Targa Athlon 64M 2800+ is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
Binnenkort is er in de Lidl hier in België weer een aanbieding voor een Targa Laptop.
Ik ga volgend jaar naar de unief (als ik slaag toch :) ) en zou daar best wel een laptopje kunnen gebruiken denk ik. Daarom ben ik wat het net aan het afsurfen en ik kwam deze aanbieding van de Lidl tegen:

Targa Visionary AMD Athlon 64 Mobile 2800+: de nieuwe Lidl-notebook!

* processor: AMD Athlon 64 Mobile 2800+
* grafische kaart: Mobility Radeon 9700 met 128 MB DDR-RAM on board
* DVD-multinorm- en CD-brander:
o Write: 4x DVD-/+R, 2x DVD-RW, 2,4 DVD+RW, 16x CD-R, 10x CD-RW
o Read: 8x DVD, 4x DVD-/+R, 4x DVD-/+RW, 2x DVD-RAM, 24x CD
* werkgeheugen: 512 MB DDR-RAM
* harde schijf: 60 GB
* incl. Mini Wireless PCI LAN-kaart
* incl. geïntegreerde 7 in 2-geheugenkaartenlezer
* incl multifunctionele afstandsbediening
* incl. optische scrollmuis
* incl. 64 MB USB Memory Stick
* incl. uitgebreid softwarepakket
* incl. 3 jaar hotline-service incl. “pick up and return”-service
* incl. 2 euro recyclagebijdrage
meer info: http://www.lidl.be/be/ind...AMD-Athlon-64-Mobile-2800

Dit alles kost 1499€
Ik dacht dat ik met dit laptopje qua prijs-kwaliteit een koopje zou doen, maar ben niet zo thuis in de wondere wereld der laptops en heb daarom nog wat vraagjes omtrend dit systeem.
1)iemand ervaring met de service na verkoop van Lidl?
2)Ik weet dat de grafische kaart in Laptops niet op een gelijk niveau staat als die in gewone desktops, maar kan deze Radeon 9700 Mobile ongeveer vergeleken worden met een radeon 9500 of zo, of zit hij toch een klasse hoger of lager?
3)De CPU zou dan ook in desktopland de rating 2600+ verdienen?
4) toch nog ergens anders vergelijkbare prijs-kwaliteit te vinden, iemand die een alternatief kan suggereren?
5) veel vragen ik weet het, toch heel erg bedankt als iemand de moeite wil doen om te antwoorden.

De laptop zou eigenlijk worden gebruikt als desktopvervanger: af en toe DVD-tje kijken of gamepje spelen, internet doorsurfen, ...

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Die grafische kaart die erin zit is de snelste die je atm in een laptop kan krijgen :)
Dus dat zit wel goed..
Een Athlon 64 2800+ is natuurlijk ook goed spul, en verder ziet het er erg compleet uit.
De CPU verdient in Desktop land ook gewoon Athlon 64 2800+ toch?
Hij wordt ook voor desktop pc's verkocht dus..

Als ik het geld had wist ik het wel :*)

Leave only footprints, take only memories

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van TARGA ? Waar is het mee te vergelijken? Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar.

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04
De 9600 mobility is gebaseerd op de 9600pro (vraag mij nu niet hoe die 2 kaarten zich onderling verhouden) dus die 9700 zit zeker goed. Sneller kan je op dit moment niet krijgen in een laptop.

Verwijderd

Opzich heeft het merk targa niet veel te zeggen. Alle aparte onderdelen zijn van topmerken, dus ik zou zeggen 'gewoon kopen'

• greenlizzard
Wat ik eigenlijk gewoon wil weten is hoe het zit met de beeldschermen en koeling etc.ivm. met targa hoe dat bij hun meestal is. En de duurzaamheid...bla blabla...

