Toon posts:

Draadloos netwerk: Kan geen verbinding tot stand brengen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk. Ik heb een ADSL aansluiting, met daarachter een losse netgear 54mbit router. In een van de PC's heb ik een draadloze sweex pci netwerk kaart gestopt(chipset van Realtek 8180). Deze maakt automatisch verbinding, en werkt prima. (Dat is overigens onder windows ME). Nu heb ik nog zo'n kaartje, en die heb ik in een andere pc gestopt. Maar deze kan geen verbinding tot stand brengen! Ik snap hier niks van, en het zou toch goed moeten zijn zo dacht ik. Alleen er is helemaal geen netwerk signaal. Wat wel erg vaag is dat hij wel een IP gekregen heeft... Toen heb ik maar een nieuwe netwerk kaart gekocht, maar hier gebeurt precies hetzelfde, niet gek, want dit blijkt ook zo'n realtek 8180 mini pci ding te zijn. Hoe los ik zo'n probleem op?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hij krijgt toch niet toevallig een IP adres in de 169.x.x.x range?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

die andere pc, degene waarvan de wlan-kaartje het niet doet dus, is dat ook windows ME? of bijvoorbeeld XP of 2000. probeer eerst eens de nieuwste drivers daarvoor te downloaden. de standaard ingebakken drivers van XP deden het hier ook niet met die realtek 8180 kaartjes.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Het IP die hij krijgt is: 169.254.226.11 (misschien standaard in de software? Anders krijgt hij deze misschien via de adsl modem?)
-De netgear router heeft geloof ik een standaard IP range op een 192.168.0.* netwerk.
-De modem kan bereikt worden op een 10.0.0.1 netwerk, maar deze wordt automatisch doorgestuurd door de router, dus is denk ik niet van belang.

Ik heb het geprobeerd onder windows 98 se en ook onder windows xp. Momenteel heb ik er XP op staan. Hij zegt dat de drivers wel goed geinstalleerd zijn, en ik heb ook de drivers van de cd geprobeerd die er bij zat en niet de standaard XP drivers.

// Edit: Ik heb net de driver geupdate, maar het helpt niets...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er dan met het 169.* netwerk?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 17:48:
Wat is er dan met het 169.* netwerk?
169.254.x.x = APIPA (Automatic Private IP Adressing). Dit adres krijgt een pc van Windows als ie ingesteld is op DHCP, maar er geen DHCP-server beschikbaar is. Dus maw je pc krijgt geen ip-adres van je router.
Wat dus kan zijn: kabel is niet goed, poort van router is niet goed, tcp/ip zooi ligt overhoop op je pc.
Probeer dus eerst eens op een andere poort van je router en een andere kabel en laat dan nog even weten of het wel/niet werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door FlipFluitketel op 05-06-2004 18:23 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een draadloze, dus ik kan weinig kabels vervangen :P Maar mn TCP IP instellingen zijn leeg... dat werkte bij die andere ook. Misschien dat er iets fout is op de router? Dat deze alleen die andere PC toestaat? Of is dat niet mogelijk...?

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 15:46
Misschien dat de router de pc niet toe wil laten? (hier hebben we iets van een client table waarin je MAC adres van adapter in moet typen). Wat je in ieder geval wel nog kan proberen is om bij TCP instellingen de DNS server en rest van instellingen in te typen en zelf een ip adres opgeven in de 192.168.x.x range. Misschien dat het dan werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken op de router zelf, maar het zou zo echt moeten werken :S Je kunt ook maar barweinig instellen voor wireless, namelijk SSID, channel, region, adressen die je toe wilt staan om te kunnen connecten... dus ik denk niet dat het iets met een mac address is... Bovendien doet die andere computer het ook, en daar staat niet speciaal iets voor geconfigureerd op die router...
Pagina: 1