"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De eerdere dvd modellen van yamaha hebben overigens een philips loopwerk; weet niet of de s550 dat ook heeft.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ik heb alom rondgevraagd, maar hij is nog niet uitgeleverd bij de diverse dealers, wel in bestelling, maar ja...
Straks z.s.m. aanschaffen met de korting die ik via mijn broer kan krijgen... 20% scheelt al gauw een fles sterke drank (i.t.t. de slok op de borrel).
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!
(en ja, metalen front incluis)
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 06-07-2004 13:38 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
typo's
[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 03-08-2004 10:51 ]
Wie heeft deze nu al? Hij had oorspronkelijk namelijk geen ondertiteling-ondersteuning voor DivX, maar er is nu een nieuwe firmware-beschikbaar waarmee dat opgelost zou moeten zijn.
Linkje naar download site voor de firmware
Ik heb namelijk onlangs de Yamaha RX-V450 receiver aangeschaft en wil graag een DivX-speler erbij halen die er uiterlijk hetzelfde uitziet ... de DVD-S550 van Yamaha dus. Voor mijn vriendin is ondertiteling echter een vereiste want ze beheerst de Engelse taal niet zo goed, voor mijzelf had het niet zo heel veel uitgemaakt.
Op www.kieskeurig.nl heb ik al wel enige informatie gevonden van gebruikers, maar mijn ervaring over Kieskeurig is dat daar vaak veel n00bs zitten (no offence, maar vaak ongegronde kreten over de kwaliteit e.d.).
Nog effe een plaatje erbij:
Klik hier voor groot formaat .jpg-plaatje

Ook in zwart en zilver verkrijgbaar, maar mijn receiver is ook titaan dus ik post effe een plaatje van de titaan-uitvoerig. Persoonlijk vind ik die titaan-kleur erg mooi overigens :-).
[ Voor 27% gewijzigd door Wouter! op 07-10-2004 11:31 ]
Klopt... ik ben 'm gestart, omdat ik 'm van plan was te kopen. Dat voornemen is even in de koelkast gegaan... diverse ander aanschaffen later sta ik er weer voor. Goed dat er nieuwe firmware is. Ik denk 'm nu toch wel binnen 2 weken te hebben... Mijn kleine broertje aanschieten die 'm cheap bij de MM vandaan kan halenThaWout schreef op 07 oktober 2004 @ 11:25:
Effe een schop omhoog, volgens mij is er verder nog geen topic over deze speler (of het zit ergens diep in het topic over de technisch vrijwel identieke Philips DivX-speler).
Wie heeft deze nu al? Hij had oorspronkelijk namelijk geen ondertiteling-ondersteuning voor DivX, maar er is nu een nieuwe firmware-beschikbaar waarmee dat opgelost zou moeten zijn.
Wat is de normale winkelprijs van MediaMarkt, ik meen €199,- te hebben gezien twee weken terug. Twee oud-collega van mij werken ook bij MediaMarkt (op de HiFi-afdeling) en zijn ook wel coulant tegenover hun oud-collega's ... die krijgen dus meteen de maximale korting (zonder dat ze onder hun minimale marge komen uiteraard). Wat zou deze inkoop kosten? In Duitsland is ie via internet al te krijgen voor €145,- en in Nederland via internet voor €189,- (flink verschil dus!). In dit geval ontlopen de winkels en de internet-shops mekaar dus nog niet zoveel ...Ramzzz schreef op 07 oktober 2004 @ 11:34:
[...]
Klopt... ik ben 'm gestart, omdat ik 'm van plan was te kopen. Dat voornemen is even in de koelkast gegaan... diverse ander aanschaffen later sta ik er weer voor. Goed dat er nieuwe firmware is. Ik denk 'm nu toch wel binnen 2 weken te hebben... Mijn kleine broertje aanschieten die 'm cheap bij de MM vandaan kan halen
(Mijn Samsung P244 speelt een DivX film soms af met hele kleine stotteringen, erg irritant).
Prijs volgtThaWout schreef op 07 oktober 2004 @ 11:38:
[...]
Wat is de normale winkelprijs van MediaMarkt, ik meen €199,- te hebben gezien twee weken terug. Twee oud-collega van mij werken ook bij MediaMarkt (op de HiFi-afdeling) en zijn ook wel coulant tegenover hun oud-collega's ... die krijgen dus meteen de maximale korting (zonder dat ze onder hun minimale marge komen uiteraard). Wat zou deze inkoop kosten? In Duitsland is ie via internet al te krijgen voor €145,- en in Nederland via internet voor €189,- (flink verschil dus!). In dit geval ontlopen de winkels en de internet-shops mekaar dus nog niet zoveel ...
