Iiyama Prolite E431S en Photoshop

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 22:24
Hallo,

Ik heb sinds kort deze monitor, en hij bevalt me perfect! Alleen in photoshop zit ik nog te klooien... Photoshop gebruikt de kleurenschema's van je monitor om de kleuren goed te weergeven. Alleen deugt het kleurenschema dat bij de Iiyama drivers zit niet helemaal...

In mijn PSD's (van een website in dit geval) staat alles nog op de CRT standaard sRGB IEC1966-2.1. Als ik die open zonder het kleurenschema te veranderen zijn alle kleuren donkderder van kleur (wit=donkergeel). Zodra ik hem instel op het Iiyama kleurenschema word het beter maar nog zijn de kleuren donkerder dan de website die ik als test al op mijn site had gezet...

Elke keer als ik de PSD open voor de 1e keer vraagt ie welk kleurenschema ik wil gebruiken... Ik kan dan kiezen uit:
>> De standaard die is gebruikt bij t maken van de PSD (sRGB IEC1966-2.1 dus)
>> De huidige instellingen toepassen (Iiyama schema)
>> Geen kleurenschema's gebruiken en niets aanpassen.

Bij de laatste optie is het beeld goed... Precies t zelfde als op de testsite... Alleen als ik een nieuwe PSD maak heb ik die donkere setting weer... En moet ik elke keer via die foutmelding het spul uitzetten...

Nou vroeg ik me af:

Zijn er goeie aangepaste schema's (drivers voor de Prolite E431S) anders dan op de site van Iiyama?
Of is er een andere oplossing voor?

(Ik hoop dat mijn lange verhaal nog een beetje duidelijk is... Als dat niet zo is vertel maar wat er niet duidelijk is, dan probeer ik dat wat duidelijker uit te leggen)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

een viend van me had hetzelfde probleem, gebruik gewoon geen kleurenschema's ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 14:24 ]

• Saeverix
volgens mij kun je t niet uitschakelen...

• Saeverix
nog iemand met een andere betere oplossing??

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Instellen bij het menu bewerken > kleurinstellingen :)

Verwijderd

Als je photoshop installeerd, zie je in het configuratie scherm het icoon "adobe gamma" doorloop dat eens en sla de instellingen op. Hierna zou je een juist kleurenprofiel moeten hebben.

Gr Peter

• Saeverix
thnx! werkte ok...

denk dat t zo wel weer aardig goed is...

[ Voor 55% gewijzigd door Saeverix op 07-06-2004 22:10 ]

Pagina: 1