Toon posts:

Splinter nieuwe pc, en meteen problemen!!! [Wat te doen?]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf onderdelen van een PC bij elkaar gekocht, ik heb het systeem getest maar hij gaat niet aan. Ik heb het moederbord op een kartonnen doos gelegd met de 2 voeding kables aangesloten. Verder heb ik de processor (inc. cooler), RAM geheugen, en videokaart in het moederbord gestoken. Ook heb ik de POWER_SW, RESET_SW op het panel aangesloten. De PC gaat niet aan, waar kan dit aan liggen en wie weet er een oplossing?

Mijn PC onderdelen:

AMD Athlon 64 3200+
ASUS K8V deluxe
Maxtor 120 GB S-ATA
Livicom ATX 350 Watt
512 Mb DDR400
XFX G-force FX 5600

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Zet hem eerst eens helemaal in elkaar zouk zo zeggen 8)

Edit:

Sorry flauw. Heb je de jumpers voor de FSB goedgezet? Staat de cmos jumper goed? (meestal standaard op normaal), heb je de leds aangesloten? Staat het knopje van de voeding aan?

Gaan de Fans wel draaien? Hoor je ook geen piepjes? Als de fans draaien, trek dan je geheugen eruit (als de pc uit is :P ) en kijk of ie gaat piepen. Wel ff de pc speaker erin doen dan he.

En last but not least: RFTM O-)

[ Voor 80% gewijzigd door MacDokie op 05-06-2004 20:01 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook al gedaan, maar dan gaat het moederbord nog niet aan

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Zooi (cpu, mem, mobo, videokaart) oppakken, naar de winkel lopen waar je het gekocht hebt en vragen of zij de boel kunnen diagnotiseren (moet gratis kunnen als je daar alles gekocht hebt)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zal ik maadag es doen

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het zou kunnen dat de schakelaar van je kast kapot is, probeer eens meet een schoevendraaier enven de desbetrefende pinnetjes aan te raken. (geheel op eigen risico of course :P )

Verder gaan de fans wel even aan, zit de fan van je cpu cooler aan het goede pinnetje op je moederbord vast?
(en nog wel meer van die dingen die in de hangen en opstarten troubleshooter staan even testen)

Anders heb je dikke kan dat het een van je onderdelen kapot is en dat zou wel eens heel goed het moederbord kunne zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De fans gaan ook helemaal niet aan, en ik heb al een nieuw moederbord gekregen van de winkel waar ik het gekocht heb. Met die schroevendraaier heb ik ook al geprobeerd

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Sluit de groene en massa van je voeding eens kort als ze los hangt. Meet dan of je basisvoltages okay zijn. Dat zijn de +5 en de +12 voor de rode/gele kabels en ook moet je ergens+3.3 vinden.

Als de voeding niet aangaan als je groen naar massa kortsluit is deze stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding ookal in mijn oude PC geprobeerd en daar functioneert ie gewoon goed
Pagina: 1