemd verhaal, maar ik heb het een paar dagen terug nog gelezen op GoT, hoe je het op kun lossen weet ik niet. Heb je Service Pack 1 geinstaleer? Dat kan het miss verhelpen.

Verwijderd

je kan proberen in te loggen onder de administrator, mocht dit niet lukken kan je proberen je computer op te starten in veilige modus en het op die manier proberen...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kleine aanpassing van de titel :)

Probleem bij het inloggen > [XP] Na inloggen wordt ik direct uitgelogd *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:07:
je kan proberen in te loggen onder de administrator, mocht dit niet lukken kan je proberen je computer op te starten in veilige modus en het op die manier proberen...
Via administrator lukt het ook niet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Druk de linker shift eens in tijdens het inloggen en hou die ook ingedrukt? :)

[ Voor 20% gewijzigd door elevator op 05-06-2004 21:22 ]

Verwijderd

elevator schreef op 05 juni 2004 @ 21:22:
Druk de linker shift eens in tijdens het inloggen en hou die ook ingedrukt? :)
ok dan start i een hoop niet mee op als ik het goed heb gezien
da wist ik nog niet.. das wel handy..
Ik hoop dat dat werkt voor hem. ff onthouden :P

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
hoezo geef je een link naar mijn myREACT?

ontopic: ik heb nu binnenvmware dezelfde situatie gecreerd, zal kijken of ik het op kan lossen, dan post ik het hier :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mike Jarod schreef op 05 juni 2004 @ 22:02:
[...]

offtopic:
hoezo geef je een link naar mijn myREACT?

ontopic: ik heb nu binnenvmware dezelfde situatie gecreerd, zal kijken of ik het op kan lossen, dan post ik het hier :)
Hoe?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik ben uitgegaan van dit draadje. Het probleem daar lijkt precies hetzelfde, en er staat een oplossing, zij het imo onduidelijk.

Ze melden daar meerdere malen de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit key. Die zou niet meer verwijzen naar C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, .

Dus heb ik net binnen vmware die waarde userinit.exe veranderd naar een andere (niet bestaande) file, en dan gereboot. Dan krijg je precies dezelfde symptomen waar iedereen last van heeft. Je krijg je logon scherm, logt in, ziet desktopachtergrond, logt weer uit.

Nou wil ik dus proberen met de pnordahl bootdisk het register uit te lezen (kijken naar welke file er in bovenstaande key wordt verwezen). Dat weet ik nu wel, maar anderen met dit probleem natuurlijk niet. edit: Als je die key hier kan wijzigen, nog beter.

Daarna lijkt het me een zaak van in de recovery console zoiets als copy userinit.exe [naamvananderefile] te doen, zodat er in elk geval weer geboot kan worden. Daarna nog even die key aanpassen naar de default waarde.

[ Voor 14% gewijzigd door Mike Jarod op 05-06-2004 22:33 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoewel het kan zijn dat dat probleem de oorzaak is van de problemen die hier gemeld worden, gok ik eigenlijk persoonlijk van niet. Dat je dezelfde symptomen er mee creeert geloof ik wel :) Overigens hoef je voor die beschrijving niet naar EE - op GoT hebben we het ook [rml]elevator in "[ Win2K] Gebruikers worden direct uitgelo..."[/rml] :P

Overigens is die exact zelfde key ook de oorzaak waarom aanloggen niet meer werkt nadat je driveletters door Windows door de war zijn gegooid - de UserInit key heeft namelijk (vanwege security redenen) een hardcoded path (C:\Windows\System32\userinit.exe) en die userinit.exe staat niet meer op je C:\ :)

Verwijderd

system restore zou hulp kunnen bieden. Ik heb het probleem niet maar zou wel graag willen weten of dit helpt..

start systeem in veilge modus met command promt
en tik dit in.
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

of start van cd en doe recovery console en tik het in.
volg instructies en voila.. hopen dat dat werkt

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ook mij lijkt het sterk dat het hier om UserInit problemen zou gaan. Het zou goed kunnen dat de symptomen hetzelfde zijn; maar waarom zouden meerdere mensen op GoT plots ditzelfde probleem hebben. Ik denk eerder aan een virus of foute Patch van Microsoft. De enige manier om dat uit te sluiten is door gedegen onderzoek van machines die dit probleem plotseling vertonen; niet door het probleem op de gok na te bouwen :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 22:42:
system restore zou hulp kunnen bieden. Ik heb het probleem niet maar zou wel graag willen weten of dit helpt..

start systeem in veilge modus met command promt
en tik dit in.
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

of start van cd en doe recovery console en tik het in.
volg instructies en voila.. hopen dat dat werkt
Waar moet ik dit intikken, ik kan enkel op de ruimtes waar ik normaal gezien een paswoord moet ingeven typen. Ik koos, na het opstarten met F8, voor de keuze 'Veilige modus met opdrachtprompt". Wat doe ik verkeerd?