Hij had dus tot voor kort standaard nog geen ondersteuning voor ondertiteling tenzij je aan het solderen ging en op de eeprom Philips-firmware had gezet. Ik heb over de beeldkwaliteit e.d. alleen nog maar positieve dingen gehoord. Hij speelt ongeveer alle formaten behalve SACD (de S1500 doet wel SACD). Ik ben dus zoals ik net ook al postte erg benieuwd naar de werking van de ondetiteling met de nieuwe firmware (eerste firmware die te downloaden is voor dit model).BonBon schreef op 07 oktober 2004 @ 11:58:
Kan iemand vertellen of de S550 DivX films vloeiend afspeelt incl ondertiteling?
(Mijn Samsung P244 speelt een DivX film soms af met hele kleine stotteringen, erg irritant).
Ik peuter daar dan 20% af
Huh? Hanteren ze verschillende prijzen bij de verschillende MediaMarkten? Ook 20% als er al een negatieve marge (dus verlies) op zit? Normaalgesproken mogen ze niet zonder toestemming onder de 15% positieve marge verkopen (als de standaard marge boven die 15% zit uiteraard), dat is tenminste wat die oud-collega's van mij me hebben verteld. De één is afdelingsverantwoordelijke en de ander afdelingshoofd.Ramzzz schreef op 07 oktober 2004 @ 12:43:
Prijzen varierend van €179,- tot €199,- bij MM.
Ik peuter daar dan 20% af
Yep! Inkoop / verkoop levert interessante verhalen en verschillen op hoorThaWout schreef op 07 oktober 2004 @ 13:40:
[...]
Huh? Hanteren ze verschillende prijzen bij de verschillende MediaMarkten? Ook 20% als er al een negatieve marge (dus verlies) op zit? Normaalgesproken mogen ze niet zonder toestemming onder de 15% positieve marge verkopen (als de standaard marge boven die 15% zit uiteraard), dat is tenminste wat die oud-collega's van mij me hebben verteld. De één is afdelingsverantwoordelijke en de ander afdelingshoofd.
Zo is het een bekend verschijnsel dat men een 'introductie-aanbieding' heeft, waar slechts zo'n 10% van de voorraad voor wordt vrijgegeven. Daarna wordt de rest van de 90% tegen gewone prijzen verkocht, onder het motto 'sorry voorraad beperkt, morgen nieuwe' en dan prijs omhoog
Verwijderd
Als iemand hem heeft graag inderdaad reacties.
Ik heb 'm bij m'n stagebedrijf wel op de harde schijf staan dus kan 'm eventueel hosten.
[ Voor 42% gewijzigd door Wouter! op 09-10-2004 13:20 ]
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Hij is echter maarliefst 140MB en dat kan ik zo gauw nergens hosten ... iemand??
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 12-10-2004 10:05 ]
Koste 132 euro ex verzendkosten (+/- 20 euro). Maar het kan zijn dat ik nog een brief van de douane krijg, even afwachten.
Jammer dat ie een beetje afgerond is want ik heb een yamaha rx-v496 die nog geen afgeronde hoeken heeft. Daarom wilde ik eerste voor de s540 gaan, maar die kwam niet echt geweldig uit de bus op de meeste sites.
Catch a smile out there!
Waarom zou je een brief van de douane krijgen, we hebben toch vrij verkeer van goederenSiErRa schreef op 12 oktober 2004 @ 13:08:
Ik heb em in duitsland besteld (via ebay), en hij is nu met UPS onderweg.
Koste 132 euro ex verzendkosten (+/- 20 euro). Maar het kan zijn dat ik nog een brief van de douane krijg, even afwachten.
Jammer dat ie een beetje afgerond is want ik heb een yamaha rx-v496 die nog geen afgeronde hoeken heeft. Daarom wilde ik eerste voor de s540 gaan, maar die kwam niet echt geweldig uit de bus op de meeste sites.
Catch a smile out there!
