AMD 64 3000+ AMD 3000+ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik heb nu een AMD 3000+ op mijn ASUS A7N8X deluxe zitten...
Haal ik er nu veel performance winst uit als ik overstap naar een AMD 64 3000+ op een MSI K8T Neo-FIS2R of een K8N Neo Platinum..
En zo ja.. welk bordje zou dan sneller of beter zijn..

Ik heb hier al wat met de search gewerkt maar ik kan er niks over vinden wat bruikbaar is..

Verwijderd

ff googlen naar benchmarks

en nee.... dat ga ik niet voor je doen :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Allemaal zoekvraagjes, benchmarks van beide borden en van de cpu.
Je moet zien of het echt wel nodig is, als je niet gamed of alleen maar word draait, dan heeft het weinig nut :p

• QSYS
plss.. google ff voor mij.. LOL

Ben ik al mee bezig.. :D

Mischien iemand met gebruikers ervaring verder hier over. En ja, ik google nog steeds op dit moment.. oh nee, nu ben ik hier aan het typen, maar google zometeen weer verder.. :D

PS.. Ik game veel en Photoshop en Videobewerking..

[ Voor 11% gewijzigd door QSYS op 05-06-2004 19:57 ]

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
QSYS schreef op 05 juni 2004 @ 19:56:
plss.. google ff voor mij.. LOL

Ben ik al mee bezig.. :D

Mischien iemand met gebruikers ervaring verder hier over. En ja, ik google nog steeds op dit moment.. oh nee, nu ben ik hier aan het typen, maar google zometeen weer verder.. :D

PS.. Ik game veel en Photoshop en Videobewerking..
Mijn voorkeur gaat uit naar de MSI, die ondersteund Cool en Q/**** ofziets het eerste. Of die Asus dat nu wel (goed) doet weet ik niet, in iedergeval in het begin werkte het niet goed ofzo.

Nauw, als je al met die Asus zit neem die MSI dan ALLEEN als je de andere kan verkope met weinig verlies. Anders ben je echt geld weg aan het gooien.

Wat het snelheidsverschil ook is het zal echt te verwaarlozen zijn. Kijk liever naar de verschillen van de borden kwa features.

Verschil is er niet, maar een Tweaker wilt natuurlijk de AMD64 ipv de AMDXP, die wilt bij de tijd blijven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sharkys op 05-06-2004 20:08 ]

• QSYS
moederborden zit blijkbaar niet zoveel verschil in, maar hoe zit dat met de processor.. 64 bit of niet.. Zit daar daadwerkelijk wel performance verschil in ?
Dat heb ik nog niet kunnen vinden op google.. maar zodra ik meer weet meld ik het hier wel ff..

Verwijderd

Weet niet hoor, maar die ratings zijn toch niet voor niets gelijk? :?

De A64 zal wat lekkerder gamen waarschijnlijk, de AXP misschien wat vlotter renderen vanwege een hogere kloksnelheid?

Beetje zonde om daar 400 euro aan te spenderen imho

• QSYS
zo'n vermoeden had ik al... maar ja, ben ook wel weer benieuwd wat er gebeurt als je 64 bits OS gaat draaien.. Dat zal mischien dan wel een performance winst geven dacht ik zo.. en hoop ik ook.. Maar als ik dit bekijk ga ik er nog ff geen geld voor uit geven..

Bedankt jongens..

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:11:
Weet niet hoor, maar die ratings zijn toch niet voor niets gelijk? :?

De A64 zal wat lekkerder gamen waarschijnlijk, de AXP misschien wat vlotter renderen vanwege een hogere kloksnelheid?

Beetje zonde om daar 400 euro aan te spenderen imho
heb je wel is benches bekeken voordat je oordeelt?

Een amd 64 3000+ is zeker wel veel sneller dan de XP 3000+, ongeacht de rating.
Niet oordelen over dingen waar je blijkbaar niet over kan oordelen. Zoek maar is wat benches op bijv. www.tomshardware.com

suc6,

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 18:25
Ik heb zelf nu de Asus K8V SE Deluxe, maar die gaat binnenkort (snel >:) ) de
deur uit. Ik ga een Mobo de draait op de Nforce 3 chip ipv de Via KT800 chip halen.

Mijn asus mobo heeft dus geen agp/pci lock en ik kan zodoende niet verder
oc'en dan 2330MHz (stock 2000MHz). Maar de Mobo's met Nforce 3 chipsets hebben wel een agp/pci lock..... :7

[ Voor 4% gewijzigd door Shiznit op 05-06-2004 20:19 ]

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn reviews, benches en ervaringen te over op het Internet :) Dat je niet wil/kunt googlen is nog altijd geen reden om een topic op GoT te starten.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 05-06-2004 20:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.