Studio PCTV Rave roze beeld???

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 20:11
Ha mensen,

Als ik mijn net gekochte Studio PCTV Rave instaleer wordt ik GEK!

Alles wordt netjes herkend en geinstaleerd. Na het opnieuw opstarten krijg je een configuratieprogrammaatje te zien. Deze test het e.e.a. Tot slot probeert ie een testbeeld op mijn scherm te toveren. Dan zie ik alleen een mooi roze schermpje.

Als ik dan gewoon die TV-software start zie ik ook gewoon een roze schermpje. De kabelverbinding is goed, maar dat scherm blijft maar roze. Autoscan doet ook niks.

PLEAZE HELP, WANT IK WORDT GEK!!!

Verwijderd

Handmatig alles instellen, ook contrast ed. Opzich goede kaart maar heeft de neiging om alles terug te zetten enz

---------------------
Phreak lief ;x tnx voor logo

Verwijderd

hmmmm heb je toevallig een Sony monitor???

• kaandorp
Uuuhhh... Ja heel toevallig wel ja...

Een SONY CPD-420GS 19" ding...

Je gaat me toch niet vertellen dat het daar aan ligt he???

Verwijderd

Ik ben bang dat't niks met een type monitor te maken heeft; is ook zeer onwaarschijnlijk.

Monitoren laten gewoon een beeld zien en voor de rest niks... incompatabiliteit suggereert dat een monitor niet goed 'samenwerkt' met een ander stuk hardware en dat terwijl het nogal duidelijk 1 richtingsverkeer is bij een monitor (van de VGA -> Monitor) uitgezonderd wat diagnostische gegevens, maar die hebben voor de rest geen invloed.

Hmmm, voor de rest heb ik zelf ook lang met zo'n pinnacle kaart mogen stoeien, en, doe jezelf een plezier, en ga eens op de webboard kijken van www.pinnacle.com .

Dan kom je tot de schrikbarende conclusie dat er hele volksstammen zijn met ongeveer dezelfde klacht, een een pinnacle die niet eens de moeite neemt om de klachten serieus te nemen.

Suc6 verder.

Verwijderd

Overlay problemen :( Heb ik hier ook gehad met m'n PCTV Rave. Hij zit nu in de bak van m'n vriendin, daar werkt hij wel goed ... Ik las ergens dat het te maken had met het feit dat die kaart het maar op bepaalde IRQ's goed doet, ergens rond de 12 ofzo ...

Verwijderd

Heb je toevallig een videokaart met NVIDIA chipset?

• kaandorp
Nope... Een Matrox G400 32MB

Ik word er echt doodziek van!

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Ik heb de PCTV Pro en heb normaal gesproken gewoon goed beeld. Af en toe wil die alleen wel 's op roze springen. Erg irri :(
Nadat ik de computer heb uitgezet en opnieuw opgestart doet ie het weer |:(

Heb er een NVIDIA grafische kaart inzitten (TNT2)....
Blijkbaar dus wel een meer voorkomend probleem.

Vertalen.nu

Verwijderd

Ik heb precies hetzlefde probleem gehad, pinnacle gemaild, krijge je een schemiel A4 terug gemaild met mogenlijke oorzaken (deze oplossingen had m'n broertje van 3 ook kunnen bedenken.) heb het toen zelf eens goed onderzocht, en kwam tot de conclusie dat de kaart alleen correct werkt op de IRQ's 9, 10, 11 en 12.
Installeer nu ook nog eens de patch naar versie 4.02 en je hebt een prima werkende kaart..

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Je kan ook proberen om 'force primary' aan te zetten. (instellingen -> video -> beeldweergave)

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem.

nvidia tnt2 en alleen roze beeld.

Probleem is.. kan m'n irq nummer niet veranderen bij 'Apparaat beheer' :(

Hoe kan ik dat wel veranderen?

Verwijderd

Bij mij kon ik zo'n zelfde soort probleem verhelpen door voortaan op 16-bits kleurtjes te draaien in Win98.

Oh ja, ik heb dus ook zo'n NVidia-plank. idd wel verdacht dat het met die dingen wat vaker voorkomt.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Eeej,

Had ik ook last van. Bij mij was het opgelost nadat ik alle nieuwe driver&progjes had gedownload.
De kaart vindt de kanalen namelijk wel, maar kan ze niet weergeven :
Download :

ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/pctv40nl.exe

ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/pctv401nl.exe

ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/pctv402s.exe

En instaleer ze in deze volgorde, bij mij was het probleem toen opgelost

GreetZ

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 21:52 schreef kaandorp het volgende:
Nope... Een Matrox G400 32MB

Ik word er echt doodziek van!
Zelfde probleem gehad.. matrox powerdesk -> busmaster uitschakelen.. (overlay probleempje opgelost..)
Pagina: 1