Maar goed, ik kwam er dus net achter dat ie maar 1MB is, echter uitgepakt maarliefst 140MB ... en ik bekeek dus het uitgepakte bestand. Ik heb nu het gezipte firmwarebestand (origineel van de Yamaha-site) nog een keer ingepakt met de handleiding erbij (PDF). Dat bestand kan ik uiteraard eenvoudig op m'n @home-webspace kwijt, dus bij deze:
ZIP-bestand
RAR-bestand
Ik hoor graag de bevindingen
Ik heb overigens het vermoeden dat dit nog een beta-versie o.i.d. is omdat het firmware-bestand ook zo'n vreemde naam heeft, namelijk "junk01.xxx" (of zoiets).
[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 14-10-2004 14:42 ]
Verwijderd
Ik zal wel even zoeken of ik hem nog heb.
Catch a smile out there!
DVD's: prima, hij doet wat ie moet doen. De speler is mooi stil, geen hard geruis/gezoem oid. Hij leest redelijk snel in, het geeft geen 'stroperig' gevoel iig (je hebt wel eens van die spelers die eindeloos staan te laden als een schijfje er voor het eerst inkomt).
DivX: prima, hij doet wat ie moet doen. Bij de DVD's kom je gelijk in het menu terecht (of als deze ontbreekt direct de film), bij DivX files (bij andere bestanden overigens ook) kom je eerst in een soort verkenner menu terecht van de speler zelf. Hier zie je alle mappen en bestanden die eventueel op de CD/DVD staan.
AVI/MPG: zeer goed, ik was aardig verbaasd wat die allemaal afspeelde. Ik heb er ooit een DVDtje ingegooid waar verschillende filmpjes op stonden (wat DivX, een AVI... Videoclip, wazige-internet-filmpjes, etc etc), en hij speelde ze állemaal af. Recent had ik een AVI bestand wat ik op mijn PC niet kon afspelen (WMP, BSplayer, redelijk recent codec pack). Toch maar ff op DVDRW gedonderd en waarempel... De Yamaha speelde 'm zonder problemen. Daar stond ik wel ff van te kijken.
Ondertitels/MP3/Audio CD heb ik nog niet geprobeerd, geen ervaring mee dus.
Bij de AB is het soms ff kijken of de txt die erop staat nou op het knopje erbóven of erónder hoort; ff lastig. Maargoed, dat zijn kleine dingetjes.
Mocht iemand nog vragen hebben kan ik altijd een poging doen ze goed te beantwoorden; ik ga echter liever niet actief klooien met wazige firmware updates, het is ook de speler van me ouders en die zullen niet blij zijn als ik 'm sloop.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Verwijderd
Echt een super speler.
Ik heb de player gisteren geflasht naar de V34 firmware, nu speelt die ook met ondertitels de DIVX/XVID movies.( als de bestandsnamen gelijk zijn.) (srt en.avi)
De ondertiteling bij DIVX/Xvid movies zijn gewoon wit(lastig te lezen bij een wit beeld en hij kapt bij lange zinnen het eind af van de zin).
Gewone .mpg bestanden speelt ie ook zonder moeite af.
en ik moet zeggen dat de kwaliteit van het beeld dan zelfs nog voortreffelijk is.
CD,CD-R,CDRW,DVD,DVD+R,DVDRW herkent ie allemaal, (ik heb geen DVD-R,DVD-RW, dus dat weet ik niet)
MP3 bestanden speelt ie zonder moeite af, het leuke is dat die de artist,album en title op display verschijnt als dit bekend is.
(andere muziekformaten gebruik ik niet.
Zonder twijfel de beste speler die ik tot nu toe gezien heb.
Verwijderd
Catch a smile out there!
Verwijderd
De URL is :
http://www.yamaha-service...ex.php?lang=g&idprod=1164
Click on "yamaha - partner area" and log in with the following:
User name: customer
Password: 1437aa
Now you can download the Software.
Er zit een manual bij hoe te flashen.
PS. bij alle types van Yamaha DVD zit die 1junk.xxx file bij de firmware.
(waarom weet ik ook niet)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 16:47 ]
Verwijderd
Alvast bedankt.
PS. Ik heb hem gisteren gekocht dus weet er nog geen kont van...
Wise enough to play the fool
Beetje krom vertaald zie ik trouwensOwners Manual
Software Update for DVD-S550
Note
Yamaha offers this software update for the DVD-S550 for free. The use of this update occurs at own risk. Please,
read the statements below carefully in order to avoid problems and possible harm at the device.
A software updates improves the functional qualities of the device. It is dependent on software which
modification this is. This instruction shows, how to create the update CD- ROM and give a description how to
update your device.
