[maxtor] diamondmax plus 200gb sata raid langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 17:46
Ik heb hier 2 sata maxtor diamondmax plus 9 schijven van elk 200gb. Deze heb ik op mijn asus a7v8x aan de sata raid controller hangen (promise geval). In raid 0, de totale hardeschijf is in 2 partities opgedeeld (c:\ 30gb en de d:\ rest) er draait windowsXP prof op met service pack1. Hardeschijven zijn ntfs geformateerd in de windows setup. Block en cluster size staan op 64kb.

Het probleem is dat het gewoon allemaal erg traag is. KLeine indicatie:

778MB van usb2 mp3 speler naar raid opstelling copieren duurt zon 1.54 minuten. Die zelfde 778MB copieren van c:\ naar d:\ duurt maar liefst 4.04 minuten :( Dus mijn lullige 1.8" harddisk van me mp3 speler zou dus 2x zo snel zijn als een sata raid opstelling???

Nog een voorbeeld:

divx film uitpakken van 700MB duurt op raid zon 5minuten. Op een externe firewire harddisk duurt dit iets meer dan een minuut.

Hdtach:

Afbeeldingslocatie: http://www.bzrk.demon.nl/zooi/hdtach.jpg

fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://www.bzrk.demon.nl/zooi/DSC03075.JPG

Wat ik al heb geprobeerd:

andere via drivers
via latency patch
andere promise drivers geprobeerd
defragmentatie mbv votpXP

alle zonder succes

Wat kan hier fout zijn?

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat de sata schijven van Maxtor niet geschikt zijn voor raid.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar probeer even te Kijken bij de videoguys.com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 20:12 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 17:46
Ik lees het idd ook net op het viaarena forum. 2e keer op rij dat ik nu klote harddisks koop om in een raid setup te draaien. Voorheen had ik seagates die bedroevende resultaten gaf :r

Ik ga denk ik mijn hele setup verkopen (3x300gb maxtor) en koop mooi een wd 74gb raptor als systeem schijf en een 400gb hitachi voor in me externe firewire kastje.

:r :r MAXTOR BEDANKT :r :r

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Correctie is denk ik wel nodig:

Ik denk dat je bedoelt dat die diamondmax 9 schijven niet geschikt zijn hiervoor... Het zou n.l. van de zotte zijn wat jij suggereert dat alle maxtor schijven niet geschikt zijn voor RAID....

Waarom hebben ze anders een SATA variant?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud topic & niet echt een toevoegende kick ;)

Dit topic is gesloten.