Toon posts:

snelheid XP tijdens dos-programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heeft iemand een idee hoe ik een dos-programma vlotter laat lopen in windows xp? het zit namelijk zo dat, wanneer een dos-applicatie draait, en bvb geminimaliseerd wordt, windowsXP heel traag reageert op alles. ik heb al gekeken bij de eigenschappen van zo'n snelkoppeling naar het programma, maar zie niet dadelijk iets wat kan helpen.

any thoughts?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 05:24
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 13:01:
Hallo,

heeft iemand een idee hoe ik een dos-programma vlotter laat lopen in windows xp? het zit namelijk zo dat, wanneer een dos-applicatie draait, en bvb geminimaliseerd wordt, windowsXP heel traag reageert op alles. ik heb al gekeken bij de eigenschappen van zo'n snelkoppeling naar het programma, maar zie niet dadelijk iets wat kan helpen.

any thoughts?
Prioriteit veranderen in je Taakbeheer?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

xp is geen dos meer maar emuleert het. wil je het toch gaan gebruiken neem dan een dualboot met 98 er bij.

Denk niet dat het mogelijk is om daar verandering in te brengen.
Maar kijk eens wat je processor doet tijdens dit.
en kijk es in taak beheer wat het process is dat het systeem zo langzaam maakt.

ctrl shift esc voor taakbeheer

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je bijv. QBasic (of QB45) draait, neemt ie in principe alle CPU tijd in.
Dus: spelen met prioriteit om je systeem meer responsive te krijgen.

Een DOS app onder XP draait overigens het snelst als je em fullscreen (ALT-ENTER in venster) draait.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:13
kijk eens naar TameDos, deze kan precies wat jij wilt.

Kheb er verder geen ervaring mee, ik moest het alleen een keer uitzoeken. Wij gebruiken zelf Pentium 4`s, en deze hebben hyperthreating, en dus gebruikt ie maximaal `maar` 50 % van de cpu.