Required tools
To create the update CD-R you need as following:
• a PC with CD-R burner
• a CD-R burning software
• a blank CD-R
• unpack software for unpacking the zip-folder
How to create Update CD-ROM
To create the update CD-ROM, you have to set your burning software to the following set-up:
File system: ISO-Level 1
Format: Mode 2 / XA
Character set: ISO 9660
Burning: none multi session / finalised
Burning Speed: low (4x -16x)
Un-zip the download file and save it temporary. The following files you have to burn onto the CDROM.
YDV550.bin 1junk.xxx
After you have created the update CD-ROM please deleted the three files at you harddisc.
Update the device
IMPORTANT: During the update is running, please do not touch the unit. Do not touch any remote controls.
Do not unplug the mains!
1. Switch DVD player on (without a DVD)
2. Software Version number check (Press “Open/Close“ at the unit and “ON SCREEN“ at the remote
control) - write down Version No: YDV_ _ _ _ _ _
3. Insert update CD-R onto the tray and close the tray – the update starts automatically.
4. Tray will open after few seconds.
At the display appears “UPGRADE FILE DELETED“.
5. Take the update CD-R from the tray and DO NOT close the tray.
6. The update will started it takes approximately 3 minutes.
7. The tray will close automatically. – At the TV-screen “YAMAHA” Logo will appears. The update is
done.
After the update, you can check the Version number again. Therefore you have to do step 1 and step 2 again.
The version number is now different than before – the current is shown.
Ik heb echter nog een vraagje:
Ik heb nu een divx bestand op schijf staan en deze speelt het apparaat haarscherp af. Nu heb ik ook de ondertiteling in de root gezet, alleen deze wordt niet weergegeven.
Wat doe ik fout? De ondertiteling wordt wel weergegeven in het programma BSplayer bijvoorbeeld.
Verwijderd
Heb je al de nieuwe firmware geinstalleerd? Misschien moet je de subs de zelfde naam geven als de .avi?Rekkie schreef op 25 oktober 2004 @ 00:04:
Ik heb hem nu ooktop apparaat.
Ik heb echter nog een vraagje:
Ik heb nu een divx bestand op schijf staan en deze speelt het apparaat haarscherp af. Nu heb ik ook de ondertiteling in de root gezet, alleen deze wordt niet weergegeven.
Wat doe ik fout? De ondertiteling wordt wel weergegeven in het programma BSplayer bijvoorbeeld.
Ja de nieuwste firmware heb ik er direct op gezet.Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 08:49:
[...]
Heb je al de nieuwe firmware geinstalleerd? Misschien moet je de subs de zelfde naam geven als de .avi?
Dat laatste zal ik eens proberen.
Ik heb um vrijdag ook opgehaald en hier wt van mijn bevindingen
Over het algemeen ben ik heel enthousioast over deze player.
Mooi stil en speelt zo ongeveer alles wat ik probeerde inclusief wat vage AVI files op een DVD die ooit een collega had gebrandt. Dat is een prestatie die tot nu to bij enkele spelen had geleverd.
Waar ik wel me zit zijn een paar dingen:S
Ik kan in een gewone MPG film niet fast forward en heb ook geen goto functie wat hem voor dat soort films dus slecht bruikbaar maakt. Ik kijk eenmaak zelden en film in een keer. Overigens zag ik ook bij divx files geen goto functie, maar wel een FFwd functie
HEb ik iets gemist in de manual of klopt dat?
Het lukt mij niet om SVCDs af te spelen. Ik krijg wel het intro menu maar daarna gaat ie niet spelen . IK heb da zowel met en gedownloade ISO als met een zelf aangemaakte SVCD. Ze spelen wel goed af op de cheapo DVD speler van mijn vriendin
Ook merkte ik dat niet al mijn audio op dig out naar buiten komt ook al heb ik dig out all aangezet. Een film met stereo geluid kwam allen uit de analoge uitgang .
Hebben julie ook zulk soort ervaringen?
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij hier op kunnen/willen antwoorden. wat hun ervaringen zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door mrbert op 25-10-2004 15:58 ]
mrbert
Ik snapte het hele probleem al niet... als-tie het in BSpLayer moet doen moet je precies hetzelfde doen. Zo moeilijk leek het mij nietThaWout schreef op 25 oktober 2004 @ 11:33:
En je moet uiteraard ook het .avi bestand in de root zetten wanneer je de ondertiteling in de root zet, maar ik verwacht dat je dat ook wel hebt gedaan. Als ze beide maar in dezelfde directory of root staan en dezelfde bestandsnaam hebben (afgezien van de extentie uiteraard).
