Toon posts:

[A7N8X]XP instal failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgens mij een moederbord probleem:
Als ik mijn computer aandruk reageert het toetsenbord soms niet :(..
Als ik XP wil installeren gaat hij soms in het eerste scherm, waar je de partitie moet instellen waarop het geinstalleerd moet worden, al rebooten, soms doet hij dit later, bij ongeveer geschatte resterende tijd 35minuten (soms eerder soms een stukie later)..Dan start hij opnieuw op en komt ie bij een scherm waar hij zegt dat ntoskrnl.exe ontbreekt... Hier begon het probleem ook, toen ik XP er nog op had zei hij dat dit bestand ontbrak
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, XP home, XP Pro, alle mogelijke configuraties met harde schijven en dvd-spelers..
Ik heb niet echt een id wat het zou kunnen zijn maar ik wijs mijn mobo als schuldige aan...
Iemand een id hoe ik XP er togh op kan krijgen om dat wat verder te zoeken/benchen???

Ik weet niet precies hoe ik dit goed en duidelijk kan omschrijven omdat het voor mij ook wat vaag is, maar als het onduidelijk is vraag er maar naar!

Config:
AMD barton 2500+ (verschillende speeds al geprobeerd)
A7N8X BIOS 1006&1007 geprobeerd
WD 80gb 8mb & Maxtor 160gb 8mb
DVD/CDRW & DVD-RW
550W Antec
1gb DDR 400

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 16:47 ]

Verwijderd

Ik zou gewoon de hd in een andere pc als master hangen, en daar winxp op installeren. Is dit gebeurd, dan hang je de schijf trug... (zou ik toch proberen).

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 17:06:
Ik zou gewoon de hd in een andere pc als master hangen, en daar winxp op installeren. Is dit gebeurd, dan hang je de schijf trug... (zou ik toch proberen).
Bij Win9x werkt dit, maar bij XP meestal niet.

Als je de HDD naar een andere PC overzet en daar XP op installeerd kun je wel zien of je HDD niet de schuldige is :P

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Wat is de aanleiding om het probleem bij je moederbord neer te leggen?

Heb je je geheugen, HDD's e.d. getest?
Alle kaarten er al uit gehaald?
Al geprobeerd een andere NT variant te installeren (w2k b.v.)
Dat soort dingen kan ik niet echt opmaken uit je TS

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke dit zal ik ff proberen, maar bij xp installeert ie drivers/instellingen enz al tijdens de instal?? zodat xp denkt dat ik een hele andere config heb..

Verwijderd

Topicstarter
eerst deed mijn mobo altijd al een beetje vaag/instabiel (ik heb met deze ervaringen ook liever VIA dan nforce2)..
me geheugen ga ik zo ook ff testen.. gestripped heb ik al gedaan maar dat kan niet egt aangezien ik xp wil installeren
HDD's test ik ff in een andere comp, omdat ik de IDE controller niet egt vertrouw..

edit:
Ik was mijn moederbord ook aan omdat de USB controller niet echt fijn werkt..(valt soms weg, doet het soms helemaal niet)
Mijn toetsenbord reageert ook niet in het BIOS :? ... dan blijft het bios op het beginscherm staan en dan doet ie nix maar... klinkt ook niet egt fijn voor een moederbord..
mijn geheugen en de WD kan ik niet testen omdat ik niet in het BIOS kan instellen dat ie mijn floppy als firstboot sector moet pakken

geheugen gaf geen fouten, de maxtor & WD waren ook foutloos...
iemand nu een id wat het kan zijn behalve het mobo??

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 18:08 ]

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Andere CPU getest?

Maak er anders maar een RMA kwestie van.
Ziet er niet echt veel belovend uit.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat ga ik strax ook ff proberen..
en test ik ook meteen ff ander geheugen, dit geheugen gaf ie fouten terwijl hij het in een A7V8X wel goed dee

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Voeding, temps, ?etc.
Dat het geheugen het bij een ander bord wel deed zegt niet zo veel. De A7n8x is heel kieskeurig m.b.t. geheugen, gebruik de search even dan zie je wat ik bedoel.
Het kan dus ook de combi van onderdelen zijn.
En als je liever een VIA hebt ruil je hem toch om? Of heb je hem niet in een winkel gekocht?

AdB

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een jaartje geleden een identiek probleem gehad, maar dan op een Asrock K7s8x.
Win98SE ging probleemloos en eveneens win2000Server, maar bij de installatie van Xp kreeg ik bij de overgang van de 34ste minuut naar 33ste minuut een blauw scherm, je kent dat wel, da schrikaanjagend beeld waarbij het probleem gecodeerd wordt met 00000008xx enz...

