Toon posts:

[xp] inlog probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik inlog op mijn windows xp pro systeem logt hij direct weer uit.
Als ik via een netwerk verbinding C schijf van het probleem systeem benader kan ik overal in komen behalve in de systeem mappen zoals, documents settings / windows / program files.

Ik moet hier inkomen om het register te kunnen wijzigen van de probleem pc.
(heb gelezen dat ad aware de userinit.exe vermelding uit de winlogon weg gehaald kan hebben.)

Kan iemand mij een tip geven om het register van het probleem systeem te kunnen benaderen?

Verwijderd

Tools-folderoptions-view en dan onder in die lijst
use simple file sharing (recommended) uit vinken

dan via netwerk de map aan klikken en dan
rechtermuis properties kiezen
dan security dan advanced dan bij permissions de vinkejes zetten bij de onderste 2
Inherit blabla
Replace permission blablabla
dan naar owner (3de tablad) en dan admin of de gebruiker aanklikken die admin rechten heeft dan onder in vinkje aanvinken van Replace owner on blablabla
dan apply of ok en voila you have the right to enter the folder!
draai hier engels xp weet dus niet zo wat het in het nederlands is maar daar kom je vast wel uit.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 19:49:
Tools-folderoptions-view en dan onder in die lijst
use simple file sharing (recommended) uit vinken

dan via netwerk de map aan klikken en dan
rechtermuis properties kiezen
dan security dan advanced dan bij permissions de vinkejes zetten bij de onderste 2
Inherit blabla
Replace permission blablabla
dan naar owner (3de tablad) en dan admin of de gebruiker aanklikken die admin rechten heeft dan onder in vinkje aanvinken van Replace owner on blablabla
dan apply of ok en voila you have the right to enter the folder!
draai hier engels xp weet dus niet zo wat het in het nederlands is maar daar kom je vast wel uit.
Euh.. heb je de startpost uberhaupt gelezen? Hij kan niet inloggen. Wat kan dat met de folderpermissions te maken hebben die hij niet kan veranderen aangezien hij niet kan inloggen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op 05 juni 2004 @ 20:18:
[...]

Euh.. heb je de startpost uberhaupt gelezen? Hij kan niet inloggen. Wat kan dat met de folderpermissions te maken hebben die hij niet kan veranderen aangezien hij niet kan inloggen? :)
hij wil via het netwerk er in komen.. dus zal hij toch de rechten moeten overnemen voor de gebruiker op die andere pc.. via het netwerk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 20:23 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 19:37

BCC

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:22:
[...]
hij wil via het netwerk er in komen.. dus zal hij toch de rechten moeten overnemen voor de gebruiker op die andere pc.. via het netwerk
Lees nou voor de grap de startpost nog eens een keer :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op 05 juni 2004 @ 20:31:
[...]

Lees nou voor de grap de startpost nog eens een keer :)
ya da doen ik.. echt ben nie scheel of zo 8)7 hij kan niet in die mappen komen en zover ik weet komt dat door dat hij de rechten niet heeft omdat hij het doet via een ander systeem.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 19:37

BCC

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:36:
[...]
ya da doen ik.. echt ben nie scheel of zo 8)7 hij kan niet in die mappen komen en zover ik weet komt dat door dat hij de rechten niet heeft omdat hij het doet via een ander systeem.
Het is mischien wat lastig geformuleerd, maar er staat toch echt het volgende.

1) Hij kan niet inloggen op zijn systeem!
2) Zijn username en WW werken blijkbaar nog wel, want hij kan als zijn systeem geboot is nog wel via de administrator share op zijn HD komen. Hij kan dan echter niet zijn register aanpassen zodat hij wel weer kan inloggen.

Mischien heeftie inderdaad niet genoeg rechten voor punt 2, maar zijn probleem is toch echt punt 1!

Maar om de topicstarter even verder te helpen. Er bestaat een diskette waarmee je de administrator account van een systeem kan resetten. Deze is vast ook wel te vinden via de search of google, mischien heb je daar wat aan?
Dit werkt natuurlijk niet als (zoals je zelf aangeeft) de userinit niet wordt geladen...
Windows recovery draaien werkt vaak ook prima met dit soort dingen.
Draait je taskmanager al wel (Control-Alt-Delete)? Kun je daar geen nieuw userinit process launchen? Of een explorer...

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 05-06-2004 22:08 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

naja.. het zal allemaal wel ik volg het niet meer.. :)
maar goed kijk eens of je wat kan met de info in een ander topic
Xiphy

Verwijderd

Topicstarter
Niks van de oplossingen had effect.
Ik heb het systeem nu opnieuw geinstalleerd. Bedankt voor de moeite
Pagina: 1