Nou het blijkt dus dat ik hem niet dezelfde bestandsnaam heb gegeven.Ramzzz schreef op 25 oktober 2004 @ 11:40:
[...]
Ik snapte het hele probleem al niet... als-tie het in BSpLayer moet doen moet je precies hetzelfde doen. Zo moeilijk leek het mij niet
Ik kwoot jou even: 'Wat doe ik fout? De ondertiteling wordt wel weergegeven in het programma BSplayer bijvoorbeeld."Rekkie schreef op 25 oktober 2004 @ 12:03:
[...]
Nou het blijkt dus dat ik hem niet dezelfde bestandsnaam heb gegeven.
Dat doet-ie ook alleen maar als de .srt dezelfde naam heeft...?
Huh? Volgens mijn hebben ze niet dezelfde naam, maar dat kan ik nu niet nakijken want ik zit op me werk. Ik weet wel dat ik de ondertiteling appart moest laden.Ramzzz schreef op 25 oktober 2004 @ 13:07:
[...]
Ik kwoot jou even: 'Wat doe ik fout? De ondertiteling wordt wel weergegeven in het programma BSplayer bijvoorbeeld."
Nou heb ik BSPlayer al een tijdje niet meer gebruikt, maar met de versie die ik een tijd geleden had hoefden de bestandsnamen niet hetzelfde te zijn en kon je de ondertitel-file apart laden, zoals hierboven ook wordt gezegd.Ramzzz schreef op 25 oktober 2004 @ 13:07:
[...]
Ik kwoot jou even: 'Wat doe ik fout? De ondertiteling wordt wel weergegeven in het programma BSplayer bijvoorbeeld."
Bert
mrbert
Misschien zijn dat ook nog bugs in de firmware en worden die wellicht verholpen in komende releases. Ik heb 'm (nog) niet, dus weet niet of je problemen ook bij anderen voorkomen.mrbert schreef op 28 oktober 2004 @ 17:18:
Is er niemand die een antwoord heeft op mijn vragen die ik een paar dagen geleden gesteld heb in dit forum over de S550 ?
Bert
Ik heb het hieronder ingekoppieerd:S
unsere ID: CM-MGE-2004-00001940
Dear Sir,
there is no upgrade planed for these PC-related Formats.
Kind Regards
Michael
Geise
Ik had in ieder geval wel enig inhoudelijk antwoord van Yamaha verwacht en niet een oneliner.
Greets
Bert
mrbert
En ik heb er denk ik de afgelopen maanden aardig wat kunnen proberen.
Deze speler speelt het grootst aantal van mijn films af van alle standalone DVD spelers en heeft daarbij nog niet eenkeer een lipsync probleem of iets dergelijks gehad.
Onderhand ook nu een SVCD af kunnen spelen na um te recoden met Nero6.
Het geluid probleeem dat ik had bleek een instelling te zijn.
Als ik nu nog een fast forward en eventueel en goto functie heb... zou ik helemaal tevreden kunnen zijn over deze speler.
O en niet te vergeten langere filenamen! Waarom ze die nou zo raar kort maken
Daar is beter mee om te gaan volgens mij.
En dat een goto kan werken heb ik wel gezien met de hiteker die ik hier heb geprobeerd. De AB ziet er beetje mickey mouse uit vind ik maar is wel duidelijk en werkt prima...
Bert
mrbert
KiSS heeft ook een GoTo-functie. Bij een aantal films heb ik die KiSS (DP-450) op die GoTo echter al vast zien lopen.mrbert schreef op 31 oktober 2004 @ 18:06:
Verder is het tot nu toe de beste speler die ik heb getets:)
En ik heb er denk ik de afgelopen maanden aardig wat kunnen proberen.![]()
Deze speler speelt het grootst aantal van mijn films af van alle standalone DVD spelers en heeft daarbij nog niet eenkeer een lipsync probleem of iets dergelijks gehad.
Onderhand ook nu een SVCD af kunnen spelen na um te recoden met Nero6.
Het geluid probleeem dat ik had bleek een instelling te zijn.
Als ik nu nog een fast forward en eventueel en goto functie heb... zou ik helemaal tevreden kunnen zijn over deze speler.
O en niet te vergeten langere filenamen! Waarom ze die nou zo raar kort maken
Daar is beter mee om te gaan volgens mij.
En dat een goto kan werken heb ik wel gezien met de hiteker die ik hier heb geprobeerd. De AB ziet er beetje mickey mouse uit vind ik maar is wel duidelijk en werkt prima...
