[@Home] Problemen met SurfBoard SB3100

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ey medetweakers,

Na drie weken hier zonder internet te hebben gezeten in de straat, belde @Home me gisteren. Men had een oplossing gevonden.
Door met IE te surfen naar http://102.168.100.1 kon ik onder het tabblad "Configuration" de frequentie veranderen van het coax-signaal van 395000000 Hz naar 234750000Hz.
Dit bleek te werken en het modem meldde zich aan.
Probleem opgelost dus :)

Nu is er een vriend van me in de straat die dus op exact hetzelfde moment ook zonder internet zat, met hetzelfde modem; het SurfBoard SB3100.
Daarvoor was dus dezelfde oplossing nodig.

Maar nu is het probleem dat hij een router heeft die op hetzelfde IP werkt als het modem (102.168.100.1) en nu lijkt het modem zich een ander 192.168.100.*** adres te hebben aangemeten.
Alleen we weten niet welk? :?

Is er een mogelijkheid om de modem dusdanig te resetten dat hij zijn originele IP-adres weer aanneemt of achter het IP-adres te komen en de instellingen te veranderen? :?

(alles is zowel direct verbonden met het modem als indirect (via router) geprobeerd)

T.net gallery | V&A ads

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Als je de router gebruikt, dan moet je gewoon bij een client-pc opzoeken welk gateway adres gebruikt wordt. Dat is de router.

Command prompt --> ipconfig

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien kun je eens proberen alleen 1 pc aan te sluiten op het modem, dus de router er eventjes tussenweg. En dan je coax kabel NIET aansluiten op het modem, eventjes losdraaien. Zodat je dus geen internet hebt.
Als ik me goed herinner krijg je dan een ip van het modem toegewezen omdat er geen andere dhcp aanwezig is.

En dat toegewezen ip zit in dezelfde range als het ip van het modem. en je kunt dan ook zien wat het ip van je modem is, want dat is je dhcpserver op dat moment.

correct me if i'm wrong

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)