Toon posts:

[Access] Makkelijk formulier vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik nu heb is namelijk dat ik vele databases heb die allemaal hetzelfde zijn behalve de inhoud van de tabellen. Ook hebben de formulieren VBA onder zich die beveiligd is met een wachtwoord. Daar komt de moeilijkheid want wanneer ik een formulier wil updaten dan moet ik steeds het wachtwoord uitzetten. Daarbij is het gewoon een vervelend werk om alles steeds te kopieren.

Mijn vraag is dus: Is er een handigheidje of een progje waarmee je makkelijk diverse formulieren kunt vervangen in een access database?

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Kortom je hebt een programma gemaakt m.b.v. Access. Dat heb je onder verschillende gebruikers verspreid en nu wil je nieuwere versies ter beschikking stellen aan jouw "gebruikers".
Wat dacht je ervan om te gaan werken met een front- en een backend. In dat geval is het verspreiden van een update niet meer dan het kopieren van een .mdb bestand.
Info over deze materie kun je in de help van Access vinden. Sterker nog er is zelfs een wizzard die e.e.a. bijna automatisch voor je aanmaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door jwpmzijl op 05-06-2004 13:31 ]

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld dus tabellen apart van formulieren, query's en rapporten?
Dat zou een idee zijn. Het punt is dat ik er nog te weinig van weet. Natuurlijk kom ik er wel achter hoe dit moet, maar het zou handig zijn als er een website waar staat wat ik moet weten als het gaat om het distruberen en onderhouden van access-programmatuur. Tot nu toe heb ik mezelf alles moeten aanleren via de help-file, maar die is niet echt gericht op de situatie waar ik nu in zit.

Dus waar zou ik dat kunnen 'leren'?