Voor mijn opleiding moet ik een essay tikken over webdatabases, en ik ben op zoek naar sites waar ik veel informatie kan vinden over opbouw en structuur over dit soort systemen. Ik heb al wat boeken over mySQL en php maar dat is te beperkt tot 1 taal zeg maar. De info die ik zoek moet behoorlijk breed zijn. Dus wat houd een database precies in, welke talen zijn er zoal, en welke verschillende systemen kun je zoal vinden. Op www.wikipedia.net heb ik al een en ander gevonden maar dat is vrij beknopt. Iemand nog meer suggesties??
zoek gewoon wat info over bijv. acces(ms odbc), postgresql, oracle, mysql, en verder vindt je via google wel zat informatie erover.
Een database sluit je nooit meteen op het 'web' aan maar daar zit altijd een laag tussen. Meestal kies je een database die ligt bij je platform: php->mysql. .net/ms->ms sql server. Maar als je wilt heb je ook vrijheid om een andere db te kiezen.
Er bestaat dus niet zoiets als een webdatabase.
Er bestaat dus niet zoiets als een webdatabase.
Alarmnummer: ik heb zelf PHP en Apache onder WinXP met SQL Server draaien, mag dat ook 
Maar ik vind dit niet echt een topic dat veel interessants kan lostrekken in Programming & Webscripting: een vraag als "wat houd een database precies in en welke talen zijn er zoal" vallen hier onder de basale kennis die je met een paar tutorials en een half uurtje Google op kunt lossen. Als je vervolgens een diepere filosofische discussie wil starten over de capaciteiten van verschillende databasesystemen om webapplicaties te serveren: be my guest. Maar in deze vorm heb ik een beetje nogal het gevoel dat wij jouw research mogen doen. En da's een slotje
Maar ik vind dit niet echt een topic dat veel interessants kan lostrekken in Programming & Webscripting: een vraag als "wat houd een database precies in en welke talen zijn er zoal" vallen hier onder de basale kennis die je met een paar tutorials en een half uurtje Google op kunt lossen. Als je vervolgens een diepere filosofische discussie wil starten over de capaciteiten van verschillende databasesystemen om webapplicaties te serveren: be my guest. Maar in deze vorm heb ik een beetje nogal het gevoel dat wij jouw research mogen doen. En da's een slotje
Dit topic is gesloten.
![]()