Mega PC 180 / S-video out in zwart wit

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lieb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 09:38
Hallo allemaal,

Sinds dit weekend heb ik de MSI mega PC 180 gekocht om in mijn huiskamer de DVD en sterao toren te gaan vervangen.

Op dit moment ben ik m nog aardig kaal aan het gerbuiken (ik wil namelijk eerst kijken of het allemaal bevalt enzo voor ik er meer geld tegen aan smijt :P )

Mega PC 180
XP2400
2X 256 MB infineon PC 2100
100 Gb IDE Maxtor HD
Geen losse video kaart (Tot mijn grote verdriet moest ik op internet lezen dat de all in wonder niet zou passen :( als iemand anders weet, hoor ik het graag)
Geen TV kaart (dusver)
Windows XP pro SP1

Nou komt het:

Als ik de Mega PC met een S0video kabel aansluit op mijn TV (via een scart verloop stuk) dan heb ik mooie kleuren tijdens het opstarten en in de bios. Ook het windows loading schermpje is mooi in kleur, op het moment dat ik windows in ben gaat de kleur van mijn TV mooi terug naar zwart wit en dan niets meer......

Ik heb de nieuwste drivers van de Nvidia gedownload, maar ook daarmee blijft het probleem. De instellingen van Nview al op PAL - B en G geprobeerd (zelf uit wanhopigheid al op NTSC getest) maar het helpt allemaal niets.

Op google gezocht, en je vindt veel van de soortgelijke problemen met een groot scala aan oplossingen (helaas niet voor de Mega PC specifiek), dus dan maar weer testen. Uiteindelijk bij een programma (TVTool) uitgekomen, maar hierin kan ik geen selectie maken voor pal / ntsc (de optie is niet te selecteren)

Ik las ergens dat wellicht de meegeleverde drivers beter zouden werken, dus die getest. maar tijdens het de-installeren van de nieuwste drivers en opnieuw opstarten had ik ineens wel kleur op mijn TV (in windows / de bios is altijd goed) tot het moment dat de GFX kaart herkent wordt als een "intergrated Nforce 2 GPU MX440" en dan is het weer zwart / wit ... 8)7

Als er geen drivers geinstalleerd worden (De defailt VGA compatible display driver wordt gebruikt) dan flikkert het beeld op de TV heel erg, en helaas zit de correctie hiervoor in de Nvidia driver :?

Ook in de bios kan je een selectie maken voor het TV output signal, deze heb ik ook getest maar helaas geen effect. Ik krijg bij een selectie van pal hierin zelf de bios in zwart wit, terwijl als ik hier "disable" kies dan is het allemaal mooi in kleur.

Dus:
De aansluiting (kabel en scart blokje) zijn goed want ik heb wel kleur in de bios.
Het gerbuik van een compisite (tulp) aansluiting is voor mij geen optie, want dan zou de aansluiting op de voorzijde van mijn TV komen en dat staat weer zo lelijk in de huiskamer.
Ik heb verschillende drivers getest (helaas allemaal geen oplossing)
De optie om in windows het signaal te kiezen is er wel, maar helpt niets.

Als iemand mij kan helpen met een oplossing dan .. _/-\o_

THX in advance ..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien ze hier in Videoplanken & Beeldkanonnen meer van weten, move ik dit topic van Complete Systemen & Laptops naar Videoplanken & Beeldkanonnen :)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

heb je zon tulpje tussen je videokaart en de kabel naar je tv ?

• lieb
Owkay .. ik had gezocht, en de enige posts die ik tegenkwam over de mega 180 waren in CSL dus vandaar mijn toevoeging .. O-)

het maakt me op zich niet zoveel uit waar ie staat, maar een oplossing zou ik heeeeellll graag horen .. :'(

• lieb
nope .. er zit een S-video uit aansluiting op de mega PC, daar zit een S-video kabel in .. die naar de scart aansluiting op het scart blokje ... in de TV.

De BIOS enzo is wel in kleur. dus daar zal het niet aan liggen .. het is echt een driver / setting issue .. maar ik kan het niet vinden. :(

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 12:27
Dan ondersteunt die scart poort hoogst waarschijnlijk geen s-video. Je moet dan een andere scart poort gebruiken of een nieuwe TV kopen of een verloopkabeltje naar tulp gebruiken.

