Toon posts:

Probleem met script

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben nieuw met de script taal php. Maar ik maak voor het goededoel een website. Voor een jeugdvereniging. Dit is de link www.jvwest.com/index.php

Ik heb de code uit een oude website gehaald die ik nog had (dat heb ik niet zelf gemaakt)

Maar ik zit met het volgende probleem. Ik hoop dat iemand mijn kan helpen

Achter de website zit een mysql database. Ga je met html tabbelen werken in de database dan komt er op de website heel veel legen regels tussen de kop en de tekst dat kan je zien op http://www.jvwest.com/index.php?pagina=contact

Dit is de php code van index.php

<?php
session_start();
// Verbinding maken met MySQL!
$db_connect = mysql_connect('localhost','root','martin');
mysql_select_db('jvwest',$db_connect);

// Pagina ophalen uit databeest!
function pagina() {
if (!empty($_GET['pagina'])) {

$sql = 'SELECT * FROM pagina WHERE pagina=\''.$_GET['pagina'].'\'';
}
else {
$sql = 'SELECT * FROM pagina WHERE pagina=\'home\'';
}
if ($_GET['pagina'] == 'alles') {
$sql = 'SELECT * FROM nieuws ORDER by date DESC';
$result = mysql_query($sql);
echo ('<b>Nieuws</b><br/><br/>');
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo '<i>'.$row['date'].'</i><br>';
echo ''.$row['tekst'].'<br/><br/>';
}
// Gasten boek functie

}
elseif ($_GET['pagina'] == 'gastenboek') {
include ('gb/Upload/index.php');
}
elseif ($_GET['pagina'] == 'voegtoe') {
include ('add.php');
}
else {
$total = mysql_num_rows($result);
if ($total == "0") {
echo '<b>Fout!</b><br/><br/>Deze pagina is niet gevonden!';
}

else {
$row = mysql_fetch_array($result);
if ($_GET['pagina'] != 'bijbelstudie') {
$tekst = nl2br($row['tekst']);
}
else {
$tekst = $row['tekst'];
}
echo '<b>'.$row['titel'].'</b><br/><br/>'.$tekst.'';
}
}
}

function nieuws() {
$sql = 'SELECT * FROM nieuws ORDER by \'date\' DESC LIMIT 0,3';
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$text = explode("-",$row['date']);
echo '<b>'.$text[2].'-'.$text[1].'-'.$text[0].'</b><br/>'.nl2br($row['tekst']).'<br/><br/>';
}
}

// Template includen!
include ('pagina.html');
?>

Nu werkt de knop bijbelstudie al wel goed en dat komt door de volgende code in het bestand index.php

else {
$row = mysql_fetch_array($result);
if ($_GET['pagina'] != 'bijbelstudie') {
$tekst = nl2br($row['tekst']);

Ik snap dus niet hoe ik nog zo'n else toevoeg voor contact. Ik denk dat het niet echt moeilijk moet zijn. Maar ik ben gewoon een noob met php. Maar ik hoop wel dat ik het nog eens ga leren.

Verder hoop ik dat ik het probleem goed uitgelegt heb en dat iemand mijn kan helpen.

:)

alvast bedankt

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Wat heb je zelf al geprobeerd?

dit is een goeie plek om te beginnen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al vanalles geprobeert ben er al 5 uur mee bezig geweest. het werkte zonder errors maar toen kreeg ik helemaal geen tekst in de website :( maar zal eens op die site kijken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 18:41:
Ik heb zelf al vanalles geprobeert ben er al 5 uur mee bezig geweest. het werkte zonder errors maar toen kreeg ik helemaal geen tekst in de website :( maar zal eens op die site kijken
Mmm sorry daar schiet ik niet zo heel veel mee op :(

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Als je PHP wilt gebruiken is het handig om te snappen waar je mee bezig bent :) Dan zul je er toch echt iets voor moeten doen. Grijze Vos geeft je de link voor je informatie, hier vind je bijvoorbeeld hoe je de verschillende functies van PHP kunt gebruiken. Zoek verder eens wat tutorials etc. op met Google. Want zo je code hier neerzetten (beter even in [php] tags voor leesbaarheid enzo) is niet echt de bedoeling. Succes :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hoi martinH,

Als eerste welkom op GoT :)

Dit is niet echt de manier waarop we topics starten hier op GoT. Om een en ander aan nieuwe users duidelijk te maken hebben we een hele collecties FAQs geschreven, met name Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Daarnaast heeft ieder subforum (zoals Programming & Webscripting in dit geval) z'n eigen toevoegingen daarop voor lokale dingen. Bij ons is dat P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic, zoals overal de vinden bovenin de topics van het forum (sticky). Een handig onderdeel daarvan is P&W FAQ - De "quickstart", een stappenplan om een bruikbaar topic te openen.

Zo geef je nu een complete lap code met de opmerking: "het werkt niet". Voor veel mensen is dit al een reden om het topic weg te klikken, wat zonde zou is, want zo wordt je probleem niet opgelost.

Verder kennen we in Programming & Webscripting ook nog een aantal regels om het voor iedereen leuk te houden; een van de zaken is dat je problemen zelf moet kunnen oplossen.
Je geeft zelf aan dat je net nieuw bent; in dit geval moet je dan ook het begin beginnen en niet direct in het diepe duiken.
Neem eens rustig een tutorial door en ga later pas met dit script aan de gang. Neem eventueel ook contact op met de maker van het script; hij kan je waarschijnlijk een goede uitleg geven over de werking van het script; we geven hier sowieso geen support op scripts van anderen.

Dit topic gaat om deze redenen in ieder geval dicht. Succes met je applicatie. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.