Verwijderd

Service bij targa is wel goed, khad een gechrashede laptop. Ze zeiden dat ie binnen 2 weken terug was maar werd 1 dag :)

Verwijderd

Voor de nederlandse aspirant kopers , vanaf 10 -06 is die ook in de regio 2 :? winkels van de lidl te koop

Verwijderd

Ben zelf de laatste tijd erg into Notebooks, en wat mij opviel op mijn speurtocht is dat de wat goedkopere notebooks sterven van de spec's maar dat de beeldkwaliteit vaak heel mager is. Leuk een Radeon met 128 mb, maar als het beeld flets is.....

let er ook op dat die 128 mb dedicated is (<--lees check dat, ik weet het niet)

en 1500 euri is niet echt een koopje, in die prijsklasse kun je ook gaan voor een Merk met iets mindere specs

Het probleem met laptops is namelijk dat als iets je niet bevalt een wisseling niet mogelijk is itt desktops ---> k*tbeeld? nieuwe monitor etc etc

dus ga niet zomaar voor een 'koopje' maar zoek gericht en bekijk er een bosje, pas dan kun je die Targa goed beoordelen

1500 euro is een flinke bult, als je hem valt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 08:29 ]

Verwijderd

in nederland komt ie ook, maar dan zit er een 9700xt in?:S check www.lidl.nl

Verwijderd

Grafische kaart
• DVD en video in bioscoopkwaliteit
• Aansluiting van VGA en /of TV Monitor
• Gedetaileerde weergave in optimale 3D-kwaliteit
• Grenzenloze grafische mogelijkheden met DirectX 9.0 Support
* Maximaal 128 MB DDR RAM on board shared memory Grafik o/b
Veel plezier B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 12:47 ]

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 08:28:
Ben zelf de laatste tijd erg into Notebooks, en wat mij opviel op mijn speurtocht is
let er ook op dat die 128 mb dedicated is (<--lees check dat, ik weet het niet)
* grafische kaart: Mobility Radeon 9700 met 128 MB DDR-RAM on board

Dus wel eigen geheugen als ik het zo lees.
Verder staat er op de hele pagina NIETS over de monitor wat ik wel raar vind. Dit maakt toch aardig wat verschil (anders krijg je straks een 14" 800*600 schermpje :+.

Verder denk ik dat het een amd 64 2800 DTR ipv mobile is, aangezien de echte mobila, afaik nog niet uit is. Het verschil tussen een normale mad64 2800 is 200 mhz in ruil voor 512KB L2 cache.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
pietje63 schreef op 06 juni 2004 @ 12:53:
[...]Verder staat er op de hele pagina NIETS over de monitor wat ik wel raar vind. Dit maakt toch aardig wat verschil (anders krijg je straks een 14" 800*600 schermpje :+.
15,4" WXGA

Verwijderd

check www.targa.de

In duitsland issie al vanaf gister te koop, maar alleen aan de verre kant van D. en hij is daar 100 deuro's goedkoper!!!!

EDIT: En even voor de mensen die hem niet zo goedkoop vinden: de enige met (bijna) dezelfde specs die ik heb kunnen vinden is de Acer Ferrari 3200. Die kost toch wel zo'n 1900 deuro's

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 13:58 . Reden: typo ]

• Dr.SnakeS
Zou er niemand een of ander Duits forum kennen waar er al wat reacties over de laptop te vinden zijn kennen? Of heeft er iemand een targa en kan hij mij iets vertellen over de kwalitiet van het scherm? Ben nog altijd niet 100 % overdtuigt, vooral omdat bijna al mijn geld in de laptop geinvesteerd zal worden.
Ik blijf twijfelen tussen deze laptop of een goed zelfsamengestoken desktopsysteem, dat qua prijs-prestatie veel goedkoper is, maar natuurlijk niet zo handig verplaatsbaar als een laptop.

Verwijderd

f googelen en hoppa!!

http://www.chip.de/artikel/c_artikel_12032600.html

plus een forumdraadje aldaar: http://www.chip.de/forum/thread.html?bwthreadid=649834

EDIT:

Nog 1: http://www.pcwelt.de/test...tebooks/100208/index.html

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 15:21 . Reden: typo again ]

• greenlizzard
Nja die Ati Radeon 9700 128MB is dus shared bij deze Targa, nou dan is het voor mij dus niks en vooral voor die prijs, dan betaal ik liever iets meer en dat alles wel gewoon goed is.

Verwijderd

Volgens de targaspecs issie NIET shared. zie link hieboven ergens.