[edit]
Tenminste, dit was bij mijn KV-14LT1B van Sony het geval. Je kan in je handleiding kijken of je TV s-video ondersteunt en door welke poort.

[edit 2]
Zet ff neer welke TV je hebt, dan kan ik het misschien wel ff voor je opzoeken met google. Ik ben in een goede bui vandaag.

[edit 3]
Hmmm, ik zie dat je TV dus niet het probleem is... Misschien een andere driver proberen of de instellingen van je driver doornemen?

[ Voor 71% gewijzigd door -Mous- op 05-06-2004 19:22 ]

• lieb
nou .. ik heb ook een PC met een Gforce 2 MX400 .. ook Svideo uit.
die heeft ook al zo aangesloten gezetn op de TV en dat werkte pefect , kleur en alles.

Ook als het aan mijn TV zou liggen, hoe verklaar je dan dat de bios wel in kleur is en als ik de driver de-installeer dat ik dan wel kleur heb. :?

[edit]
Ik heb de nieuwste drivers van Nvidia geprobeerd (56.72)
Ik heb de meegeleverde drivers geprobeerd (45.23)

Ik heb de nieuwste moederbord drivers van de MSI website geprobeerd.

allemaal helaas maar geen effect.
[ /edit]

[ Voor 29% gewijzigd door lieb op 05-06-2004 19:28 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

kan me herrineren dat een geforce kaart ook zwart-wit als uitgang gaf, terwijl ie gewoon op pal stond. uiteindelijk bleek het om de tulpje te gaan. naja, succes :)

• lieb
ik heb de kabel nu ook vervangen voor een andere S-video kabel, om te kijken of dat helpt . echter ook geen effect .. nu nog maar eens oude drivers voor de videokaart gaan proberen (kijken of dat iets oplost)

Weet wellicht iamnd een proggie om PAL te forceren, ik heb toch het idee dat PAL gewoon niet goed werkt met de nieuwe driver (op een of andere manier.)

[ edit]

Nou ik heb dus nu mijn oude GF2 MX400 erin gezet (eerst even stof afblazen) en dan werkt het wel allemaal in kleur met de meegeleverde driver, en met de nieuwste driver van Nvidia.

Ik denk dus dat het wel degelijk met de onboard videokaart te maken heeft.
Nu maar eens mailen naar MSI / Nidia, kijken wat daar uit komt. }:O

Mocht er iemand tussendoor nog een briljante ingeving hebben, of een eigenaar die het wel werkend heeft ... hoor ik het graag. Toch bedankt voor de hulp ... _/-\o_

[ /edit]

[ Voor 42% gewijzigd door lieb op 06-06-2004 04:43 ]

• lieb
Nou heb ik het natuurlijk nog niet helemaal opgegeven B) en toch bij wijze van test een S-video naar composit kabel geprobeerd, maar tot mijn grote spijt zonder enig verder effect (alles blijft zwartwit :'( ).

Nu iig MSI gebeld, en die zeggen dat de opstelling zou moeten werken. Morgen gaan ze mij de instellingen sturen die werken, ik kan dan mooi ff vergelijken. als het iets zinnigs is zal ik het even posten (wellicht voor andere mensen met soortgelijke problemen.)

Nogsteeds zijn replies met mogelijke oplossingen welkom. O-)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:21
Geachte tweakers,

Ik weet dat dit topic al stokoud is maar toch even een kick,

het probleem wat er in dit topic staat heb ik ook

ik heb een mega pc 180 en ook via een svideo kabel en een scart blokje dit signaal aangeboden aan de tv maar krijg ook geen fatsoenlijk beeld, sterker nog in het begin toen ik de pc kocht (destijds voor desktop gebruik) kon ik ook gebruik maken van de dualhead functie die ik nu niet kan gebruiken.

Wat ik dus heeel graag wil is: als eerste mijn tv hierop aansluiten als htpc voor films / dvd's

eventueel nog een schermpje eraan via de aanwezige dualhead, maar primair is de tv

Wie kan mij hierbij helpen, driver updates heb ik allemaal al gedaan maar helpt niks, ben redelijk radeloos (aangezien ik deze pc speciaal heb als htpc)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1