Sony omruilen maar voor wat?

Pagina: 1
Acties:

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 18:07

Leon

Rise Of The Robots

Topicstarter
Ik heb nou een Sony Vaio VGN-A117S, echt een HEEEL erg mooie laptop. Mooiste scherm wat ik tot nu toe gezien heb. Alleen het nadeel is dat hij zo breed is (17") en een uk keyboard heeft.

Ik had voor de aankoop een kartonnen model gemaakt van de maten, maar bij de laptopper (waar ik hem gekocht heb) staan de verkeerde maten. Vandaar dat ik dacht dat hij veeel kleiner uit zou vallen (6cm minder breed oa).

Nou is dit qua specs echt een perfecte laptop:
- Dothan met 2MB L2 1,7Ghz (Pentium M 735)
- Ati Mobility Radeon 9700
- 17" WUXGA (1920x1200) scherm

Toen ik zag dat het scherm 17" was met die maten had er eigenlijk al een kwartje moeten vallen |:(

Nou kan ik me beroepen op het consumentenrecht en binnen 8 dagen mijn geld terugvragen of een andere laptop uitkiezen.
Ik zou natuurlijk liever een andere uitkiezen maar ik zou niet weten welke.
De acer 8xx(x) lijkt me te fragiel, Dell heb ik geen goede ervaringen mee, en de Asus heeft nog geen dothan en radeon 9700.

- Weet iemand wanneer de asus ongeveer verkrijgbaar is met 9700 en dothan?
- Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken bij de laptopper (volgens het consumentenrecht moeten ze zonder enige reden ruilen/geld teruggeven) maar ik kan me voorstellen dat ze niet echt blij zullen zijn.)
- Iemand enige suggestie over een andere laptop die ik over het hoofd gezien heb?

Eeuwige n00b

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
De Sony vaio A serie is echt een topper op dit moment, ik wilde hem ook kopen, maar dan in 15.4" scherm omdat de 17" te duur is (mijn budget bereikt maar 2400 Euro). Nu blijkt dat sony geen 15.4" versie meer gaat maken.
Er is geen enkele andere laptop die qua specs kan strijden tegen deze.
Ik zou zeggen hou hem, want binnen enkele jaren wordt 17" de standaard.
Maar als je hem echt te groot vindt kan je ook gaan voor de fujitsu siemens amilo A of de acer ferrari 3200. enige verschil is dat die een amd 64 processor hebben en dus waarschijnlijk meer energie vreten.
veel succes nog :)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 18:07

Leon

Rise Of The Robots

Topicstarter
eur0fighter schreef op 05 juni 2004 @ 18:35:
De Sony vaio A serie is echt een topper op dit moment, ik wilde hem ook kopen, maar dan in 15.4" scherm omdat de 17" te duur is (mijn budget bereikt maar 2400 Euro). Nu blijkt dat sony geen 15.4" versie meer gaat maken.
Er is geen enkele andere laptop die qua specs kan strijden tegen deze.
Ik zou zeggen hou hem, want binnen enkele jaren wordt 17" de standaard.
Maar als je hem echt te groot vindt kan je ook gaan voor de fujitsu siemens amilo A of de acer ferrari 3200. enige verschil is dat die een amd 64 processor hebben en dus waarschijnlijk meer energie vreten.
veel succes nog :)
Dat energie vreten dat doet deze ook hoor, 2 1/2 uur met een 44400 mWh accu is voor een centrino nou niet echt goed (en dat is met de "battery optimized" instelling).

Ik denk dat ik gewoon een asus M6 of W1 ga bekijken (bekijken ja, een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen).

Eeuwige n00b

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
heb hem ook besteld .... die sony a117s ... ga hem alleen ook als vervangend desktop gebruiken ..

Heb hem al wel gezien ... is best groot jah .... maar wel mooi scherm ... en goeie specificaties ...

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Leon schreef op 05 juni 2004 @ 18:07:
- Weet iemand wanneer de asus ongeveer verkrijgbaar is met 9700 en dothan?
- Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken bij de laptopper (volgens het consumentenrecht moeten ze zonder enige reden ruilen/geld teruggeven) maar ik kan me voorstellen dat ze niet echt blij zullen zijn.)
- Iemand enige suggestie over een andere laptop die ik over het hoofd gezien heb?
Heb helaas verder geen suggesties behalve de Acer TM800x waar je het al over had of de Acer Aspire20xx serie, de nieuwere serie heeft een Ati M9700, maar echter geen Dothan dacht ik. Kijk eens op de site van de-laptopper of je hem met een Dothan kan krijgen.

De Asus M6000N is wel met Dothan te verkrijgen maar helaas dan met de Ati9600, de Asus M6000Ne (die met de Ati M9700 zal komen) is nog niet verkrijgbaar. Maar ook dat zou je na kunnen vragen bij de-laptopper.

Gewoon bellen, situatie uitleggen en kijken wat zij zeggen. Kan je meteen navragen wanneer de M6000Ne uitkomt en ff posten in het Asus topic. Ik denk dat er wel een aantal mensen op die variant wachten.

Succes en hou ons op de hoogte.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 16:41
Acer zal waarschijnlijk deze week nog komen met een nieuwe telg uit de 20xx reeks, wat waarschijnlijk een variant met Dothan processor zal zijn. Is wel waard om op te wachten denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door greenlizzard op 21-06-2004 15:30 ]

Pagina: 1