Toon posts:

Computer bereikbaar maken onder 2 verschillende namen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem :
Het is een beetje moeilijk te omschrijven in een korte titel, maar het probleem zit als volgt.

In het netwerk hier hebben we een computer die bereikbaar zou moeten zijn via 2 *namen* vanaf één andere PC. Het is dus niet noodzakelijk, maar het mag wel, dat het zo is voor het hele netwerk.
Voorbeeld \\PC100 en \\PC101 moeten beiden naar 1 toestel verwijzen. De echte naam van het toestel kan dus gewoon PC101 zijn.

Het probleem is ontstaan doordat we alle van de computers hebben aangepast naar 1 bepaalde vorm. Alles moest dus gerenamed worden, maar op die bepaalde computer(fileservertje) stonden heel wat bestanden die gemaakt waren in QuarkExpress en dat programma vind het nodig om absolute paden naar zijn gelinkte bestanden op te slaan. Jammer genoeg zouden nu in 1000den bestanden alle links (per bestand dus weer 3 tot 20 ofzo) opnieuw gelegt moeten worden.

Netwerk configuratie :
Alle computers zitten in een domein en gebruiken DNS en WINS om elkar te vinden. De computers zijn verdeelt over 2 locaties maar via WINS is alles wel overal toegankelijk.

Reeds getest :
We hebben reeds statisch verwijzingen in de WINS toegevoegt, lmhosts aangepast, statisch entry in de dns toegevoegd, maar zoals ik reeds verwachte leverde dat niet echt resultaat op.

Dus is er iemand die een manier weet om 2 verschillende namen toch te doen verwijzen naar 1 zelfde computer ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

heb je die LMHOSTS file wel op de clients ingeladen :?

Move PNS > NT

Enneuh, pak een PC en kopieer daar alle files op. Share de map onder dezelfde naam en geef de PC zijn oude Netbios naam ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik begrijp dat je al Alias records (CNAME) of Host records (A) in je DNS hebt gezet? En je WINS is bijgewerkt? En toch werkt het niet?

Wat krijg je als je een nslookup doet van die pc-naam? Of een ping? En welke DNS servers gebruiken je werkstations (als ze bij de verkeerde gaan kijken kom je er natuurlijk niet ;) )...

Ik zie niet in waarom dat niet zou moeten werken, tenzij ik je verkeerd begrijp...en daar ga ik dan maar even van uit ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Officieel kan het niet - met een registry hack ([google=OptionalNames]) en google ook even in de Google groups op OptionalNames schijnt het wel te kunnen :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DNS, CNAME en A-records zijn hardstikke leuk, maar daar heb je met een UNC path weinig aan :*

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 05 juni 2004 @ 15:49:
heb je die LMHOSTS file wel op de clients ingeladen :?

Move PNS > NT

Enneuh, pak een PC en kopieer daar alle files op. Share de map onder dezelfde naam en geef de PC zijn oude Netbios naam ;)
Das natuurlijk niet echt de bedoeling, dan hebben we een extra PC nodig. In uiterste nood kan het wel, maar liever niet. LMHOSTS file is wel degelijk ingeladen enzo, maar met een UNC pad blijkt dat ook totaal geen effect te hebben.
elevator schreef op 05 juni 2004 @ 22:28:
Officieel kan het niet - met een registry hack ([google=OptionalNames]) en google ook even in de Google groups op OptionalNames schijnt het wel te kunnen :)
Zal even opzoek gaan, het is een Windows 2000 Pro dus zou mss wel een mogelijkheid kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Thanks elevator !

De oplossing was idd redelijk snel te vinden op Google met de juiste zoekterm en zoals ik al dacht werkt het dus niet met statisch wins entries en via de lmhosts enzo(staat ook nog eens op die website).

Oplossing staat op :
http://www.experts-exchan...ems/WinNT/Q_20410956.html

Als je de register key bijmaakt kan je een PC "oneindig" veel namen geven en zie je al die namen ook gewoon in netwerkomgeving !
Pagina: 1