Toon posts:

foto's automatische verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi beste mensen van het goede leven,
Ik heb op mijn digitale camera leuk high resolutie foto's gemaakt. Die dingen zijn nu alleen halve a 1 mb. Geen punt maar als je ze op internet wilt zetten wel.
Maar ga geen 200 foto's handmatig in photoshop verkleinen.
Ik heb gezocht maar ergens kunnen vinden. nu is kan ik slecht iets zoeken laat staan vinden :P dus mijn excuus als dit al eerder gevraagd is.
But is er een programma of optie in photoshop die foto's verkleind en goede kwaliteit weer save maar dan kleinere grote van bestand?
very tnx :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Irfanview kan een hele serie foto's verkleinen, het is ook nog eens freeware.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ja, je kunt met photoshop een batch maken (in het File menu ergens) en daar een web-gallery ofzo mee maken. Laat photoshop je plaatjes thumben en gooi naderhand alle HTML en andere zooi weg. Sim-pel.

edit:

't zit onder File - Automate - Web/Photo gallery
Afbeeldingslocatie: http://www.limburg.demon.nl/photogal.gif

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 05-06-2004 15:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

je hebt dus photoshop?

daar kan het dus wel mee, onder file -> automate kan je je gemaakte actions op een gehele map uitvoeren... als je dus een action maakt waarin je je foto verkleint en daarna zo'n batch proces uitvooerd heb je allemaal kleine plaatjes :)

dit is overigens wel een hele basic vraag die ongetwijfeld in de handleiding of de help van photoshop behandeld wordt... ook hier op GoT is de vraag al vaak langs gekomen en beantwoord, dus de volgende keer ffkes zelf echt zoeken :)

zoals RobIII zegt is een web gallery ook wel makkelijk... het heeft niet echt veel opties en er zullen er vast betere van zijn, maar je kunt ermee wat jij wilt...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 15:58 ]

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je windows xp hebt: http://www.microsoft.com/...o/downloads/powertoys.asp
Met de Image Resizer maak je snel één of meer afbeeldingen groter of kleiner.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat tooltje gaat zo rigoreus aan de gang dat de kwaliteit van de afbeeldingen schrikbarend daalt, dat zou ik dus niet gebruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
@32 resizer ( http://www.at32.com/doc/resizer.htm )

Hiermee geef je 1 map op, en een 2e map waar de geresizde foto's moeten komen. Klaar is kees. Werkt heel makkelijk, en kun je er gelijk een logo of tekst in "branden" bijv. je website oid.

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 19:22
Ik doe het al jaren met EasyThumbnails, dat gaat vrij strak en goed: http://www.fookes.com/ezthumbs/index.php?1.8c

edit:
tis freeware :P

[ Voor 13% gewijzigd door waik op 05-06-2004 16:28 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Met photoshop; zoek het "actions" venster (zo heet dat volgens mij). Dan druk je op "record". Dan open je 1 foto, resized hem en dan sla je hem weer op. Dan druk je op stop en sla je de action op. Dan krijg je zoiets als:

Dan voor je die action via PS uit op "C:\mapmetfotos" oid et voilà, 1 minuutje wachten en klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 05-06-2004 16:43 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

ACDSee. Kan je alles in 1 keer verkleinen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
hi lieve mensen, enorm bedankt voor uw reacties :).
Ik heb echt gezocht op internet en 1 a 5 topics tegen gekomen hier maar was wat anders.
En ik heb photoshop backup maar ben de orginale kwijt ;)
tnx, ik ga snel aan de slag :D
Pagina: 1