Ik heb hier 2 sata maxtor diamondmax plus 9 schijven van elk 200gb. Deze heb ik op mijn asus a7v8x aan de sata raid controller hangen (promise geval). In raid 0, de totale hardeschijf is in 2 partities opgedeeld (c:\ 30gb en de d:\ rest) er draait windowsXP prof op met service pack1. Hardeschijven zijn ntfs geformateerd in de windows setup. Block en cluster size staan op 64kb.
Het probleem is dat het gewoon allemaal erg traag is. KLeine indicatie:
778MB van usb2 mp3 speler naar raid opstelling copieren duurt zon 1.54 minuten. Die zelfde 778MB copieren van c:\ naar d:\ duurt maar liefst 4.04 minuten
Dus mijn lullige 1.8" harddisk van me mp3 speler zou dus 2x zo snel zijn als een sata raid opstelling???
Nog een voorbeeld:
divx film uitpakken van 700MB duurt op raid zon 5minuten. Op een externe firewire harddisk duurt dit iets meer dan een minuut.
Hdtach:

fotootje:

Wat ik al heb geprobeerd:
andere via drivers
via latency patch
andere promise drivers geprobeerd
defragmentatie mbv votpXP
alle zonder succes
Wat kan hier fout zijn?
Het probleem is dat het gewoon allemaal erg traag is. KLeine indicatie:
778MB van usb2 mp3 speler naar raid opstelling copieren duurt zon 1.54 minuten. Die zelfde 778MB copieren van c:\ naar d:\ duurt maar liefst 4.04 minuten
Nog een voorbeeld:
divx film uitpakken van 700MB duurt op raid zon 5minuten. Op een externe firewire harddisk duurt dit iets meer dan een minuut.
Hdtach:

fotootje:
Wat ik al heb geprobeerd:
andere via drivers
via latency patch
andere promise drivers geprobeerd
defragmentatie mbv votpXP
alle zonder succes
Wat kan hier fout zijn?