Toon posts:

dc++ > geen zoekresultaten meer..?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik DC++ 0.401
Al maanden gaat dit als een trein.

Maar ik krijg geen enkele zoekresultaten meer opeens..
Ik heb een hele lijst hub -favorieten die aangevinkt zijn, waar dus automatisch mee verbonden wordt.
Dit heb ik onlangs drastisch uitgbebreid.
Onder het zoekveld zie ik een groot gedeelte er van( sommigen wordt je geweigerd...) aangevinkt staan.
Na het ingeven van welke zoekterm dan ook, verschijnt er geen resultaat. Ook niet na erg lang wachten.

Het afvinken van alle nieuw toegevoegde hubs en opnieuw starten van DC++ heeft ook geen effect.

Weet iemand wat er aan de hand is?
alvast mijn hartelijk dank voor alle hulp...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sta je niet toevallig in active mode terwijl je achter eenrouter zit?
gooi hem eens op passive en kijk of het dan wel werkt (had hier het zelfde probleem met DCweekly namelijk).

Verwijderd

In je router map je de betreffende poort naar een IP-nummer.

Is dit IP-nummer geinitialiseerd?

Ik neem even (is al voorbij ...) mezelf als voorbeeld: ik heb een USB-modem. Maar de router (software) staat gemapped naar 192.168.0.1 (1 van mijn 3 NIC's). Als deze NIC disabled is werkt het zoeken in DC++ bij mij dus niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik heb echter geen Router. Ik heb @Home, met hun standaard Kabelmodem.
DC++ werkte altijd ook goed trouwens.......

Ik kom er achter na lang zoeken dat het Zonealarm is, de firewall dus.( versie 5.0.590.015)
Zonealarm Uitgeschakeld : probleem verholpen.
Ik heb uiteraard DC++ toegang gegeven, maar toch gaat er dus ergens iets niet goed.

Als ik de schuif bij 'Internet Zone Security'op 'Medium' ipv 'High'zet is het verholpen.
Ik vermoed ineens dat het komt na een update die ik van de week gedraaid heb van Zonealarm. Bij 'High'staat nu ook( wat er volgens mij eerst niet stond) 'Sharing not allowed'..

Ik wil echter het liefst natuurlijk op 'High'staan om mijn pc goed te beveiligen.
Hoe los ik dit op?

( ditzelfde probleem heb ik overigens ook met een audiogesprek voeren in MSN Messenger, dan moet ik ook steeds terug naar 'Medium')

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 14:04 ]

Verwijderd

Als je gewoon Winroute gebruikt dan heb je NAT en dus verder geen beveiliging nodig. Alleen 1x per week ad-aware en de virusscanner schedulen.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:21
Ff nuttige toevoeging voor de mensen die wel een router + dc++ gebruiken:
Je moet in de NAT van je router de poort waarmee je dc++ laat verbindinden op zowel TCP als UDP zetten. Zonder UDP kun je niet searchen.

Verwijderd

Topicstarter
Om terug te komen op het probleem:

In DC++ worden vrijwel alle downloads na een bepaalde tijd steeds langzamer.
Ik ben met meerdere hubs verbonden, dus downloads uit verschillende hubs(!)
Ik vind het zo vreemd wat er gebeurt. Je ziet nl alle downloads ineens zeer heftig in snelheid dalen, tot 0 en dan wordt alles vrijwel gedisconnect.
Voorafgaand aan bovenstaande krijg ik ook geen enkel zoekresultaat meer.

Als ik daarna DC++ sluit en verder online wil surfen oid, heb ik ook geen verbinding meer..
Na een pc herstart is alles weer ok.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Alvast mijn dank.

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 21:40

fatshark

fat to da bone

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 14:01:
Ik kom er achter na lang zoeken dat het Zonealarm is, de firewall dus.( versie 5.0.590.015)
Zonealarm Uitgeschakeld : probleem verholpen.
Ik heb uiteraard DC++ toegang gegeven, maar toch gaat er dus ergens iets niet goed.
Heb ik ook gehad met ZA 5.0 geen zoekresultaten meer schuif naar medium en hij vind alles weer zoals normaal enige remedie (voor nu?) terug naar 4.5 of andere firewall :P
(ben zelf vergeten om bij INTERNET ZONE SECURITY (waar de schuif standaard op HIGH staat) een op de knop CUSTOM te drukken en daar de instellingen eens te bekijken/wijzigen misschien is daar na v4.5 wat veranderd dat de boel nu "verstoord" ?)

fat to da bone

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat denk ik inderdaad
Die conclusie maak ik ook.
na mijn zonealarm update heb ik dit het probleem dus van geen zoekresultaten meer , na instelling HIGH..........
Vreemd...
er staat trouwens nu ook bij 'sharing is not allowed'

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 21:40

fatshark

fat to da bone

er is ondertussen een nieuwe versie van ZA : ZoneAlarm 5.0.590.043
iemand die deze getest heeft met DC++ ?
op het forum van ZA zie ik nog steeds veel fouten terug ik neem de gok iig niet om over te stappen ik hou het nog bij 4.5
maar evetueel iemand die het geprobeert heeft/wil ? 8)

fat to da bone

Verwijderd

DC++ deed het bij mij heel goed totdat ik een router had gekocht.
Ik heb een Tornado 242 router en ik heb alles geprobeerd.
Alle andere downloadprogramma's doen het goed.
Omdat er overal voorbeelden worden gegeven over andere routers weet ik niet wat ik waar moet invullen bij mijn router.

Kan iemand mij aub helpen
Alvast bedankt

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:04

StarWing

Huh ?!?

DC++ en zonealarm is een no-go. Zoek maar eens op het net, blijkbaar geeft die combo oa ook fuckup up downloads :s

Page intentionally left blank.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 23:21

E-Rick

I love it :7

Aanrader als vervanging voor Zonealarm: Kerio Personal Firewall
Kerio Personal Firewall is FREE for home and personal use.

[ Voor 4% gewijzigd door E-Rick op 05-07-2004 19:55 ]

Choose life

Verwijderd

basics, zelfde problemen hier gehad. ik had norton erop met zonealarm draaien. ik dacht dat't aan norton lag, zou niet voor het eerst zijn. toen heb ik panda titanium edition eropgezet ism zonealarm. ook geen succes, zelfde klachten. daarna avg, daarna kaspersky, daarna bitdefender. zelfde symptomen, zelfde gare shit. me pc liep vast dc++ ook, irc en winamp vast. toen heb ik ff het internet lopen zoeken naar de oplossing en ik vond dit:
http://www.download.com/3302-2092_4-10291276.html
toen wist ik het zeker. ik had sowieso me pc verneukt door zoveel antivirus programma's te installen en uninstallen dus ik heb alles geformateerd, kaspersky en sygate 5 pro eropgegooid, javacool's spywareguard en spywareblaster erop, en karren maar. het draait als een tiet en me pc huilt niet meer.

• Aneco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2020

Aneco

Ik heb hetzelfde probleem gehad zonder gebruik te maken van zonealarm.

Het probleem werd veroorzaakt doordat ik in active mode achter een router werk. Hiervoor met je het wan ip-adres in DC++ invullen. Om een of andere rede heb ik een ander IP adres van UPC gekregen. Dit nieuwe ip-adres in DC++ ingevuld en weer werken als vanouds

[ Voor 5% gewijzigd door Aneco op 14-09-2004 22:04 ]

Pagina: 1