• Mike Jarod
  • Niet online
Elevator, waarom heb je die tip niet eerder gegeven aan de mensen met dit probleem (die paar topics die nu in de lijst staan bedoel ik) :?

Zou toch goed kunnen dat een of andere applicatie die userinit key veranderd heeft? Het is ieg nog niet opgelost, kleine moeite om even te kijken of dat het probleem is natuurlijk, meteen zeggen dat het het niet is schiet ook niet echt op.

Zoals ik al zei had ik die key veranderd, zodat je een zelfde situatie creert. Daarna met de pnordahl bootdisk regeditor kunnen wijzingen. Dat werkt.
Spider.007 schreef op 05 juni 2004 @ 22:50:
De enige manier om dat uit te sluiten is door gedegen onderzoek van machines die dit probleem plotseling vertonen
Inderdaad, en nakijken of die key er correct staat is daar een onderdeel van ;)

Kortom: mensen met dit probleem, download deze bootdisk, start de regeditor, en kijk wat de waarde is van de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit key. Als die niet C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, is (let op de komma), dan is dat niet in orde :) Als je trouwens de Remote Registry service hebt draaien, kan je gewoon met regedit via het netwerk deze key wijzigen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Mike Jarod schreef op 05 juni 2004 @ 23:07:
Elevator, waarom heb je die tip niet eerder gegeven aan de mensen met dit probleem (die paar topics die nu in de lijst staan bedoel ik) :?
Ik probeer met replyen altijd een 'educated guess' te doen - ik schat in dit geval in dat die UserInit key niet het geval is en daarom vermeld ik hem niet :)

Het zou inderdaad dit probleem kunnen zijn - het kunnen helaas ook nog een boel andere problemen zijn en het is simpelweg te vaag om te troubleshooten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 23:05:
[...]

Waar moet ik dit intikken, ik kan enkel op de ruimtes waar ik normaal gezien een paswoord moet ingeven typen. Ik koos, na het opstarten met F8, voor de keuze 'Veilige modus met opdrachtprompt". Wat doe ik verkeerd?
start van de cd van xp
dan kom je op een gegeven moment op een page met de vraag druk op enter om windows te instaleren.. kies dan inplaats van Enter de R van recovery console
eenmaal in de RC tik je dat in wel op de driver waar windows op staat natuurlijk. :)

• Mike Jarod
  • Niet online
Op het forum van Lavasoft zie ik een zeer recent draadje met hetzelfde probleem. Het probleem zit 'm hier in de userinit regkey :)

@nicodemus, heb je voordat je het probleem had nog Ad-Aware gedraaid? Zo ja kijk dan hier.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

Mike Jarod schreef op 06 juni 2004 @ 08:56:
Op het forum van Lavasoft zie ik een zeer recent draadje met hetzelfde probleem. Het probleem zit 'm hier in de userinit regkey :)

@nicodemus, heb je voordat je het probleem had nog Ad-Aware gedraaid? Zo ja kijk dan hier.
offtopic:
ey mike jarod, hou je er rekening mee dat er talloze situaties voor 1 probleem kunnen zijn met verschillende oplossingen. Dit kan ook zomaar een rot profile zijn etc (krijg je zelfde effect) of een foute policy (krijg je zelfde effect) etc. Leuk dat je zo op die userinit.exe hamert maar lees Elevator zijn post nog eens rustig door :+
PS dit is niet als flame bedoelt.

nicodemus
Wat is de laatste aktie geweest die je voor dit probleem kreeg gedaan hebt? dit lees ik namelijk nergens terug. In Windows 2000 is het namelijk bekend dat sommige MS patches dit probleem ook veroorzaken en bij XP kan het net zo gaan natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door mutsje op 06-06-2004 09:23 ]

Verwijderd

nicodemus heb je ad-aware gebruikt?

Zo ja, kijk dan dus in: Win XP Pro SP1; aanmelden lukt niet meer

Dat was bij mij ook de oplossing.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 06 juni 2004 @ 09:21:
[...]

offtopic:
ey mike jarod, hou je er rekening mee dat er talloze situaties voor 1 probleem kunnen zijn met verschillende oplossingen. Dit kan ook zomaar een rot profile zijn etc (krijg je zelfde effect) of een foute policy (krijg je zelfde effect) etc. Leuk dat je zo op die userinit.exe hamert maar lees Elevator zijn post nog eens rustig door :+
PS dit is niet als flame bedoelt.

nicodemus
Wat is de laatste aktie geweest die je voor dit probleem kreeg gedaan hebt? dit lees ik namelijk nergens terug. In Windows 2000 is het namelijk bekend dat sommige MS patches dit probleem ook veroorzaken en bij XP kan het net zo gaan natuurlijk.
Ik was bezig met een heleboel software, die ik toch niet meer gebruik, te uninstallen. Ik heb ook via 'uitvoeren', 'configsys' en het tabblad 'uitvoeren bij opstarten' een aantal programma's uitgeklikt omdat ik vond dat mijn PC erg traag werkte.
Pagina: 1