Ik heb hem ook nog ergens andersgevonden dan bij de Lidl. Alleen isiie hier met amd64 3000 en wat minder software.
http://www.notebook-shop....on=shop&group=174&lang=en

EDIT: is dus niet helemaal dezelfde. Dit is de TARGA Companion 811

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 15:15 ]

Verwijderd

qua specificaties is dit beestje alleszins om te smullen.
enige waarvoor je mijns inziens moet op letten , is het energie verbruik; dit zou wel eens een addertjes onder het gras kunnen zijn.
daarom: probeer ergens een review te vinden waar niet alleen
specs te vinden zijn maar ook echte gebruikservaringen
good luck

Verwijderd

trouwens , voor zover ik weet is de aankoop nog niet voor meteen, in een paar maanden kan laptopland al danig veranderd zijn en tegen dan zullen de reviews hoogstwaarschijnlijk ook al wijder verspreid zijn !

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 17:58:
qua specificaties is dit beestje alleszins om te smullen.
enige waarvoor je mijns inziens moet op letten , is het energie verbruik; dit zou wel eens een addertjes onder het gras kunnen zijn.
daarom: probeer ergens een review te vinden waar niet alleen
specs te vinden zijn maar ook echte gebruikservaringen
good luck
Ik heb vorig jaar een Targa laptop gekocht (AMD 2500+, ATI 9600 etc). Ik doe met een volle accu ongeveer 2,5 uur bij normaal gebruik.

• pietje63
  • Laatst online: 11:50

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 15:11:
Volgens de targaspecs issie NIET shared. zie link hieboven ergens.

Ik heb hem ook nog ergens andersgevonden dan bij de Lidl. Alleen isiie hier met amd64 3000 en wat minder software.
http://www.notebook-shop....on=shop&group=174&lang=en

EDIT: is dus niet helemaal dezelfde. Dit is de TARGA Companion 811
Pixelfehlerfreie TFT Garantie (Add: 49.00 EUR)

lol, en dat in deze tijd waarin vrijwel alle tft's vanzelf goed zijn... en je hem anders gewoon terug brengt })

Verder over laptops die in de buurt komen, de aspire 1501 (en omdat die niet meer te krijgen is de 1511) komt redelijk in de buurt en is niet duurder

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

1280 x 800
niet echt iets voor mij :O

• DinoBe
1280 x 800
niet echt iets voor mij
da is nu eens typisch aan al die lidl en aldi laptop's mooie specs, maar het scherm zuigt verschrikkelijk. Ik ken 3 mensen met een Aldi laptop (verschillende modellen) en het scherm is bij alledrie echt de post waar ze bezuinigd hebben... echt jammer

• Dr.SnakeS
ok ik ben overtuigd, en zal het risico niet nemen. T is me net iets te veel geld.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 16:50
DinoBe schreef op 07 juni 2004 @ 19:52:
[...]

da is nu eens typisch aan al die lidl en aldi laptop's mooie specs, maar het scherm zuigt verschrikkelijk. Ik ken 3 mensen met een Aldi laptop (verschillende modellen) en het scherm is bij alledrie echt de post waar ze bezuinigd hebben... echt jammer
Ik zie het probleem aan het scherm niet ...... Het is een widescreen dus lijkt me de resolutie wel ok.

Mijn laptop is nu 1024x768 en bij die lidl door widescreen 1280x800.

http://blog.bjornhouben.com

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

als je hoger gaat dan 1280x800 is het amper nog te lezen. Komt idd gewoon doordat het widescreen is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DinoBe
Mjah, ik sprak in het algemeen. Terwijl veel andere merken hoge resoluties aankunnen (1400 x 1050 en meer, breedbeeld reso's kennek niet van buiten) blijven de meeste modellen van aldi en lidl steken op 1024 x 768. En dit voor heel recente modellen. Dit vind ik persoonlijk te weinig en heel oncomfortabel werken.

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 10:26
Hmm jah tis opzicht wel een leuk ding.. maarre je moet wel weten dat is straks erg warm word als je hem op je schoot hebt.. Volgens mij maakt ie ook aardig wat geluid als ie te warm is..(bijv de koeler) of je hdd die hoor je ratellen.. als ik het goed..

Ik zie ook dat ie een best wel een sloom hdd heeft een 4500 rpm :S.. das ook nie echt aardig.. vooral als je wilt gaan gamen ( ik lees dat je op dat laptopje wilt gaan gamen?)... en volgens mij vreet ie ook batterij... :S..

• The.Force
  • Laatst online: 27-01 19:57

The.Force

*Bauer Addict

Bij Dell kan je vaak voor 1400*1050 (SXGA) kiezen, is dit niet aangenaam om gewoon te surfen?

System Specs!

Pagina: 1