Vice City problemen

Pagina: 1
Acties:

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Hey mensen, ik was weer eens van plan Vice City uit de kast te halen en te installeren.

Nu ben ik bij een missie met Lance in die speedboten. Je moet zo snel mogelijk bij je doel zien te komen en de andere boten voor zijn.

Het probleem is dat het lijkt alsof die speedboten helemaal niet snel varen :D
Het lijkt wel alsof ze steeds afgeremd worden en dus is de missie met geen mogelijkheid uit te spelen.

Het is een legale versie en de 1.1 patch heb ik al geinstalleerd.... tevergeefs.
Ik kan zo dus VIce City niet meer uitspelen.

Nog een voorbeeldje: Je moet op een gegeven moment bij die filmstudio allerlei kranten vanuit de lucht droppen. Ik krijg dat vliegtuigje niet eens het water uit omdat ie zo langzaam optrekt en niet de lucht in gaat. :/

Is het soms iets met de controls?

Hulp gezocht. Alvast hartstikke bedankt! _/-\o_

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
ik heb precies hetzelfde gehad, dat de boten niet meer snel gaan, en het vliegtuigje ook niet meer vliegt. Heb dus maar gtavc opnieuw geinstalleerd, maar dat werkte ook niet. Maar sinds ik mijn windows opnieuw had geinstalleerd werkte het weer wel.

Dat is de enige oplossing die ik kan verzinnen.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Bah, ik word hier niet goed van. Bepaalde missies kan ik nu niet tot einde brengen doordat voertuigen niet op willlen stijgen of hard varen :r

Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd, maar dit mocht niet baten.

Heeft iemand anders nog ideeen of suggesties?

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 17:00
Save Game Downloaden :+

Sorry hoor zou het anders ook niet weten :o

Anders als het echt niet wil Windows opnieuw installen :Y)

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
OMG, dit is te erg voor worden.

Zelfs een schone Windows XP maakt niets uit. Ik ben echt ten einde raad.

Hebben nog meer mensen dit probleem gehad en heb je het kunnen oplossen?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Back je eigen save games up en download ergens save games en probeer het dan eens opnieuw. Misschien ligt het aan je eigen saved games :?

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
pisart schreef op 05 juni 2004 @ 19:39:
Back je eigen save games up en download ergens save games en probeer het dan eens opnieuw. Misschien ligt het aan je eigen saved gamesn :?
Ik zal het even proberen....

Bedankt voor je snelle reply ;)

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Geprobeerd, maar het is niet gelukt.

Ik denk zelf dat het aan dit bestandje ligt: handling.cfg. Ik zag daar al wat staan over de massa van bepaalde auto's en boten en hoe je de snelheid kan instellen.

Maar ik zou niet weten wat ik daar eventueel kan veranderen. :o

Verwijderd

PcManiaxx schreef op 05 juni 2004 @ 20:20:
Geprobeerd, maar het is niet gelukt.

Ik denk zelf dat het aan dit bestandje ligt: handling.cfg. Ik zag daar al wat staan over de massa van bepaalde auto's en boten en hoe je de snelheid kan instellen.

Maar ik zou niet weten wat ik daar eventueel kan veranderen. :o
Indien je het spel schoon installeert, zouden de standaardinstellingen moeten voldoen en zeker diegene die in de bestanden staan die het spel voor je installeert (handling.cfg). Weet je zeker dat je bij een uninstall alles weggooit (dus dat er niet heel toevallig read-only bestanden achterblijven)?

Het kan zijn dat het vliegtuig te langzaam is voor je gevoel. Weet je zeker dat je niet per ongeluk op de verkeerde knop drukt? :+ (dus pijl naar voren en 6 (eventueel wat naar rechts met pijl naar rechts), dan zou het vliegtuig los moeten komen).

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Alles is weggeflikkerd en ik heb een schone install gedaan.

Dit is echt zo supervaag. En nee, het gaat niet langzaam voor mijn gevoel als je dat bedoelt. :+

Een vriend van mij viel het ook al op, het klopt gewoon niet. Je krijgt die vliegtuig niet de lucht in en met bootjes varen is ook hopeloos. :P

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik heb ff een screen gemaakt voor meer duidelijkheid.

Zoals je ziet wordt die propellor steeds afgeremd. Ik krijg dat ding met geen mogelijkheid de lucht in. Het lijkt wel alsof die propellor in het water draait. :r

Afbeeldingslocatie: http://website.pcextreme.nl/imageuploader/uploads/vc.jpg

Verwijderd

Heb je niet een of andere gamecontroller die aangesloten is (joystick, gamepad, stuurwiel)?
Probeer deze eens te verwijderen of uit te schakelen

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
In handling.cfg staan idd die gegevens. Heb je nu het originele handling.cfg bestand of heb je die gecopieerd van de vorige installatie (Ik weet 123 niet of die in de gta map staat of bij je save games vandaar)

Ik weet nog dat je altijd je auto's vet snel kon maken door in die file te klooien...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je een of andere trainer geïnstalleerd of toegepast?

Verwijderd

Toevallig was ik laatst ook weer vice city aan het spelen.

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem, alleen werkt de besturing van de boten bij mij wel gewoon goed. Bij het vliegtuigje dus niet, het lijkt wel een eeuwigheid te duren voordat hij opstijgt. En als hij dan eenmaal los is donderd ie naar enkele meter weer omlaag. :(

Verwijderd

Uhm je moet de controls w of vooruit gebruiken i.c.m numlock 9 = dalen en numlock 6 = stijgen....
..
ik ben nou toevallig ook bij die missie en het zal wel een heel ander probleem zijn maar ik vlieg dan door alle poortjes heen haal alles... maar dan moet ik nog 1 poortje (die bij het vliegveld en daar loopt GTA iedere x vast heb dit nu al 30 x achter elkaar gedaan op andere manieren maar iedere keer loopt hij vast bij dat ene poortje :S

is hier ooit een patch voor uitgekomen ?

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Stelletje motherfuckers daar bij Rockstar :P

Ik heb een oplossing gevonden en dat is gewoon tijdelijk de frame limiter aanzetten.

Dan werkt alles naar behoren >:) Alleen 30fps is neit echt lekker :+

Verwijderd

Er staat me iets van bij dat je de frame limiter ook handmatig in kunt stellen, weet alleen niet meer waar...

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Wat dacht je van bij de Options :)

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 13:37

Virgil

We're not alone

PcManiaxx. Anders ga je gamen op 60hz en dan framelimit op 60 zetten. Dan heb je geen haperingen.

Anders gooi je de details 1 tikje omlaag. Kan meestal ook wel helpen. :)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Pagina: 1