Bert
Ik weet ook niet in hoeverre hij hetzelfde is. Is het alleen de buitenkant of zijn er toch nog andere zaken ook anders?
En dan moet de Philips-firmware uiteraard wel beter zijn of voordelen hebben boven die van Yamaha zelf.
[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 02-11-2004 16:55 ]
Verwijderd
En inderdaad kun je nu zonder problemen Xvid afspelen, met .srt ondertitels. Het is verbazingwekkend eigenlijk hoe goed het eruit het ziet, en hoe soepel het draait
Met de V34 firmware van Yamaha zelf denk ik hè?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:12:
ik heb in mijn s550 gister de nieuwe firmware geflashed, werkt perfect met die cdr.
En inderdaad kun je nu zonder problemen Xvid afspelen, met .srt ondertitels. Het is verbazingwekkend eigenlijk hoe goed het eruit het ziet, en hoe soepel het draait
Whahaha. Dan zullen we toch eerst een analoge 5.1 out achterop moeten schroeven zoals de Philips die heeft. SACD gaat niet digitaal naar buiten namenlijk.teake schreef op 08 november 2004 @ 14:32:
EN... of deze yamaha met philips firmware ineens wél SACD lust... dát lijkt mij nou interessant!
Pitty ...
Ik ben nog steeds aan 't sparen voor een goeie DVD-speler met DivX-ondersteuning en hield deze S550 van Yamaha al eerder in de gaten (in dit topic) want hij past ook mooi bij m'n receiver
Ik heb deze dvd-speler en kan alleen maar zeggen dat het m.i. een top-apparaat is.ThaWout schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:20:
^^ Schopperdeschop ^^
Ik ben nog steeds aan 't sparen voor een goeie DVD-speler met DivX-ondersteuning en hield deze S550 van Yamaha al eerder in de gaten (in dit topic) want hij past ook mooi bij m'n receiver. Zijn er inmiddels misschien al meer bevindingen?
Hij pakt bij mij alle, maar dan ook echt alle DivX cd’s/dvd’s.
Zeer goede beeldkwaliteit en ook muziek wordt zeer goed weergegeven.
Ik heb deze speler icm een receiver van Yamaha en het oogt ook nog eens super strak!
Hiervoor had ik een speler van sony, ook redelijk goed, maar dit is toch wel ff behoorlijk wat beter. De sony kon bovendien geen DivX bestanden spelen!
Super de super volgens mij dus
Catch a smile out there!
wat is nou de laatste keer dat iets divx was als je het downloade. Alles is xvid en sommige xvids pakt hij hier dus niet. Lekker schokkerig xvid afspelen, divx en dvd gaan perfect. Zoals verwacht.
Mooi dingetje, nieuwe firmware zit erop. Maar toch jammer van die xvid. Morgen nog maar wat andere filmpjes testen.
Is het technisch haalbaar (en van yamaha te verwachten) dat er nog een schaduw achter de subs komt? En misschien een ander lettertype voor subs in divx want de letters staan een cm uit elkaar en daarna wordt t maar afgeknipt.
korte uitleg: http://www.moitah.net/ downloaden > film laden > unpack aanvinken > saven
werkt helaas niet met elke XviD film
En je kan je film natuurlijk altijd nog omzetten naar MPG of met VirtualDub herencoden met de DivX codec
[ Voor 26% gewijzigd door Sir_Killalot op 31-01-2005 01:26 ]
Echter, als ik de dvd wil afspelen, hangt deze aan het einde van introfilmpje waar het Queen logo wordt getekend. De speler moet ik dan loskoppelen van het spanningsnet en weer aanzetten voordat ik de DVD kan verwijderen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En zo ja, is er eenoplossing zodat ik mijn dvd eindelijk kan bekijken?
Nog even een quote van mijzelf:
Met deze firmware werkt het ook. (Iemand een antwoord op de overige vragen uit de quote?)evaarties schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:19:
Heb jij nog gezocht?
Ik heb de volgende firmware gevonden:
http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=412
in
http://board.softpedia.co....php?showtopic=259&st=280
Deze heb ik nu geinstalleerd, alleen kan ik in mijn speakermenu slechts de front en de subwoofer instellen. Verder staat er in de upgradeinfo dat je je 'DVD version Matrix' moet herprogrammeren, heb jij dit dan voor elkaar gekregen? Bij mij reageert m'n speler niet op de volgorde van RC toetsen.