Ik heb toen tevergeefs naar de oorzaak van dit probleem gezocht. Ik heb me zelfs twee asrock's van dat type aangeschaft om zeker te zijn of het niet merkgebonden is. Het was gebleken dat dit te maken had met een incompatibiliteit van K7S8X en Xp, ALHOEWEL 'anderen' hiermee geen probs hadden.

De uiteindelijke oorzaak heb ik nooit geweten, zelfs heden ten dage niet.
Ik had mij er toen bij neergelegd en een asus moederbord aangeschaft.

Ik heb momenteel ook een Asus A7N8X-X en ik heb dit probleem gelukkig niet meer mogen ervaren.

Mijn opinie toen was dat ik een corrupte bios zou gehad hebben (wat ik nooit heb getest!).

Mijn raad aan jou is, een andere versie van Xp te proberen (een legale, geen gepatchte liefst) en eens je BIOS nachecken en als dat niet lukt, dan resteert je nog enkel naar de winkel te stappen (als je nog garantie hebt) en hen vragen een andere te geven (Asus A7v600 is niet slecht en kost enkele lutele eurootjes meer)

Verwijderd

Topicstarter
@PCjer ik krijg helaas geen blauw beeld maar een reboot...
blauw beeld heb ik al vaak gehad tijdens instal maar is altijd makkelijk te verhelpen geweest...ik probeer eerst nog ff andere comp met dit mobo wil dit niet dan maar een rma.. heb al andere XP geprobeerd (home&pro) beide zelfde probleem, zelfde foutmelding het ligt dus niet aan de versie van xp concludeer ik hier uit... ook al andere bios erin geflasht-> hielp ook niet.. (eerst 1007 toen 1006 beide zelfde probleem)
AdB schreef op 06 juni 2004 @ 22:12:
Voeding, temps, ?etc.
Dat het geheugen het bij een ander bord wel deed zegt niet zo veel. De A7n8x is heel kieskeurig m.b.t. geheugen, gebruik de search even dan zie je wat ik bedoel.
Het kan dus ook de combi van onderdelen zijn.
En als je liever een VIA hebt ruil je hem toch om? Of heb je hem niet in een winkel gekocht?
de temps komen allemaal niet boven de 40 uit, heb ook WC.. voeding is 550W Antec (TS)
Geheugen deed het eerst altijd wel het was in een keer dat ie het van redelijk stabiel naar super instabiel ging.. dus het licht volges mij niet aan de combo, ga zo wel ff andere cpu (1800+) en ander geheugen proberen...omruilen kan togh niet na meer dan een jaar??? heb hem via een internetwinkel (maxpert) gekocht..
kieskeurig in geheugen?? hmm ik heb verschillende in gehad die het wel deden, soms gaven ze bij memtest fouten maar windows dee het altijd gewoon.. ik zie trouwens ook geen lijstje met ondersteund geheugen, dus dan zouden ze niet kunnen zeggen dat ik ander geheugen moet proberen togh?

Als ik het rma opstuur hoe moet ik het probleem dan omschrijven?? XP niet te installeren ofzo :???

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 18:21 ]

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

RMA zal idd moeilijk worden na 1 jaar en bij een specifiek besturingssysteem.

Je geeft zelf al aan dat het waarschijnlijk je geheugen is, omdat dat ineens instabiel is. Heb je iets veranderd ? Andere videokaart ofzo?
Asus heeft wel een lijstje met supported memory's, al zegt dat niet alles. Ik neem aan dat je memtest gedraaid hebt, evt. met 1 reepje opstarten, etc?

Ik vind het trouwens wel vreemd dat je toetsenbord niet reageert. Kortsluiting ergens? Mocht het niet lukken met een andere proc. zou ik wat gaan klooien met je geheugeninstellingen, MHZ en multiplier. Je hebt je specs nog niet gepost, maar je zou wat meer Vcore of V geheugen kunnen proberen, wat minder aggresieve timings, evt. lagere bussnelheid e.d.

[ Voor 30% gewijzigd door AdB op 09-06-2004 20:10 ]

AdB

Verwijderd

Topicstarter
hm ik lees net dat asus 3 jaar garantie geeft, dus hij moet nog ff getest worden met andere cpu/vid.kaart en geheugen, duurt nog een paar dagen, kan niet zo veel doen ivm hersenschudding :(
Pagina: 1