Een klant heeft nog een "oude" WINNT4 server draaien die gecrasht is. We willen eigenlijk de gebruikers exporteren en importeren in de nieuwe tijdelijke NT4 server. Weet iemand waar je dit doet ???
Kijk eens naar AddUsers in de NT Resource kit. Hiermee kan je users exporteren en importeren.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Is er niet gewoon een registerkey die ik kan exporteren zoals voor de shares (die weet ik namelijk wel.
Nee, de users zitten niet in de registry (dat zou wel erg onveilig zijn), maar in een speciale SAM (Security Access Manager) database, dat een encrypt bestand is waar je niet in komt. Je kan alleen de users via eerder genoemde tool exporteren.Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 13:56:
Is er niet gewoon een registerkey die ik kan exporteren zoals voor de shares (die weet ik namelijk wel.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Je zou de SAM kunnen kopieren naar een nieuwe machine. Geen idee of dat werkt.Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 13:56:
NT4 werkt namelijk niet met AD en ik meen dat de domeindatabase niet in een NTDS file maar in een SAM file zou staan.
Als je je NT met de CD-ROM herstelt dan gaan volgens mij alle instellingen verloren behalve je SAM.
SAM kopieren kan werken, maar je zel de database via een DOS bootdisk moeten kopieren, aangezien NT op dat moment niet mag draaien. Als je FAT draait heb je mazzel. Als je NTFS draait zal je met NTFS4DOS ofzo moeten werken.
[ Voor 76% gewijzigd door Microkid op 05-06-2004 14:28 ]
Verwijderd
Hmm jammer, maar het kan ook anders:Microkid schreef op 05 juni 2004 @ 14:24:
SAM kopieren werkt niet, is SID gerelateerd dus op een nieuwe machine zal dat niet werken.
Ik heb ooit in een ver verleden de Recovery functie van NT4 gebruikt. Ik meen dat ik toen de harddisk heb overgezet naar een nieuwe machine en toen de Recovery heb uitgevoerd om de SAM te behouden, maar ik weet niet meer of me dat is gelukt. Hele harddisk overzetten is misschien ook een optie, tenzij de hardware van de NT4 vak niet defect is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 14:26 ]
Heb het toch maar ff geprobeerd met de Adduser.exe en dat werkt perfect. Heb nu alle gebruikers + instellingen terug.
TNX
You're welcomeVerwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 14:34:
Heb het toch maar ff geprobeerd met de Adduser.exe en dat werkt perfect. Heb nu alle gebruikers + instellingen terug.TNX
Pagina: 1