Toon posts:

Dualhead Clone enablen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer net mijn TV als tweede monitor te gaan gebruiken. Ik heb een Matrox G550 en draai XP pro. Ik heb dualhead geinstalleerd, maar als ik bij de display opties kijk blijft Dualhead clone op disable staan. Ik heb dus ook totaal geen beeld op TV. In de FAQ staat hier ook niets over, dus hoe nu verder!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand een G550 en wel TV-out werkend?

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22

LyP0

it is I , you worst nightmare

niet kicken binne 24 uur !

volgensmij kun je je tv helemaal niet gebruiken als 2e monitor . het is toch of 2 monitoren of 1 tv . tenminste zo werkt het bij mijn gf, ik kan 2 schermen tegelijk ma geen scherm en een tv . die tv moet ik altijd in zn eentje aansluiten

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Topicstarter
De Matrox G550 zou wel monitor en tv tegelijk kunnen hebben. Heb net nog een review van de g550 gelezen om achter bepaalde instellingen te komen en daar stond ook een plaatje op van een functionerende monitor en tv tegelijkertijd

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
Dat kan wel degelijk met mijn G450: de tv laat dan de desktop zien, en als je dvdmax aanzet, worden alle filmpjes automatisch fullscreen op je tv afgespeeld (quicktime daargelaten)

Je moet het trouwens nog wel activeren (en multi-display aanzetten?), ik heb dat gedaan door een hotkey toe te kennen.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maak gewoon een hotkey aan, ik heb hier bijv CTRL+9 gedaan (geheel willekeurig overigens), en dat doet ie perfect...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal hotkeys aangemaakt, maar functioneren doet ie nog niet. Is er een specifiek onderwerp dat een hotkey moet krijgen?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
bij mijn G400 moest ik de tv aan hebben staan voordat ik de pc aan ging zetten... Dan herkende de kaart dat er een tv aan hing, en pas dan kon ik de instellingen activeren...

Nu heb ik een parhelia... (met nog een extra pci videokaart)... 3 beeldschermen op mijn bureau, en dan de tv-out van de parhelia voor video... Parhelia kan alles trouwens direct veranderen zonder de pc opnieuw op te moeten starten...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb je uberhaupt eerst wel multi-display enabled?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/lunatic/zooi/diteerst.png

als je dat niet eerst aanzet, schiet het sowieso niet op ;)

[ Voor 22% gewijzigd door LuNaTiC op 05-06-2004 18:59 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik natuurlijk aangezet. Ik heb ook de melding enabled and active bij multidisplay maar disabled bij zoom en clone en enabled but not currently active bij dvdmax.
Heb ook screensavers uitgezet zoals ik op google ergens vond, maar dat helpt ook niet.
Ik kan trouwens niet mijn tv opgeven bij de 2e monitor. Nu staat er default monitor on matrox millennium G550.

Ik zie nu trouwens ook dat jij in je display opties onder features het tablad TV-out hebt staan, ik heb alleen advanced settings.

[ Voor 33% gewijzigd door LuNaTiC op 05-06-2004 19:15 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ja dan zul je eerst moeten zorgen dat ie je TV herkent, anders heeft het natuurlijk weinig nut 8)7

heb je alle kabels zeker weten goed aangezet, al gereboot, etc etc (TV ook aan, btw)?

en kun je ook voortaan gebruik maken van de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop?

[ Voor 34% gewijzigd door LuNaTiC op 05-06-2004 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv is aangesloten, kabeltjes moeten werken, aangezien ik ze normaal gebruik voor mijn tv-kaart, en heb al een aantal keren gereboot, moet ook als je dualhead aanzet. Mijn tv is slecht een jaar oud, dus daar zou het ook niet aan moeten kunnen liggen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik vind het maar vaag, ik weet ook niet 1-2-3 hoe je dat zo kan enablen. Het is in ieder geval zaak dat je TV wordt herkend, maar hoe of wat weet ik ook niet. Heb je zelf al op GoT en/of op de support site van Matrox gezocht? Heb je misschien al geprobeerd de nieuwste drivers/software te installeren (of opnieuw geinstalleerd)?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37
Probleem heb ik ook.

Vroeger geen last van gehad. Maybe ligt het aan de drivers. Ik heb nog wel oude drivers als je ze wil testen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel momenteel of ik wel de goeie kabel gebruik. Op de kabel staat: coaxial cable RG59/AU MIL C17 *CE*
In de handleiding van mijn videokaart staat dat ik een composite video cable (RCA) nodig heb. Ik heb eigenlijk geen idee of ik dat dan nu heb.

Ik heb trouwens wel de laatste bios en drivers voor mijn videokaart geinstalleerd.

edit: heb het antwoord denk ik al gevonden. Las net de volgende zin:
Composite video signals are connected between products with a single 75 ohm coax cable, usually with RCA connectors on each end.
Dus ik vermoed dat ik de juiste kabel gebruik.

Het is gelukt! Moest de kabels op de uitgangen van mijn videokaart verwisselen. Mijn monitor zat eerst op de HD-uitgang en die moest ik naar de DVI uitgang verplaatsen mbv van een extra plug. De TV-out kabel moest op de HD-uitgang en kon niet op de DVI uitgang met plug. Daarna kreeg ik dus ook de TV-out optie binnen de display opties in dualhead.
Mijn tv wordt echter nog wel herkend als default monitor ipv tv, maar het werkt in ieder geval!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 16:44 ]

Pagina: 1