Toon posts:

[ERROR] DVD/VCR combo aansluiten op TV via antennekabel

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Nu heb ik zojuist een mooie LG DVD/VCR comboapparaat gekocht. Nu is het de bedoeling dat deze beneden word aangesloten op de tv van mijn ouders, maar dat ik ook boven in mijn kamer er gebruik van kan maken. Dus dacht ik, huppakee ik sluit em aan via antennekabel en dan doet ie het. Maar nee hoor, als ik op de Philips buis van mijn ouders de juiste videokanaal opzoek vindt ik em niet. Ook op mijn oude grundig lukt dat ook niet. Dus het lijkt mij dat het in het apparaat zit ofzo. Via scart werkt het allemaal wel goed, maar dat wil ik niet. Wie heeft er nog een goede tip? Wat doe ik fout? Het is een LG v8816 DVD/VCR combo.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
zover ik weet doen alleen hele oude vcr op coax het beelduitzenden. Gaat tegenwoordig allemaal over scart dus gaat niet lukken helaas

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Zit de coaxsplitter wel ná de VCR/DVD combo ?

code:
1
2
3
4
5
                                             / Slaap/Hobbykamer aansluiting
hoofdaansluiting > VCR/DVD combo > splitter <
                        |                    \ Woonkamer aansluiting
                        |                               |
                        |____ (scart) TV (coax) ________|

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 20:35 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

laurens0619 schreef op 05 juni 2004 @ 20:25:
zover ik weet doen alleen hele oude vcr op coax het beelduitzenden. Gaat tegenwoordig allemaal over scart dus gaat niet lukken helaas
Tuurlijk...
Allle vcr's moeten het antenne-signaal doorsturen, anders zou je niet meer normaal tv kunnen kijken.

• laurens0619
  • Nu online
ja ze sturen het antenne signaal wel door (duh) maar ze sturen het eigen vcr beeld niet door over de coax

CISSP! Drop your encryption keys!

• mylar
  • Laatst online: 26-02 15:07
Alle recente vcr's die ik ken doen dat wel hoor!
(het zou wel kunnen dat dit niet standaard op staat...)

Verwijderd

Ik heb nog nooit gehoord van een videorecorder die geen doorgifte van het eigen videosignaal deed terwijl er wel een modulator ingebouwd zit ;)
Wellicht dat bij een DVD combi Macrovision nog een rol gaat spelen, maar dan nog zou je tenminste een scollend/vertrokken beeld moeten hebben - en dan nog alleen bij DVD weergave.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat deze lg toch z'n eigen signaal niet doorstuurd, hoewel het mij wel sterk lijkt. Misschien helpt een firmware update iets :/ . Op de LG site kan ik ze niet vinden. Zou LG soms een ander binnenwerk toevallig gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:30:
Zit de coaxsplitter wel ná de VCR/DVD combo ?

code:
1
2
3
4
5
                                             / Slaap/Hobbykamer aansluiting
hoofdaansluiting > VCR/DVD combo > splitter <
                        |                    \ Woonkamer aansluiting
                        |                               |
                        |____ (scart) TV (coax) ________|
Zelfs als ik em direct met een kabelt aansluit om welke tv dan ook lukt het niet... En pak ik een ouwe VCR werkt het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 09:56 ]

Verwijderd

Wat is het bronkanaal van de combi??? Normaal is dit 36, maar het kan zijn dat dit stoort met de reeds aanwezige zenders. Zoek in de handleiding eens op "rf" kanaal en controleer of dit goed staat.

Daarnaast vraag ik me af of je het dvd gedeelte wel over een coax kabel kunt bekijken, want volgens mij werkt een dvd alleen via scart....

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
In handleiding niet gezien hoe je het uitgaande kanaal kan aanpassen? Ik heb het zo gedaan: even de kabel eruit gehaald zodat je geen zenders meer kan ontvangen, videoband afgespeeld, en tv naar het kanaal laten zoeken.

offtopic: Is de combi van die mooie aanbieding van Makro?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 23:04:
Ik heb nog nooit gehoord van een videorecorder die geen doorgifte van het eigen videosignaal deed terwijl er wel een modulator ingebouwd zit ;)
Wellicht dat bij een DVD combi Macrovision nog een rol gaat spelen, maar dan nog zou je tenminste een scollend/vertrokken beeld moeten hebben - en dan nog alleen bij DVD weergave.
toevallig heb ik dit laatst wel gezien, de video was via scart aangesloten, en ik kreeg boven ook geen beeld, terwijl ik 100% zeker wist dat alles goed was.

Wat bleek nou: het ding was nog nooit gebruikt via de coax en na lang spitten in het boekje kon je via de AB het zendkanaal instellen (range van 36-45 of zoiets) nadat ik dat had gedaan, liep het als een zonnetje!

Heeft de TS niet zo'n 'afstelknop' achterop de video?
anders zou ik de handleiding maar eens goed nakijken.

Verwijderd

is het niet zo dat die combo's alleen de VCR via het antenne signaal doorgeven, en de DVD alleen via scart/component/composite/svhs?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:32:
is het niet zo dat die combo's alleen de VCR via het antenne signaal doorgeven, en de DVD alleen via scart/component/composite/svhs?
Zou wel ongelooflijk kut zijn! :(
Pagina: 1